• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400122822128
  • خبرنگار : 50006

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان:

۲۵ میلیارد ریال وام خود اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران اهر اختصاص می‌یابد

۲۵ میلیارد ریال وام خود اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران اهر اختصاص می‌یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال وام خوداشتغالی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران این شهرستان خبر داد.

مصطفی معصوم زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امسال علاوه بر پرداخت ۲۵ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به ۳۳ نفر از جامعه‌ی هدف حائز شرایط متقاضی دریافت وام خوداشتغالی، تعداد ۴۲ نفر از فرزندان معظم شهدا و ایثارگران نیز در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شدند.

وی همچنین از توزیع ۹۶ مورد کمک‌ معیشتی و تعدادی کارت خرید رفاه در بین جانبازان فاقد درآمد در شهرستان اهر خبر داد.

معصوم زاده در خصوص تأمین مسکن خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران نیز گفت: تعداد ۴۱ مورد وام مسکن شهری و روستایی اعم از خرید و احداث در سال ۱۴۰۰ به جامعه هدف واجد شرایط  پرداخت شده است.

وی افزود: در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هوراند برای ۴۰۵ شهید، ۹۴۷ جانباز و ۵۷ آزاده، بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر خدمت رسانی می‌کند. 

معصوم زاده در خصوص ارائه‌ی تسهیلات رفاهی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران افزود: اکثر تسهیلات اعم از وام بانکی، خدمات نظام وظیفه‌ای، پرداخت شهریه به دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، وام قرض‌الحسنه صندوق شاهد و... نیز طبق قانون به جامعه‌ی هدف واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی همچنین از ساماندهی گلزار شهدای اهر با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ارشد این شهرستان نیز خبر داد و افزود: در این راستا احداث سر درب گلزار شهدا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و ساخت سقاخانه‌ای به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون ریال توسط گروه جهادی سپاه ناحیه اهر و خیرین شهرستانی در جوار مزار مطهر شهدا از آن جمله می‌باشند.

معصوم زاده با اشاره به ساماندهی و مرمت سایر مزارهای شهدای شهری و روستایی این شهرستان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه احداث حسینیه اعظم شهدای اهر نیز گفت: عملیات عمرانی این پروژه بسیار عالی بوده و به‌محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی ادامه می یابد. 

وی، عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون ایثار و فداکاری شهیدان و ازخودگذشتگی جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: در طول یکسال اخیر اقدامات شایسته‌ای در جهت خدمت به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و تکریم این قشر معزز انجام گرفته است اما کافی نیست و باید بیش‌ازپیش در جهت ارائه خدمات شایسته و درخور شأن به این قشر معزز تلاش کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر گفت: در راستای تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران در سالجاری با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی بیش از ۷۵۰ مورد دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و بیش از ۱۰۰۰ مورد طرح سپاس به مناسبت‌های گوناگون اعم از روز جانباز، روز بزرگداشت شهدا و روز تکریم مادران و همسران شهدا تعداد ۳۰۰ نفر از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی در پایان افزود: جهت ارائه‌ی خدمات بیشتر به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران باجه بانک دی در ساختمان اداری بنیاد اهر دایر و به‌محض تأمین نیروی انسانی آماده ارائه‌ی خدمات به این قشر از خانواده‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha