• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122821990
  • خبرنگار : 71415

برگزاری جشن سالگرد الحاق کریمه به روسیه با حضور پوتین در مسکو

برگزاری جشن سالگرد الحاق کریمه به روسیه با حضور پوتین در مسکو

جشن هشتمین سالگرد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در حالی در یک استادیوم در شهر مسکو برگزار شد که رئیس جمهوری روسیه با حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی از جمله در توجیه حمله کشورش به اوکراین پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی.ان.ان، این در حالی است که پخش سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این مراسم از تلویزیون دولتی این کشور به طور ناگهانی قطع شد و کرملین آن را یک خطای فنی توصیف کرد.

در همین حال ده‌ها هزار نفر از مردم حاضر در جشن هشتمین سالگرد الحاق کریمه به روسیه واقع در یک استادیوم ملی شهر مسکو، پرچم روسیه را به اهتزاز درآوردند؛ الحاقی که توسط دولت اوکراین غیرقانونی تلقی شده و غربی‌ها آن را به رسمیت نشناخته‌اند.

پوتین در جریان سخنرانی از روی صحنه و در مقابل بنری با نوشته "برای جهانی بدون نازیسم" گفت: روسیه قطعاً تمام برنامه‌های ما را در اوکراین اجرا خواهد کرد.

وی بیان داشت: مصون نگه داشتن مردم از این رنج، از این نسل کشی؛ این دلیل، انگیزه و هدف اصلی عملیات نظامی است که ما در دونباس (منطقه شرق اوکراین) و اوکراین اجرا کردیم.

تلویزیون دولتی روسیه بعداً این سخنرانی  پوتین را به طور کامل بدون مشکل پخش کرد، اما کرملین از تایید یا تکذیب این که این مراسم به صورت زنده یا در قالب از پیش ضبط شده پخش شد، خودداری کرد.

پوتین تاکید کرد که اتحاد ملی فعلی در روسیه، قوی‌ترین اتحاد ملی مشاهده شده در این کشور در مدتی طولانی بوده است.

وی خطاب به جمعیت حاضر بیان کرد: بهترین دلیل اثبات آن نحوه مبارزه پسران کشور ما در این عملیات است: شانه به شانه، همراه با حمایت از یکدیگر در حالی که در صورت نیاز، مثل برادر از یکدیگر محافظت می کنند و در میدان جنگ با بدن خود سپر یکدیگر می‌شوند. ما مدتها بود که چنین اتحادی را نداشتیم.

این مراسم که به مدت یک ساعت و نیم ادامه داشت، همراه با اجرای زنده موسیقی و سخنرانی حامیان برجسته دولت روسیه از جمله مارگاریتا سیمونیان، سردبیر راشاتودی و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بود.

زاخارووا در سخنرانی خود بیان داشت: ما کشور و ملتی هستیم که از صلح حراست کرده و با شرارت می جنگیم.

مجریان و بسیاری از حاضران در این مراسم سنجاق‌هایی با حروف Z نارنجی و مشکی روی لباس‌های خود نصب کرده بودند. ستاره‌ها و خوانندگان پاپ روسی نیز در این مراسم آهنگ‌هایشان را اجرا کردند.

مجریان این مراسم، غرب را به تجاوز به روسیه متهم ‌کرده و ورود ورزشکاران المپیکی روسیه به روی صحنه را در حالی که جمعیت شعار "روسیه، روسیه" سر می‌دادند، اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۳:۰۱

پس پوتین کی میخواد الحاق کامل اوکراین و تهران به روسیه رو جشن بگیره؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۶:۲۹

آقا علی این حرفهای بچه گونه بچه درد می‌خورد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۷:۴۵

هرموقع شمااجازه بدین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۰۹

خفه شو! امثال تو را چه به این غلطهای زیادی! نکنه فراموش کردی زمانیکه این ملت حتی لنگ سیم خاردار بودند ارباب ابرقدقدت با تجهیز صدام وحشی و حمایت ۴۰ کشور از شرق و غرب و پولهای بی حساب گاوهای شیرده منطقه نتونست حتی یک وجب از این خاک رو جدا کنه؟!! وقتی در مورد ایران حرف میزنی مواظب باش در مورد خاکی که هر سانتی مترش با خون بهترین جوانانش سیراب شده لفاظی کنی! این خاک هنوز از باقری و باکری و صیاد وسلیمانی وتهرانی و... خالی نشده شغالی چون تو در موردش زر زر کنی، اگه روسیه تو اوکراین داره به اربابت تو دهنی میزنه عقدشو تو ایران میریزی اگه راست میگی راه باز و جاده دراز بفرما برو اوکراین با روس بجنگ البته اگه ... داری و از ترس شبا جاتو خیس نمیکنی! پول خوبی هم میدن روزی ۵۰ ملیون به پول ایران! جوانان ما بی چشم داشت برای دفاع از حرم میرفتند همین شما دهن باز میکردی میگفتی برا پول میرن نترس ما نمیگیم برا پول رفت سرزنشت هم نمیکنیم ولی قسم میخورم جرات نداری یه شب تو بیابون بخوابی فردا سکته رو زدی!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۷

امام خمینی(ره) فرمودند: هدف کسانی که روسیه را مطرح میکنند این است که(جنایات) آمریکا منسی(فراموش) شود منافق جان مزدور بی حیا! شما وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد صب تا شب نسخه میپیچیدید که باید بریم زیر بلیط آمریکا تا به ما حمله نکنه چی شده حالا نگران روسیه شدید؟!!! البته شما مزدور و مامور تطهیر اربابتان هستید و از هر بهانه ای برای لولو ساختن از دیگران برای غلطاندن ایران در آغوش آمریکا استفاده میکنید ولی مردم دیگه بعیده ۷۰ سال جنایات آمریکا در حق خودشونو فراموش کنن و بار دیگه با طناب شما به چاه برن همون برجام طایفه سیز و بنفش برای هفتاد پشتمون بسه!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۵۵

جنابان چرا جواب حقیر را به هتاکی این گستاخ منتشر نمیکنید نکنه خدای ناکرده شما هم بله!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۴

هر موقع شما علاقتون رو به زیر پرچم بودن آمریکا و غرب اعتراف کردید. چون شما عادت دارید سمت غرب غش کنید.فکر می کنید سایر ایرانی ها هم همینن!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۲۰:۲۲

چی می گویی ؟ حالت خوبه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۲۳:۵۲

هر وقت شماها جشن الحاق به آمریکا رو گرفتید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۲:۳۷

پس امثال تو کی عاقل میشن؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۶:۳۵

پشتوانه مردمی وهوشمندی پوتین از او رهبری قدرتمند وکاریزما ساخته است.ناسیونالیسم#

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۷:۴۱

نترس تهران فقط مال عرب هاست، اگه ترک ها بزارن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۰۳

چرا کامنت ما را پخش نمیکنید از چی میترسید؟ مرگ بر روسیه پوتین یک متجاوز است.

avatar

درود بر روسیه.درود بر اتحاد جماهیر شوروی.مرگ بر کاپتالیسم و آمریکای کثافت سرمایه دار.لعنت بر عمو سام.امثال احمق هایی چون شما از همین آمریکایی دفاع میکنید که در دوران ترامپ چهار سال شدید ترین تحریمها رو علیه ما وضع کرد.چطور اسراییل یه فسقلی نامشروع کلاهک هسته ای داره همه خفه خون گرفتند چطور همین آمریکای مورد علاقه شما هزاران هزار غیر نظامی رو در عراقو افغانستان کشت همه خفه بودید چطور یوگوسلاوی رو ناتو به خاکو خون کشید همه خفه بودید حالا چشم آبی های اوکراینی با اون رییس جمهور یهودی صهیونیستشون اینجور شدن همتون بیرق مبارزه با ظلم و هیهات من الذله برداشتید.برید گمشید بابا.روسیه حق اوکراین رو به درستی کف دستش گذاشت بدتر هم خواهد کرد و کار بسیار خوبی میکنه.والسلام

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۰۷

اگر کشورهای اروپایی و کلا غرب در مقابل قلدری پوتین و کرملین در سال ۲۰۱۴ در تجاوز روسیه به شبهه جزیره کریمه بی عملی نمیکردند ، حال پوتین و حامیان او به بهانه ای به اکراین یورش نمیآوردند و مردم بی پناه آنجا را به قتل نمیرسانده و با تخریب شهرها و زیرساختهای شهریشان موجب آوارگی چند میلیون انسان نمیشدند .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۷

لعنت به پوتین و روسیه کودک کش و کثیف

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۲۲:۱۱

خاک توسرت پوتین بیا تهران رابگیر لعنتیه پست جنایتکارشماروسها زاتتون خراب است ازقدیم تحاجم گربوده این زمانی که نیروهای پستتون امد تهران رااشغال کرد بیاد داریم جرعت دارین حالا بیاین تا جرتون بدیم کومنیست های پست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۲۳:۱۸

حتما روزی پوتین جشن سالگرد الحاق پاره تن ما را نیز جشن خواهد گرفت فرزند ترکمانچای

avatar

محال است خون ایرانی اصیل دررگهای کسی جریان داده باشدو ازپوتین که ایران راعلیرغم ممنوعیت ورودواکسن توسط ترامپ سر شارازواکسن کرد،درودبرپوتین متعهدباشرف وحامیانش،لعنت بر پیمان شکنان خاین قاتل نامردچون ترامپ وپمپو،وسایروطن فرو شان ،لعنت بربدخواهان پوتین،،منافقین بدانندایران وروسیه وچین ووودوستانی هستندکه احدی قادربه نفاق ببن انهانمیباشدماپیمان شکنتن رذل نامردرادربرجام شناختیم.فریب نطفه های رقص شبها ی شمشیرنخواهیم خوردشناجیره تان توسط بن سلمان دریافت کنید

avatar

درودبرپوتین وحامیانش لعنت بربدخواهان پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۸ ۲۳:۴۰

جشن بعدی، الحاق ایران به روسیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۰۹:۲۶

مرگ بر پوتین اختاپوس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۲

لعنت به شما غرب زده پس فطرتتت ؟ کی به ایران واکسن داد؟ کی به ایران اس ۳۰۰ داد ؟ کی به ایران گندم صادر میکنه ؟؟ کی تو سازمان ملل پشت ایران هستش ؟ کی کمک کرد انرژی هسته ای ساخته بشه؟؟؟ بابا شما ها خیلی بی شرف هستید ؟ آمریکا که فقط ترور تهدید و تحریم واسه ایران آورده آورده زنده باد پوتین ؟؟ حالا چرا نمیرید اوکراین بجنگید ۵۰ میلیون پول میدن ؟؟ شماها نمیدونید شرف چی هستش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۶

مرگ بر ترامپ و بایدن و عمو سام.مرگ بر کاپتالیسم.لعنت بر غرب.درود بر اتحاد جماهیر شوروی.درود بر چین.لعنت بر قاتلان مردم عراق و افغانستان.لعنت بر هر آنکس که از غربه کثافت حمایت کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۲۳:۱۶

آمریکا و روسیه متجاوز هستن. هر دو این دو کشور امنیت و تمامیت ارضی اوکراین را در قبال تحویل بیش از 1800 کلاه اتمی اوکراین تضمین کردن. اوکراین تا سال 1994 میلادی سومین قدرت اتمی جهان بود. خب چی شد؟ دندونای اوکراین را کشیدن و روسیه متجاوز بخشی از خاک اوکراین را به خودش الحاق کرد. سپس در دو استانش جنگ داخلی راه انداخت. حالا هم کل اوکراین را هدف موشک باران و بمباران قرار داد.. روس ها متجاوز هستن، کما اینکه بخش اعظم خاک ایران را طبق معاهده نامه گلستان و ترکمنچای به خودشون الحاق کردن. چند سال پیش هم بخشی از خاک گرجستان را با جنگ تصرف و به خودشون الحاق کردن. ایران حواسش باید حواسش جمع باشه، روس ها و آمریکایی ها همیشه در کمین هستن!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۱

چرا متون مستند و درست را نشان نمیدین ولی فحاشی ها را نشان میدین؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۴۶

مرگ بر پوتین دیکتاتور