• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400122520022

رئیس اورژانس فارس:

ترقه و آتش چهارشنبه‌سوری در فارس ۶۸ مصدوم داشت

ترقه و آتش چهارشنبه‌سوری در فارس ۶۸ مصدوم داشت
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۶۸ مورد مصدومیت ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال در فارس ثبت شده است.

دکتر «محمدجواد مرادیان» چهارشنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: طی تماس ها انجام شده با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فارس و گزارش های اعلام شده در شبانه روز گذشته، تعداد مصدومان ۶۸ مورد بوده است.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی، از تعداد کل مصدومان استان مرتبط با چهارشنبه آخر سال، ۴۹ مورد مربوط به شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲ مورد مربوط به جهرم، یک مود مربوط به لار، ۲ مورد مربوط به فسا و ۱۴ مورد مربوط به دیگر شهرستان های استان بوده است.

مرادیان با اعلام اینکه از ۶۸ مصدوم روز گذشته، ۶۰ مورد به بیمارستان های استان منتقل شدند، ادامه داد: از ۶۸ مصدوم روز گذشته، ۴۲ مورد مربوط به به شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۱۸ مورد مربوط به فسا، لار و جهرم بوده است.

او ادامه داد: همچنین ۳۷ مورد مصدومیت ناشی از سوختگی بوده که از این تعداد ۱۸ مورد مربوط به شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۱۹ مورد مربوط به فسا، لار و جهرم بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: از ۳۷ مصدوم آسیب دیده چشمی اعلام شده از روز گذشته نیز، ۱۸ مورد مربوط به شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

او با اعلام اینکه ۸ مورد از مصدومان استان نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند، افزود: متاسفانه ۲ مورد قطع عضو به دلیل استفاده از مواد آتش زا در استان نیز اتفاق افتاده است که یک مورد مربوط به شیراز و دیگری مربوط به شهرستان فسا است.

 مرادیان با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون مورد فوتی گزارش نشده است، به خانواده ها توصیه کرد تا با نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان خود، بحران کرونا را با رفتارهای پُرخطر بحرانی تر نکرده و روزهای پایانی سال را با سلامت که بزرگترین نعمت الهی است، سپری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha