• یکشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400122922641
  • خبرنگار : 71431

رییس سازمان امدادونجات در تشریح عملکرد یک ساله این سازمان اعلام کرد

غربالگری کرونایی حدود یک میلیون مسافر در سال۱۴۰۰ / افزایش ۱۲.۵ درصدی ماموریت‌های امدادونجات

غربالگری کرونایی حدود یک میلیون مسافر در سال۱۴۰۰ / افزایش ۱۲.۵ درصدی ماموریت‌های امدادونجات

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار عملیات امدادی از سوی این سازمان در کشور انجام شده که در مقایسه با سال قبل ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.  

به گزارش ایسنا، مهدی ولیپور در نشست خبری که در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: در طول سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۰ هزار و ۳۹ مورد ماموریت و خدمات امدادونجات در کشور انجام شد که در جریان آن به ۳۸۵  هزار نفر خدمات امدادی مختلف ارائه شد. در این میان به ۱۴ هزار و ۳۷۵ مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی نیز امدادرسانی انجام شده و ۳۱۶۹ مورد عملیات فنی و رهاسازی از سوی امدادگران صورت گرفت که در جریان آن ۴۶۷۸ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.  

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه  ۲۲ هزار و ۲۸۷ نفر به مناطق امن منتقل و ۱۰۱ هزار نفر هم اسکان اضطراری داده شدند، اظهارکرد: در طول سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۷ هزار از ۳۰ هزار ماموریت ما که معادل ۶۰ درصد است، مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای بود که بیشترین آن‌ها در استان‌های مازندران، اصفهان، گلستان، گیلان و فارس انجام شده است.  

وی درباره برنامه‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در تعطیلات نوروز گفت: هلال احمر در دو بخش پیشگیری از حوادث و سوانح و موضوع امداد و نجات در خدمت مردم خواهد بود. در همین راستا حدود ۱۴۰۰ پایگاه و پست موقت و سیار به علاوه مراکز عملیاتی با حضور حدود ۱۳ هزار امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در قالب ۴۴۱۴ تیم عملیاتی با به کارگیری حدود ۳ هزار خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی آماده ارائه خدمات رسانی احتمالی به مسافران نوروزی خواهد بود.

ولیپور ادامه داد:‌ عوامل سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این ایام با استقرار در ایستگاه‌های ثابت و سیار نسبت به آموزش کاربران و توزیع اقلام آموزشی و هشداری با هدف کاهش حوادث و به خصوص حوادق ترافیکی اقدام کرده‌اند.  

غربالگری حدود یک میلیون مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا 

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدامات انجام شده در مورد غربالگری کرونا در کشور نیز گفت:‌ طرح کنترل مسافران ورودی به کشور از ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ در ۲۸ پایانه زمینی، دریایی و هوایی به اجرا درآمد و در جریان آن تا پایان امسال حدود یک میلیون مسافر ورودی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این میان از تعدادی از این افراد تست‌های فوری و PCR کرونا نیز اخذ شد. در حال حاضر نیز با توجه به افزایش واکسیناسیون و تغییر در برخی از پروتکل‌ها همچنان این طرح در حدود هشت مورد از مبادی ورودی کشور در حال انجام است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha