• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400122520426
  • منبع : روابط عمومی برنامه

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

خبرهایی از بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره "سایه"، پیام رضا بابک برای روز ملی هنرهای نمایشی و خبرهای از اجراهای تئاتر کودک در شهرزاد از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

پرزنت حضوری بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ‌«سایه» با بررسی 51 طرح راه یافته به این مرحله جشنواره روز دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 اسفندماه توسط مجید برزگر، سعید نجاتی و تی‌یام یابنده برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و ارتباط با رسانه جشنواره ملی «سایه»، مرحله دوم بخش کارگاهی جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «سایه» با ارائه طرح‌های راه‌یافته به این بخش، روز دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 اسفندماه پایان یافت. 

پرزنت حضوری بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ‌«سایه» طی این 2 روز با رویکرد استعدادیابی و با روش پیچینگ «ارائه‌ طرح» توسط مجید برزگر، سعید نجاتی و تی‌یام یابنده و با ارائه 51 طرح از طرف متقاضیان، مورد بررسی قرار گرفت. 

همچنین، نتایج بخش کارگاهی جشنواره «سایه» طی چند روز آینده اعلام خواهد شد. پذیرفته‌شدگان، دوره‌های بخش کارگاهی را تا اردیبهشت ماه 1401 زیر نظر مجید برزگر، سعید نجاتی، آرمان فیاض و تی‌یام یابنده به عنوان منتورهای این بخش می‌گذرانند تا زمانی که پیچینگ نهایی مقابل سرمایه‌گذاران در هفته پایانی اردیبهشت 1401 برگزار شود.

سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» از اسفند ماه 1400 الی اردیبهشت 1401 به دبیری محمدحسین یاوری برگزار می‌شود.
 

گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی با پیام رضا بابک 
رضا بابک هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما پیام روز ملی هنرهای نمایشی را می‌نویسد.
به پیشنهاد اداره کل هنرهای نمایشی، رضا بابک هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما پیام روز ملی هنرهای نمایشی را همزمان با بزرگداشت روز جهانی تئاتر در روز 7 فرودین ماه 1401 را می‌نویسد.
 رضا بابک دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی است. او در اوایل حضور خود در سینما و تئاتر چندین بار در تئاترهای جنوب کشور و شهرهای مسجدسلیمان و آبادان حضور مستمر داشت. بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت. او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز کرد ه است.
 ویژه برنامه‌های روز ملی هنرهای نمایشی متعاقباً اعلام خواهد شد.

بهار تئاتر کودک و نوجوان همزمان با نو شدن فصل و سال در تئاتر شهرزاد

 تئاترهای کودک و نوجوان در قالب طرح عیدانه‌ی تئاتر کودک و نوجوان در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می روند. 

با فرارسیدن فصل بهار و نو شدن سال پردیس تئاتر شهرزاد هم فصل تازه ای برای اجراهای تئاتر کودک و نوجوان می گشاید تا در طول سال به پایگاهی دائمی برای اجراهای مستمر این ژانر تئاتر بدل شود. 

سرآغاز این اتفاق مبارک در قالب طرح عیدانه‌ی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای پنج نمایش در طول تعطیلات نوروز می باشد. 

 پنج نمایش موفق 
1."هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل" به کارگردانی رامین کهن 
2."حیاط خانه ما" به کارگردانی وحید خسروی
3."قیچی ای که به دنبال کار می گشت" به کارگردانی سعید زین العابدینی
4."اپلیکیشن بابایاب" به کارگردانی محمد عبدی جمالی
5."گورخر سیاه" به کارگردانی شراره طیار

از ۴ تا ۱۹ فروردین ماه در سالن های مختلف پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می روند.

گفتنی است برای تشویق و سهولت استفاده ی خانواده ها و مخاطبان ، تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده است و علاوه بر این ، ساعت ۱۶ هر روز در سالن انتظار یک نمایش به عنوان عیدی و رایگان اجرا می‌شود. 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲

و یا لینک خرید اینترنتی سایت تیوال 
https://www.tiwall.com/showcase?filters=s:kidstheater,tagIds:101475 اقدام کنند.

علیرضا کوشک‌جلالی نمایش «جنون محض»، بهترین کمدی سال۱۹۸۳ انگلستان را که خودش ترجمه کرده، در سال۱۴۰۱ به صحنه می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی گروه، علیرضا کوشک‌جلالی نویسنده، مترجم، مدرس و کارگردان تئاتر، قصد دارد در سال ۱۴۰۱، با همراهی گروهی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای، نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین را به روی صحنه بیاورد.

علیرضا کوشک جلالی برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلنِ آلمان است. وی عضو دائمی هیئت ژوری انتخاب بهترین شخصیت تئاتری کلن نیز هست. کوشک‌جلالی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد است. او از سال ۱۳۶۳ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. این نویسنده تئاتر، برای نمایشنامه "پا برهنه، لخت، قلبی در مشت" جایزه نمایشنامه نویسی آلمان را دریافت کرد. همچنین پنج نمایشنامه از او به زبان آلمانی در انتشارات "تاتر مونیخ" آلمان به چاپ رسیده است. بیش از ۲۵ نمایشنامه، ترجمه، دفتر شعر، قصه، تحقیق و... از او در انتشارات "قطره"، "نمایش"، "افراز"، "مهر نوروز" و "آماره" به چاپ رسیده است. او تاکنون بیش از  ۴۵نمایش در آلمان و ۳۵نمایش در ایران به روی صحنه برده است. ۵اثر از او در سالهای اخیر نامزد بهترین اجراهای کشور آلمان بوده‌اند.

او در ادامه فعالیت‌های تئاتری خود در کشور آلمان، در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار، به عنوان کارگردان اپرا، در شهر دورتموند، یک اپرای مخصوص کودکان را به صحنه برد.
کوشک‌جلالی در چند سال اخیر توجه مخصوصی به امر آموزش و تئاتر شهرستانها داشته است که حاصل کارهای اخیرش در شهرستان‌ها چندین کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی و اجرای ۱۵نمایش بوده است. گروه تاتر آلمانیش، برای اجرای نمایش‌های مسخ (کافکا)، پوزه چرمی (کراوزه)، سوسیس با گازخردل (کوشک جلالی) و جاده (فلینی) به جشنواره تئاتر فجر دعوت شده است. از آثار به اجرا در آمده این کارگردان در ایران، می‌توان به مسخ، پستچی پابلو نرودا (اجراهای تحسین شده در جشنواره سال۱۳۷۸)، بازرس، موسیو ابراهیم و گل های قرآن (بهترین اجرا در سال۱۳۸۶، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر، دعوت شده به شهر کلنِ آلمان۲۰۱۷)، راهزنان (دعوت به یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی آلمان -فستیوال شیلر در سال۱۳۹۲)، خدای کشتار، روبینسون کروزو (بهترین اجرا در چهارچوب جشنواره فجر، استان خراسان رضوی، اجرا در فسیوال‌های بین‌المللی (آلمان(کلن و مانهایم)، ترکیه، بوسنی هرزگوین و قزاقستان)، "در انتظار آدولف"، آرت و... اشاره کرد.
حاصل آخرین حضور(۱۷دیماه تا ۲۰اسفند سال۱۴۰۰) علیرضا کوشک‌جلالی در ایران، برگزاری چند کارگاه آموزشی در شهر لاهیجانِ استان گیلان و شهر بستکِ استان هرمزگان، به روی صحنه بردن دو نمایش در شهرهای رشت و میبد، آغاز تمرینات اولیه یک نمایش در شهر بستک (هرمزگان)، یک نمایش موزیکال به زبان گیلکی در شهر لاهیجان و یک نمایش کمدی در شهر تهران بوده است.
در نمایش نمایش "جنون محض" حمیدرضا علی‌نژاد و هاتف کلاته به عنوان «تهیه کننده» و  بهزاد جاودان‌فرد به عنوان «مجری طرح»، علیرضا کوشک جلالی را یاری می‌دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha