• یکشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400122922553
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس پلیس فتا کرمانشاه:

۲۳۱ میلیارد به حساب مالباختگان برگرداندیم

۲۳۱ میلیارد به حساب مالباختگان برگرداندیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از عودت 231 میلیارد ریال به‌حساب مالباختگان و کشف 89 درصدی جرایم توسط کارآگاهان پلیس فتا خبر داد.

‍سرهنگ علی کسانی با اشاره به عملکرد پلیس فتا در سال 1400، گفت: بیشتر وقوع جرائم به خاطر ضعف دانش و یا بی‌توجهی به هشدارهای سایبری رخ داده است.

کسانی با بیان اینکه کارشناسان این پلیس موفق به کشف 89 درصدی جرائم شده‌اند، اظهار کرد: باید توجه داشت در جرائم سنتی مجرمین عمدتاً معتاد، بی‌سواد و در سطح فرهنگی پایین هستند، درحالی‌که مجرمین جرائم اینترنتی اکثراً باهوش، زرنگ، جوان و تحصیل‌کرده هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به جرایم حوزه پلیس فتا، افزود: با بررسی پرونده‌های تشکیل‌شده مشخص شد 66 درصد انگیزه مجرمین اینترنتی اقتصادی و مالی، 20 درصد اخلاقی و پنج درصد اجتماعی است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از اقدامات پلیس فتا حوزه پیشگیری از جرائم سایبری است که در این راستا آموزش عمومی مردم بعنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های پلیس فتا در دستورکار است.

وی افزود: حوزه آموزش بر بحث افزایش سواد رسانه‌ای تأکید داریم که باوجود محدودیت‌ها کارشناسان این پلیس 168 مرکز آموزشی و اداری را چه به‌صورت ویدئو کنفرانس و چه به‌صورت حضوری در کل استان تحت پوشش آموزشی قرار داده است که رشدی 262 درصدی نسبت به سال پیش داشته است. 

کسانی در ادامه در خصوص اقدامات شاخص پلیس فتا در سال 1399 گفت: از ابتدای امسال 19 باند حرفه‌ای کلاهبرداری و شاخص در سطح استانی و کشوری توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و متلاشی و بیش از ۲۳۱ میلیارد ریال که از وجوه مالباختگان به سرقت رفته بود، ردگیری و با اخذ دستور قضایی به مالباختگان عودت گردید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص قربانیان جرائم اخلافی افزود: البته در حوزه جرائم اخلاقی و انتشار تصاویر خصوصی دیگران، زنان و دختران جوان بیشترین گروه‌های آسیب‌پذیر هستند و متأسفانه شاهد آن هستیم که این گروه به‌سرعت عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود را در فضای سایبری در اختیار افراد سودجو قرار می‌دهند و این قشر که حتی گاهی جرأت مراجعه به پلیس فتا را ندارند که این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت می‌گردد.

این مقام انتظامی در ادامه به اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا کرمانشاه اشاره و افزود: در حوزه پیشگیری اقدام بعدی تولید محتواست، پلیس فتا کرمانشاه در بیش از 67 مورد تولید محتوای آموزش شامل داده نما، عکس نوشته، موشن‌گرافیک و ... فعالیت داشته است، همچنین بیش از 5200 مورد هشدار و آموزش سایبری از طریق فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس  096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha