• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400122822149
  • خبرنگار : 71505

معاون استاندار تهران تاکید کرد

آمادگی صد درصدی دستگاه‌های امدادی و خدماتی تهران برای سفرهای نوروزی

آمادگی صد درصدی دستگاه‌های امدادی و خدماتی تهران برای سفرهای نوروزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از آمادگی صد در صدی دستگاههای امدادی و خدماتی استان برای سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عابد ملکی در پایان جلسه ستاد تسهیل سفر در جمع خبرنگاران گفت: بی تردید موضوع گردشگری همانند سایر موضوعات در سطح استان تهران، به‌صورت همزمان رشد نکرده است. لذا وظیفه داریم نسبت به ارتقای زیر ساخت‌های گردشگری و تفریحی برای شهروندان گام‌های بلندی را برداریم.

وی افزود: استان تهران از تنوع گردشگری بالایی برخوردار است و ظرفیت های مناسبی در این استان وجود دارد که از آنها غفلت شده لذا می‌طلبد که برای ارتقاء زیر ساختها در حوزه گردشگری استان تهران، در طول سال نیز جلسات به صورت مستمر برگزار و این موضوع  پیگیری شود.

ملکی تاکید کرد:‌ استان تهران جزو استان های مسافرپذیر است. بر همین اساس نیاز است که دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری به ویژه برای ایام نوروز از هماهنگی‌های بالایی برخوردار باشد که خوشبختانه در جلسه امروز این امر محقق شد و دستگاه‌ها با آمادگی صد در صدی برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران در سطح استان تهران  اقدامات خود را تشریح کردند. 

وی ادامه داد: امسال با توجه به این که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا سفر نداشته ایم و از سوی دیگر پس از تعطیلات عید نوروز ماه مبارک رمضان را در پیش داریم وضعیت سفر متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود. بر همین اساس باید تمهیدات سفرهای نوروزی به شکل ویژه ای دیده می‌شد که خوشبختانه آمادگی لازم برای این امر در سطح دستگاه‌های مرتبط با موضوع سفر نوروزی ایجاد شده است. بی تردید همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این ایام برای شرایط بحران در آمادگی کامل به سر ببرند. برای وضعیت هوا و یا  وقوع تصادف در محورهای  مواصلاتی کلیه پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استقرار دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح معابر مواصلاتی استان تهران گفت: در این ایام باید بوستان‌ها و مساجد باز باشند و در همین راستا به ویژه برای باز بودن بوستان‌ها و آمادگی سرویس‌های بهداشتی و خدماتی در بوستان‌های استان تهران ابلاغی انجام خواهد شد. از سوی دیگر اسکان‌های اضطراری نیز باید به همراه خدمات مورد نیاز به صورت کامل  در خدمات شهروندان باشد.

ملکی در پایان اظهارکرد:‌ در دسترس بودن شعب ویژه بانک‌ها برای تعطیلات نوروز باید مورد توجه قرار گیرد و پیشتر باید این شعب به ویژه برای بانک‌های دولتی اعلام شوند تا شهروندان در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند. خدمات بهداشتی و درمانی باید توسط بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی وجود داشته باشد و ایمنی جاده و نظم و ترافیک عبوری در جاده‌ها باید با استقرار نیروهای انتظامی و خدماتی همانند اورژانس و هلال احمر مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha