• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400122520470
  • منبع : نمایندگی سمنان

لزوم ارتباط متقابل بین دانشگاه و جهاددانشگاهی

آمادگی تیم‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان

 آمادگی تیم‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان

ایسنا/سمنان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از آمادگی تیم‌های پژوهشی این دانشگاه برای همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد

دکتر سیف الله سعدالدین در دیدار روسای دانشگاه سمنان و جهاددانشگاهی این استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی، ورود این نهاد به موارد برزمین مانده و لاینحل می‌تواند کارگشا باشد.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی برپایه تفکر و مدیریت جهادی شکل گرفته افزود:  دانشگاه سمنان در حوزه اساتید و دانشجویان دکترا و ارشد از ظرفیت خوبی برخوردار است و جهاددانشگاهی استان می‌تواند از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح های خود بهره بگیرد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان در زمره یک درصد دانشگاه‌های تأثیرگذار علمی جهان قرار دارد تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه سمنان، دارای بیش از ۱۴ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیأت علمی است .
سعدالدین از انتشار ۱۸ مجله علمی و تخصصی در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که مقالات همکاران جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف و مرتبط با این مجلات را منتشر کنیم. 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: این مجلات به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی منتشر و توزیع می‌شوند.
وی با اشاره به وجود ۲۲ دانشکده، یک پارک علم و فناوری، مراکز رشد و کارخانه نوآوری در این دانشگاه گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت های بالای این مراکز در راستای اجرایی شدن پروژه استراتژیک خود بهره بگیرد. ضمن اینکه دانشجویان دوره های تکمیلی دانشگاه سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی است که جهاددانشگاهی استان می‌تواند از آنها بهره‌مند شود.

 آمادگی تیم‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان در حوزه پروژه‌های استراتژیک متناسب با مزیت نسبی استان، کارهای ماندگاری انجام داده اضافه کرد: علاوه بر این دانشگاه سمنان در خارج از استان نیز طرح های فناورانه خوبی در استان های مختلف اجرایی کرده است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه از تیم‌های پژوهشی خوبی برخوردار است افزود: جهاددانشگاهی استان می‌تواند در طرح‌ها و پروژه های خود از این ظرفیت برخوردار شود.
ایجاد ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی جهاددانشگاهی

دکتر سعدالدین از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه سمنان به عنوان یک آزمایشگاه مدرن و مجهز نام برد و گفت: دانشکده های دانشگاه نیز دارای آزمایشگاه های تخصصی هستند که همه این آزمایشگاه‌ها در ارتباط با آزمایشگاه مرکزی هستند و جهاددانشگاهی نیز می‌تواند از ظرفیت های آزمایشگاهی دانشگاه نیز بهره بگیرد.
دکتر فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز در این دیدار از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های آموزشی و دانشجویی خبر داد و گفت: وجود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه، مخاطب و ظرفیت خوبی برای جهاددانشگاهی استان و کمک در پروژه های جهاددانشگاهی است.
وی خواستار ایجاد ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی جهاددانشگاهی شد و افزود: حضور و بازدید دانشجویان در این مراکز تحقیقاتی می‌تواند به رشد و بالندگی علمی دانشجویان کمک کند.

 آمادگی تیم‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان به تفاهمنامه این دانشگاه با فنی و حرفه ای استان به عنوان یک طرح موفق مشترک نام برد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان نیز می‌تواند زمینه انعقاد یک قرارداد برد - برد با دانشگاه را فراهم و از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شود.
لزوم ارتباط متقابل بین اساتید و پژوهشگران دانشگاه و جهاددانشگاهی
وی با اشاره به الزام بخش وسعی از دانشجویان به گذراندن دوره‌های تخصصی گفت: جهاددانشگاهی استان در این بخش نیز می‌تواند یاری‌گر ما باشد.
دکتر فرزین یغماییان معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان نیز از چابکی به عنوان مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی استان نام برد و گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که با قوانین دست و پاگیر روبرو نیست و همین به چابکی بیشتر این نهاد کمک کرده است.
وی بر لزوم بسترسازی برای ارتباط متقابل بین اساتید و پژوهشگران دانشگاه سمنان و جهاددانشگاهی استان تاکید و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور مستقر و منشا خدمات شایانی بوده و لذا این نهاد در استان سمنان نیز می‌تواند به پویایی بیشتر دانشگاه کمک کند.
وی پیشنهاد داد: زمینه برای گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه سمنان در پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهاددانشگاهی فراهم شود تا این دو نهاد علمی بیش از پیش با ظرفیت های علمی، پژوهشی و آموزشی همدیگر آشنا شوند.
دکتر یغماییان از ایسنا به عنوان یکی از ظرفیت های دیگر جهاددانشگاهی نام برد و گفت: ایسنا ظرفیت و پتانسیل خوبی برای بیان دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه و استان است و لذا تعامل بیشتر دو نهاد می‌تواند در حوزه های رسانه‌ای و فرهنگی نیز به اتفاقات مبارکی منجر شود.
 آمادگی تیم‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha