• جمعه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400122721412
  • خبرنگار : 50477

شمارش معکوس برای رونمایی از فرماندار جدید گرگان؛

گره کور فرمانداری گرگان باز می شود؟/ تدبیر استاندار گلستان برای آخرین کرسی فرمانداری

گره کور فرمانداری گرگان باز می شود؟/ تدبیر استاندار گلستان برای آخرین کرسی فرمانداری

ایسنا/گلستان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ شمارش معکوس برای انتخاب فرماندار جدید گرگان نیز آغاز شده و همگان منتظرند تصمیم و تدبیر استاندار برای سکانداری فرمانداری این شهرستان را ببینند.

استان گلستان شاید در اذهان عمومی بیشتر به استانی سبز و پر طراوت، همراه با جاذبه های بسیار متنوع گردشگری و کمی با زرق و برق های ورزشی در کنار آب و هوایش شناخته شده باشد، البته این به معنای عدم شناخت مفاخر و تاریخ پرافتخارش نیست اما قطعا ضریب بازنشر و فراوانی گفتمان های حاصل در بطن استان کمتر انعکاس هاس ملی پیدا کرده و روح سیاسی و مطالبه گری مردم استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

از این رو باید گفت جریان حاکم بر استان گلستان جریانی بی نهایت سیاسی، پیچیده و همراه با حکمرانی رسانه ها و فضای مجازی بر فضای گفتمانی استان و عمدتا تشتت آرا در حوزه های مختلف است. به همین دلیل کار دولتمردان در این استان که عمده جوانان عزیز و دانشمند و پیشکسوتان ساعی و پرافتخار خود را در قامت نقد کننده می دانند کاری سخت و البته شیرین و دلپذیر است.

با استقرار دولت جدید در کشور و تشکیل تیم دولتمردان در استان گلستان از همان ابتدا روند کند انتصابات و تغییر مدیران صدای همگان را درآورد تا اینکه بعد از مدتی این روند با چندین مرحله انتخاب مدیران ستادی استانداری و فرمانداری جبران شد، هر چند در انتخاب مدیران کل دستگاههای اجرایی همچنان روند انتصابات آنگونه که باید پیش نرفته اما استاندار گلستان بر اساس اولویت خود ابتدا ستاد استانداری را از ترکیبی جدید متحول کرد و سپس انتخاب فرمانداران را به نزدیکی های خط پایان رساند.

بعد از انتخاب فرمانداران در ۱۲ شهرستان از ۱۴ شهرستان استان گلستان، تنها آزادشهر و گرگان بودند که یکی با فرماندار دولت قبل و دیگری با سرپرستی اداره می شد، فشارهای جریان های مختلف سیاسی، نظرات و آرا متنفذین و نمایندگان محترم مردم در مجلس که عمدتا مخالف با نظرات کمیته انتصابات استانداری بود به نوعی مانع از معرفی سکانداران کشتی دولت در این شهرستانها شده بود.

روز گذشته بود که استاندار گلستان نهایتا با تصمیم قاطع، نظر خود را در شهرستان آزادشهر علنی کرده و به منصه اجرا نیز رساند و سید جواد کریمی جوان دهه شصتی به عنوان فرماندار این شهرستان معرفی شد، اما شهرستان گرگان به عنوان مرکز و مهم ترین شهرستان استان همچنان فاقد فرماندار بوده و گره کوری در مسیر حرکتش افتاده است.

از یک سو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نظری دارد که بالاخره در مرکز استان باید نظر این شورا به عنوان محور اصلی جریان انقلاب در استان مد نظر قرار بگیرد، برخی نمایندگان نظری متفاوت داشته و معتقدند باید فردی باتجربه و کارکشته در این مسند قرار بگیرد تا سرعت توسعه افزایش یابد و از طرفی استاندار نیز به کارآمدی، جوانگرایی و نگاه علمی معتقد است که باید وجه مشترک و قدر اشتراک این نظرات نهایتا به سرانجامی مطلوب برسد، اتفاقی که تا کنون نیفتاده است.

حال در یکی دو روز باقی مانده از سال ۱۴۰۰ باید دید استاندار گلستان از سه راه حل پیش روی خود یعنی تمکین به نظر نمایندگان، تمکین به نظر شورای ائتلاف و یا اجرای نظر و خروجی جلسه کمیته انتصابات کدام یک را انتخاب کرده و مسیر حرکت دولت در مرکز استان گلستان را با کدام چهره پیش خواهد برد. البته آنچه بیش از همه به ذهن متبادر شده و منطقی است گرفتن نقاط مشترک هر سه نظر و همپوشانی آن بر روی گزینه ای اجماعی است که بتواند با حاشیه ای کمتر و با تمرکز بر اهداف دولت مردمی کار بر زمین مانده انقلاب را به دوش بکشد.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان گرگان یکی از شهرستانهای مهم و کلیدی شمال کشور و به نوعی محور مقاومت و مبارزه انقلاب در طول بیش از چهار دهه از انقلاب بوده و از سویی دیگر این شهر به دارالمومنین مشهور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha