• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400122520414
  • منبع : روابط عمومی برنامه

تدارکی برای یک "خون ریزی"

تدارکی برای یک "خون ریزی"

 پخش رویش با اکران مستند «خون‌ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر از امروز چهارشنبه 25 اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، پس از ایجاد کامل‌ترین زنجیره توزیع محصولات سینمایی، به دنبال فراهم آوردن ساز و کاری با نام «رویش»، این سازمان در صدد است تا با شناسایی هنرمندان و امکان رشد آن‌ها گامی برای ظهور و بروز نسلی نو از فیلمسازان دغدغه‌مند با نگاهی ملی و دینی در سراسر ایران بردارد.

پخش رویش با وصل کردن زنجیره توزیع برای دیده شدن و توجه به هنرمند و آثارش در پی کشف و ایجاد مسیر رشد برای هنرمندان جوان در زنجیره توزیع و اتصال آثار متنوع از جهت قالب (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، داستانی) به زنجیره نمایش در سینماها است تا با تمرکز بر روی استعدادهای کمتر دیده شده در شهرها و روستاهای کشور و همچنین ایجاد بستری برای توجه بیشتر به مخاطبان خاص پسند سینما از جهت مضمون و قالب در سراسر نقاط جغرافیایی ایران گام بردارد.  

در همین راستا مستند «خون‌ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر که به رویه قانونی شدن سقط جنین در آمریکا و مخالفان و موافقان این کار در این کشور می‌پردازد، به عنوان نخستین اثر در پخش رویش با همراهی موسسه بهمن سبز دوشنبه شب طی مراسمی در برج میلاد رونمایی شد.

 این مستند در روزهای 25 و 26 اسفند در سینماهای هویزه مشهد، ساحل اصفهان، سپیده تهران و سپهر ساری اکران می‌شود.

همچنین در خبری دیگر آمده است که پویش نجات آرزوها دوشنبه شب در برج میلاد و با حضور مردم برگزار شد.

تدارکی برای یک "خون ریزی"

در این مراسم ابتدا از مستند سینمایی "خون ریزی" با موضوع سقط جنین رونمایی شد. این مستند اجتماعی به افشاگری از مرگبارترین اتفاق تاریخ می پردازد. مستند خون ریزی به سراغ یکی از بزرگترین دوقطبی های حال حاضر دنیا رفته و ماجرای قانونی شدن سقط جنین در جهان را در قالب داستانی جذاب و پرحادثه همراه با سوژه هایی عجیب و دیده نشده روایت می کند. یکی از حاضران در سالن در پیج شخصی اش نوشته: خیلی وقت بود که مستندی که واقعا روی من اثرگذار باشد ندیده بودم ولی این مستند واقعا اثرگذار بود.

پس از پخش این اثر، محمد خوشدل فر کارگردان مستند، صحبت های خود را با یک آمار تکان دهنده آغاز کرد: در همین مدتی که شما این مستند را دیدید بیش از هزار کودک در سراسر جهان به قتل رسیدند.

او در ادامه گفت: در جهانی که اثبات شده نابودی یک درخت چه قدر می تواند بر زندگی ما اثرگذار باشد، هنوز به مرگ انسان های بی گناه توجهی نمی شود و این عجیب است.

او در ادامه صحبت هایش به نتایج پژوهشی پرسش محور اشاره کرد که علت اصلی سقط در ایران را مسائل فرهنگی برآورد کرده بود و نه مسائل اقتصادی.

در این مراسم، خانمی که از رشت برای دیدن این مستند به تهران آمده بود پای تریبون آمد و گفت: وقتی باردار شدم همه گفتند بچه ات را سقط کن ولی من مقاومت کردم. حتی پدر بچه گفت میلیون ها تومان خرج می کنم تا این بچه را نابود کنیم، ولی من گفتم میلیون ها قطره عرق می ریزم تا این بچه به جایی برسد و به مردم خدمت کند. من تا پای جان بچه ام را نگه می دارم.

در ادامه این مراسم پیام هایی حمایت کننده از سراسر جهان خطاب به برگزار کنندگان این کمپین پخش شد.

تدارکی برای یک "خون ریزی"

درنهایت پس از اجرای زنده حمید هیراد، جمعیت حاضر در حالی که بادکنک هایی نورانی را در دست داشتند، از سالن همایش های بین المللی به سمت برج میلاد حرکت کردند تا این بالن ها را به یاد کودکان سقط شده آن روز به آسمان بفرستند.

درنهایت هزار بادکنک به رنگ های آبی و صورتی که چراغ های سبز و سفید و آبی به آن ها متصل شده بود در یک لحظه به آسمان فرستاده شدند که لحظاتی بعد جلوه ی خاصی به آسمان دادند.

یک کاربر اینستاگرامی با انتشار فیلم این واقعه در صفحه خود نوشت: به سرگردانی بادکنک ها وقتی بالا میرن نگاه کنید. کسی چه می دونه؟ شاید روح های سرگردان جنین های سقط شده همینقدر سرگردان دنبال پدر و مادرشون می گردن.

کاربر دیگری نوشت: چه قدر من با دیدن فیلم بالا رفتن بالن ها اشک ریختم و خدا رو شاکرم با اینکه پسرم بیمار بود او را سقط نکردم.

این مراسم در روزهای آتی در شهرهای دیگر کشور نیز برگزار خواهد شد.

مستند خون ریزی هم اکنون در قالب طرح اکران رویش در سینماهای سپیده تهران، ساحل اصفهان، هویزه مشهد و سینما ساری در حال اکران برای علاقمندان است.

این مستند از روز جمعه نیز در سایت سفیرتماشاtamasha.safirfilm.ir در دسترس علاقمندان خواهد بود و تا روز جمعه با تخفیف 15 درصد پیش فروش می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha