• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400122520235
  • خبرنگار : 71594

آخرین تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰

آخرین تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی آخرین تذکرات کتبی نمایندگان در سال ۱۴۰۰ خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان  و ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم توسعه صنایع هایتک در محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا در صنعت فولاد در شهرستان اردکان، همچنین به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم چاره اندیشی برای تکمیل و تجهیز مدارس خیرساز در اردکان.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم بازگشت ساعات کاری شرکت گاز به وضعیت قبل از برقراری محدویت های ناشی از شیوع کرونا، همچنین به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون درباره لزوم تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به همراه ۴۱ نماینده درباره لزوم تسریع در پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری خانواده های افراد متوفی تحت پوشش تامین اجتماعی بعد از بازنشستگی یا فوت بیمه گذار، و با ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم رسیدگی به اخراج نیروهای خدماتی مدارس حامی و کمبود نیروی خدماتی در مدارس شهرستان خمینی شهر.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: ضرورت تاکید بر رعایت عزت، مبانی رهبری و منافع مردمی در مذاکرات وین، همچنین به وزیر ورزش درباره لزوم حمایت از تیم های والیبال آذربایجان غربی و ارومیه، به وزرای جهاد کشاورزی و کشور درباره لزوم تسریع در فروش و صادرات سیب ممتاز مانده در سردخانه های آذربایجان غربی و ارومیه به خارج از کشور.

مصطفی طاهری نماینده زنجان و ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت رسیدگی و پاسخگویی در خصوص نحوه فروش و قیمت گذاری فولاد و زنجیره آن.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر کار: لزوم پیگیری جدی تخلفات شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و برخورد با مدیران متخلف، همچنین به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره لزوم تسریع در ارسال لایحه عدالت محور و به همراه ۳۷ نفر به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم اصلاح حقوق و مزایا و رفع مشکلات معلمان حق التدریسی و با ۳۲ نفر به رئیس جمهور درباره لزوم بکارگیری و استخدام افراد دارای معافیت پزشکی توسط دستگاه های دولتی با داشتن شرایط لازم.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تسریع در تامین اعتبار و تعیین تکلیف طرح تالار فرهنگ و هنر یاسوج.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت اجرای قانون و جلوگیری از تاخیر و اخلال در مسیر برگزاری انتخابات اصناف توسط برخی مدیران وزارتخانه ها، همچنین به همراه ۳۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور وزیر راه درباره ضرورت تهیه و تصویب سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی مطابق با ماده ۱۲۰ برنامه ششم توسعه، همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره ضرورت تسریع در انجام  توافق انجام شده بین مسئولین استان اصفهان و اداره کل اوقاف در خصوص مباحث وقفی محله حصه،  به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت صدور احکام مدرسین طرح امین و معلمین قرآنی، همچنین  به همراه ۲۴ نماینده به وزیر بهداشت درباره ضرورت اجرای کامل رای دیوان عدالت اداری در خصوص آزمون دستیاری و به روزرسانی سوالات.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزرای کشور، دفاع، راه و امور اقتصادی: ضرورت تسریع در اجرای بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه برای مرزنشینانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد مجروح شدند و پرونده آنها در استان معطل مانده است، همچنین درباره ضرورت اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی به ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در بازسازی معابر و گذرگاه های شهر اروندکنار، همینطور درباره ضرورت تعیین تکلیف نیروهای منتقل شده از سازمان منطقه آزاد اروند به گمرک آبادان و خرمشهر و پرداخت حقوق و مزایا و معوقات آنها، همچنین به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت برنامه ریزی و اقدام در خصوص تامین، تربیت و نگهداشت مدیران مورد نیاز آموزشی و تربیتی و ارتقای توانمندی آنها بر اساس رویکردهای سند تحول و سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: چرا پلیس راهور دوربین های خود در سه استان را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است؟

نصراله پژمانفر نماینده مشهد و ۴۰ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد: لزوم چاره اندیشی برای تغییر کاربری اراضی و جلوگیری از فرسایش خاک ناشی از آن، همچنین به همراه ۲۴ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم اجرای کامل تکلیف قانونی مصرح در ماده ۳ قانون حفظ کاربری زراعی در خصوص تغییر کاربری اراضی.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزرای نفت و ارتباطات: ضرورت تسریع در گازرسانی به روستاهای محروم پیرانشهر و سردشت، ضرورت رسیدگی به مشکل آنتن دهی تلفن همراه و نبود پوشش اینترنت در بسیاری روستاهای محروم این دو شهرستان، همچنین به وزرای راه و آموزش و پرورش درباره ضرورت تسریع در بهسازی آسفالت روستاهای سردش و پیرانشهر، ضرورت ساخت مدرسه ای نوین و مجهز در محل مدرسه حادثه دیده شین آباد، همچنین به وزیر صمت درباره ضرورت رسیدگی و آسفالت مجدد راه های روستایی که در مسیر معادن قرار دارند، به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت جبران عقب ماندگی سرانه فضای آموزشی در سردشت و پیرانشهر و لزوم ساماندهی وضعیت نابسامان موجود.

جعفر قادری نماینده شیراز به رئیس جمهور و وزی آموزش و پرورش: ضرورت رفع تبعیض و بی عدالتی در پرداختی خدمتگزاران مدارس، همچنین به همراه ۱۹ نماینده به رئیس جمهور و وزیر بهداشت درباره ضرورت پیگیری حل مشکلات پزشک خانواده در استان فارس، همچنین با ۳۱ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت تسریع در ارسال لایحه اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم رسیدگی و حل مشکلات جاده پرتردد و تاریخی کندوان.

احمد مرادی نماینده بندرعباس و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و صمت: لزوم رسیدگی به افزایش بی رویه قیمت سیمان در کشور و به همراه ۴۰ نفر درباره لزوم مقابله جدی با افزایش قیمت ها در آستانه سال جدید، همچنین با ۳۷ نماینده به وزیر بهداشت درباره لزوم چاره اندیشی در خصوص مشاهده پشه ناقل آئدس در کشور و بروز بیماری های ناشی از آن.

جلیل مختار نماینده آبادان به وزیر نیرو: چرا سد پایین دست بهمنشیر علیرغم تخصیص بودجه تعیین تکلیف و فعال نشده است؟ همچنین درباره ضرورت تکمیل ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب به خرمشهر و احداث ایستگاه تقویت فشار آب غدیر.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی: لزوم بکارگیری کارکنان موسسه اعتباری توسعه در سایر بانک ها بعد از انحلال، همچنین به همراه ۱۳ نماینده به وزیر دادگستری درباره لزوم رسیدگی به آلودگی محیط زیست در بخش دیلمان توسط کارخانه سیمان سبز گیلان، همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره لزوم افتتاح اداره اوقاف شهرستان سیاهکل.

فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون به وزیر نیرو: ضرورت تعیین تکلیف ساخت سد چرام و لزوم تامین آب نخلستان های حوزه انتخابیه.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی: لزوم رسیدگی به استنکاف بانک ها ازاجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص بهره مندی شهرستان های تحت تاثیر خشکسالی از امهال تسهیلات، همچنین به هراه ۳۱ نماینده به وزیر صمت درباره لزوم رسیدگی به روغن های تقلبی صنعتی موجود در بازار.

احسان ارکانی نماینده نیشابور و ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ: لزوم و اختصاص اعتبار برای بزرگداشت سالروزهای ملی خیام و عطار نیشابوری.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم دو خطه نمودن راه آهن قم- اراک جهت تسریع در تردد قطارهای باری و مسافربری، همچنین با ۳۴ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم بازسازی سدهای خاکی روستاها جهت جلوگیری از شکسته شدن آنها در ایام بارانی، و نیز با ۴۱ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد و نیرو درباره لزوم بهسازی کانال های آب کشاورزی در سطح روستاها به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، همچنین با ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر اطلاعات درباره ضرورت توجه به نفوذ عوامل جاسوسی موساد و ایجاد تدابیر لازم برای شناسایی و دستگیری آنها.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به مشکلات دامداران و مرغداران از کیفیت بسیار پایین خوراک دام و طیور.

حسین خسروی اسفزار نماینده بیرجند به وزیر راه: ضرورت تعریض و اجرای روکش آسفالت محور شهرستان خوسف به قلعه زرین.

حسین حق وردی نماینده شهریار و ۲۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر ارتباطات: ضرورت واگذاری ملک های اهدایی دفاتر مخابرات روستایی به دهیاری های همان رسوتا، همچنین با ۳۶ نماینده به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم تسریع در پرداخت اضافه کاری فرهنگیان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۵ ۱۸:۲۵

مجلس برای طرح بسیار بسیار عالی معافیت سربازان متاهل ودارای دوفرزند که از سوی شورای نگهبان ردشده به این قانون بسیار عالی اصرار داشته باشند برای تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتراض نمایند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۲:۰۶

انصافا این طرح معافیت دو فرزندی خیلی طرح خداپسندانست چرا باید شورای نگهبان رد کنه