• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400122520285
  • خبرنگار : 71572

آیا سائلام نگران برکناری‌اش از تراکتور است؟

آیا سائلام نگران برکناری‌اش از تراکتور است؟

سرمربی تراکتور درباره وضعیت تیمش در آستانه دیدار با آلومینیوم اراک توضیح داد.

به گزارش ایسنا، تراکتور فردا(پنج‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال مهمان آلومینیوم اراک است. ارتوئرول سائلام، سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: فردا بازی مهمی داریم. شرایط تیم‌مان در جدول لیگ واضح است. متاسفانه تراکتور مجبور شده در این فصل با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند که از ابتدای فصل ادامه داشته و تقریبا شرایط الان با شرایط چهار فصل قبل که به تراکتور آمدم، مشابه است.

او افزود: در نتیجه اتفاقاتی که تاکنون افتاده را نمی‌توان کاری کرد اما باید زمان پیش رو را مدیریت کنیم. می‌دانیم کارمان راحت نیست اما طرفداران‌مان نگران نباشند، ان‌شاءالله به کمک خدا مانند قبل از این کار سربلند بیرون خواهیم آمد. به همین دلیل بازی قبل از عید برای ما مهم است. هدف‌مان برد مقابل آلومینیوم است تا بتوانیم خودمان را از پایان جدول جدا کنیم و عید نوروز را با انرژی آغاز کنیم. هم‌چنین بارقه امیدی به همه نشان دهیم.

سرمربی تراکتور گفت: تقریبا دو هفته است که با تیم کار می‌کنیم. در این مدت زمان از بازیکنان‌مان نسبت به کاری که با آن‌ها انجام دادیم، جواب‌های معقولی دریافت کرده‌ایم. مخصوصا در مورد انجام هر دو فاز حمله و دفاع پیشرفت کردیم. در فاز دفاعی اگر بتوانیم از اشتباهات فردی فاصله بگیریم، کارمان را بهتر انجام می‌دهیم. از بازیکن در عقب‌ترین نقطه زمین تا مهاجم نوک، مسئولیت دفاعی را پذیرفته‌اند. طبیعتا در مدت زمان پیش رو باید چند بازی را ببریم. بر همین اساس مجبوری در فاز تهاجمی، زمانی که توپ دست ماست، بازی را رهبری کنیم. در این زمینه هم در نیمه دوم بازی با فولاد، همان چیزی شد که ما می‌خواستیم.

سائلام ادامه داد: حاکم توپ در نیمه دوم بازی با فولاد ما بودیم و توانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. فردا ان‌شاءالله اشتباهات فردی را کمتر انجام خواهیم داد. در فاز تهاجمی هم تیمی خواهیم بود که بازی را اداره خواهد کرد و سه امتیاز بازی را کسب می‌کنیم. گفته بودم در تیم مشکلاتی وجود دارد. مصدومیت بازیکنانی مانند رضا دهقانی، اکبر ایمانی و عبدالله حسینی برای ما مشکل‌ساز شده است. هم‌چنین علی دشتی به خاطر مشکلات فردی از این به بعد با ما نخواهد بود.

او بیان کرد: کنار این‌ها مسائل مثبتی هم اتفاق افتاده است و اخباری، علی نجفی و شاهین ثاقبی به تیم برگشته‌اند. شرایط حریف هم مشخص است. باخت هفته قبل آلومینیوم نمی‌تواند ما را به اشتباه بیندازد. سرمربی‌شان عوض شده و آرزوی موفقیت برای مهدی رحمتی دارم. امیدوارم در بازی‌های بعد از ما، آن‌ها هم پیروزی‌های‌شان را آغاز می‌کنند. طبیعتا تغییر سرمربی اکثر مواقع باعث ایجاد تغییر مثبت می‌شود اما ما سعی می‌کنیم این اجازه را به حریف ندهیم. فردا سعی می‌کنیم بازی را به نحو احسن نمایش داشته باشیم و با امیدواری بیش‌تری به کارمان ادامه دهیم.

سرمربی تراکتور درباره تغییرات نیمکت دو تیم در آستانه این دیدار، گفت: نبردن طولانی مدت هر دو تیم، فشار مضاعفی به آن‌ها وارد می‌کند. آلومینیوم تیم دونده‌ای است. باتوجه به تغییر سرمربی، بازیکنان می‌خواهند با بازی‌شان به رحمتی خوش‌آمد بگویند و بازی خوبی رقم بزنند. از طرفی تراکتور تیمی بود که تا این اواخر تدافعی‌تر بود و موقعیت‌سازی نمی‌کرد اما ما سعی کردیم این موضوع را تغییر بدهیم. ما می‌دانیم فقط دویدن و جنگیدن برای بردن کافی نیست. تا جایی که شرایط اجازه دهد ما سعی می‌کنیم فوتبال بازی کنیم. ما سعی می‌کنیم به همه نشان دهیم که نکاتی در تراکتور تغییر کرده و فوتبال تماشاگرپسندتری به نمایش خواهیم گذاشت.

سائلام افزود: در این مسیر سعی می‌کنیم با بازیکنان‌مان صحبت کنیم که چطور با توپ کار کنند. فراتر از همه این‌ها، گل‌زنی یک امر متفاوت در فوتبال است و کیفیت‌های دیگری را می‌طلبد. امیدوارم و آرزو می‌کنیم موقعیت‌هایی که هفته قبل به دست آوردیم و نتوانستیم استفاده کنیم، فردا به دست بیاوریم و بتوانیم استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که نگرانی‌ای بابت تغییرات متعدد نیمکت تراکتور ندارد؟ توضیح داد: قبلا در فوتبال ایران تجربه داشتیم که تجربه زیبایی بود. در نتیجه می‌خواهم بگویم که رابطه من با تراکتور، رابطه متفاوتی است و رابطه‌ای دلی بین ما وجود دارد. از صمیم قبل فکر می‌کنم که من می‌توانم به تراکتور کمک کنم. تغییرات نیمکت واقعیتی است که در فوتبال دنیا حاکم است. این موضوع را فقط نمی‌توان به تراکتور تعمیم داد. در دنیا هر تیمی، چهار، پنج بازی نتیجه نگیرد، بحث در مورد کادر فنی شروع می‌شود. ما به عنوان مربی در فوتبال ترکیه، آلمان و فرانسه می‌دانیم که این موضوع حاکم است.

سرمربی تراکتور گفت: نباید به این موضوع از بعد فردی، بلکه باید به صورت بعد سیستماتیک و مدیریت فوتبال نگاه کنیم. هر چقدر هم به عنوان مربی با این موضوع موافق نباشم، متاسفانه این واقعیتی است که وجود دارد. در نتیجه من شخصی هستم که معتقدم موفقیت از ثبات به دست می‌آید. این موضوع اشتباه در فوتبال کل دنیا باید درست شود.

سائلام در پایان درباره غایبان تیمش بیان کرد: مصدوم و محروم نداریم ولی یک سری بازیکنان است که در لیست ما حضور ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha