• پنجشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400122621199
  • خبرنگار : 71480

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت درباره تغییر ساعت رسمی تصمیم گیری می کند

دولت درباره تغییر ساعت رسمی تصمیم گیری می کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آخرین تصمیم برای تغییر ساعت رسمی کشور گفت: دولت در این زمینه بررسی کارشناسی کرده و نظر می دهد و دیگر نیازی نیست که تصمیم دولت به مجلس ارسال شود.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی  درباره مصوبه مجلس درباره بحث تغییر ساعت رسمی کشور گفت: بحث تغییر ساعت در بسیاری از کشورها مطرح است در ایران هم قبل از انقلاب این تغییر انجام می شد، بعد از انقلاب مدتی وقفه ایجاد شد و مجددا از سال ۷۰ با تصویب دولت هر ساله در نیمه اول سال، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شد.

وی ادامه داد: سال ۸۴ دولت نهم مسئله تغییر ساعت را اعمال نکرد و مجلس در سال ۸۶ قانونی را مصوب کرد که این تغییر هر ساله انجام شود.

حسینی تصریح کرد: این موضوع ادامه داشت تا اینکه امسال نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی طرحی دادند که قانون سال ۸۶ لغو و نسخ شود؛ یعنی اینکه در این باره قانون الزام آوری وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر در این باره اختیار به دولت برگشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بنابراین ما با این طرح در مجلس مخالفت نکردیم چون روال عادی خود را طی خواهد کرد، یعنی اختیار به دولت باز می گردد و دولت در این باره تصمیم می گیرد.

وی ادامه داد: آنچه که ما در مجلس مطرح کردیم نظر دولت و آقای رئیس جمهور بود که گفتیم ما با این طرح مخالفت نیستیم و نظر ندادیم. چون تصویب طرح مشکلی ایجاد نمی کند و به هر حال دولت دستش باز است و می‌تواند تصمیم بگیرد.

حسینی تاکید کرد: البته نظر وزارت نیرو به دلیل بحث صرفه جویی در مصرف انرژی این بود که فعلا این تغییر ساعت انجام شود و در دو سال آینده که کمبود انرژی برطرف شد نیازی به تغییر نیست. بنابراین وزارت نیرو هم با اصل اینکه جابجایی صورت نگیرد موافق است ولی معتقد است در حال حاضر انجام آن با مشکلاتی همراه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: بر همین اساس در دولت تصمیم گرفته شد که کمیسیون زیربنایی دولت و افراد دیگری که تعیین شدند بنشینند و درباره تبعات عدم جابجایی ساعت تصمیم بگیرند که اگر با مشکلاتی مواجه می‌شویم امسال هم به روال سالهای گذشته این تغییر ساعت انجام شود وگرنه جابجایی صورت نگیرد.

وی درباره انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره جلسه هیات دولت یادآور شد: آنچه در دولت مطرح شد این بود که برخی رسانه ها و صدا سیما به گونه‌ای مصوبه مجلس را مطرح کردند که گویی دیگر تغییری در ساعت رسمی کشور انجام نخواهد شد در حالی که این موضوع به دولت واگذار شده و هم اکنون بازگشتیم به زمانی که چنین قانونی وجود نداشت و وقتی قانونی نباشد این از اختیارات دولت است که در این باره تصمیم گیری کند.

حسینی ادامه داد: اخباری که در فضای مجازی در رابطه با اختلافات درباره تغییر ساعت مطرح شده صحت ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: هم اکنون دولت بررسی کارشناسی می کند و نظر می دهد و دیگر نیازی نیست که تصمیم دولت به مجلس ارسال شود و به مانند گذشته که با رای هیات وزیران تغییر ساعت انجام می شد، الان دولت خودش تصمیم گیرنده است و قانونی در این باره نداریم و مجلس قانون سال ۸۶ را لغو کرده و اختیار هم اکنون با دولت است.

حسینی در پایان گفت: این که ما با این طرح مخالفت نکردیم هم به خاطر این بود که مشکلی برای دولت ایجاد نمی‌شد و حالا دولت با توجه به نظرات کارشناسی و پیامدها  تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۰:۰۶

توروخدا تغییر ندهید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۵

موافقم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۰:۵۶

تغییر ساعت اعمال نشه، شروع ساعت کار ادارات از 6 صبح باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۱:۰۵

ازتون التماس میکنم ساعت هارو نکشید جلو بزارید ساعت ها ثابت بمونه مدیون خون شهدا هستید اگر ساعت هارو بکشید جلو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۱:۰۹

ساعت باید تغییر کند در غیر اینصورت هم رفتن به سر کار در آفتاب هم برگشت آن مجلس طویله است به جای تصمیم برای فقرگرانی بیکاری فساد اختلاس تورم بیکاری جوانان مسکن رفته طرح صیانت و ساعت را تصمیم گرفته

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۱:۱۷

تغییرات ساعت علاوه برمشکلات روحی وجسمی برای مردم فایده دیگری ندارد در ضمن مجلس در رابطه با مسئله انرژی به دولت اختیار داده که ساعت کار ادارت وسازمانها ونهادها زودتر شروع شروع شود که این مسئله هم بر طرف شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۱:۴۷

مسخره بازی تغییر ندهید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۲:۵۰

لطفا تغییر نکردن ساعت تصویب شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۳:۰۶

خب لطفا از نخبگان کارشناستان بپرسید خب اگر در مدت یک سال بالا و پایین کردن ساعت را با یک ساعت هر 6 ماه محاسبه کردید چرا تمام آن سال را با نیم ساعت میانه آن دو هم محاسبه کنید و ببینید آیا مدت زمان موجود نور و مصرف برق همان نمیشود (با دردسر کمتر)؟ برای ایسنا هم خوب است به دانشجویان خاننده هم کارشناسی را میاموزند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۳:۲۸

تو رو خدا ساعتها را جلو نکشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۲۳:۵۶

با سلام. تغییر ساعت یعنی کشیدن ساعت به جلو قطعا از نظر اقتصادی هم به نفع مردم هست وهم به نفع دولت به دلیل اینکه فعالیت ساعت کاری مخصوصا در حوزه کشاورزی بازدهی بیشتری خواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۱۱

دولت باید به فکر آرامش مردم باشد نه منافع کم ارزش .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۰۴

همه از تغییر ساعت خسته شدیم همه رو روانی کردین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۰۶

ساعت و تغییر نکنین همه خسته شدیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۱۴:۳۴

اگه ساعت را می خواهند تغییر بدهند از اردیبهشت این کار را انجام دهند تا روزگار بلندتر بشه و فشار روحی روانی برای کارمندان ایجاد نشه با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۱۵:۵۶

بی زحمت ساعت و تغییر ندیدن دیگه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۲۰:۴۸

چرامصوبه مجلس درموردعدم تغییرساعت رسمی کشور به سخره گرفته شد؟!ههه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۲۳:۰۸

تغییر ساعت در بسیاری کشورها منسوخ شده ، بدلیل اثرات نامطلوب بر سلامت و خواب افراد خصوصا کارمندان اعم از لشکری و کشوری وحقوق بگیران که مجبورن صبح زود سر کار باشن .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۰۰:۰۷

جلوی تغییر ساعت رو بگیرید، به سلامتی مردم اهمیت بدید، یه طرح خوب تصویب شده خرابش نکنید، حرف یه سری از خدا بیخبر رو گوش نکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۰۸:۲۶

توراخدا ساعت جلو نکشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۰۹:۱۶

لطفا ساعتها رو تغبیر ندید به خاطر خدا به فکر مردم باشید تغییر ساعت همه را عصبی کرده بذارید مردم خوشحال باشند‌

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۲:۳۰

ساعت قدیم بهتر است تغییر ساعت تابستانی زندگی را مختل می‌کنه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۳:۰۵

مشکل خاموشی ها رو سال گذشته هم با وجود تغییر ساعت زیاد داشتیم. واضحه که با افزایش جمعیت و صنعتی تر شدن کشور نیاز به انرژی در کشور روز به روز بیشتر می شود و مسئولین باید برای تامین انرژی برنامه ریزی دقیق و بلند مدت داشته باشند. این موضوع ارتباطی با تغییر دادن یا ندادن ساعت نداره، پس لطفا از همین الان تغییر ندادن ساعت رو بهانه ایی برای کم کاری و بی برنامگی خودتون قرار ندید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۳:۱۲

لطفا تغیر ندهید خسته شدیم ازاین کار ازبس باید بگین جدید یادم هیچ منفعتی هم ندارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۴:۱۸

تغییر ساعت یکی از بهترین نظرات کارشناسی شده بود که اعمال می شد چرا بعضی ها فقط می خواهند هرچی به نفع ملت و کشور است آن را برعکس عمل کنند بنابراین حتماً باید در اول سال ساعت جلو کشیده شود لطفاً کمی هم عاقلانه و علمی فکر بکنیم . ممنون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۱:۲۱

چون نظرجنابعالی این است،عاقلانه است؟!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۵

يك ساعت وقت صبحانه خوردن به كارمندها دادن و از بيت المال بابت صبحانه خوردن حقوق دادن، عاقلانه است؟؟؟؟؟؟ يك ساعت وقت خواب دادن به كارمندها و از بيت المال بابت خواب حقوق دادن عاقلانه است؟؟؟؟ يكي از دلايلي كه ميگن مصرف برق كمتر ميشه همين خواب صبحگاهي كارمندان است و گرنه محيط هاي بسته ادارات، و بانكها كه از نور طبيعي بي بهره است در هر زماني نياز به روشنايي برق دارد به خصوص ساعت 6 يا 7 واقعي. صنعت هم كار شيفتي دارد و ساعت واقعي يا دست كاري شده در مصرف انرژي محيط صنعتي فرقي نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۶:۱۰

لطفا تغییر ندهید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۳:۰۵

حالا انگار میخوان شقلقمر کنن پاسکاری میکنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۵

لطفا بکشید جلو🙏

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۲:۲۱

لطفا تغییر ندهید و هی انگولک نکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۱۰:۴۲

شما را به دین و آیین قسم که ساعت رسمی را جابجا نکنید. با این کار یعنی جلو کشیدن در ۶ ماه اول هر روز یک ساعت از عمر ایرانی ها کم می شود . یعنی ۲۴ ساعت می شود ۲۳ ساعت .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۱ ۲۲:۴۱

تو رو خدا ساعت ها رو دست نزنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۲۰:۱۸

تغییر ساعت جز مشکلات چیز دیگری ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۱۵:۰۴

تغییر ساعت علاوه بر اختلات روحی روانی با کاهش زاد و ولد به نشاط و خلاقیت جامعه صدمات جبران ناپذیر وارد میکند ، لطفا مراقب توده صهیونیسم باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۱۰:۳۲

ساعت ها تغییرنکند بهتر است،چون ساعت بدن تغییرمیکند واختلال دربرنامه های زندگی وکاری میشود قدیم یک کاسب مثلا میوه فروش لامپ های هزاروات مدادی روشن میکرد بیستا روشن میکردمیشدبیست هزاروات الان هزارشده صدوات ال ای دی انرژی بایدباانرژی سولاروخورشیدی مدیریت بشه نه تغییر ساعت.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۰۶:۲۶

تموم کنید این تغییر ساعت مزخرف و مسخره رو ۶ ماه سال دچار افسردگی و فشار روانی هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۰:۰۵

شما رو ب ارواح خاک شهدا ساعت رو تغییر ندین