• یکشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400122922789
  • خبرنگار : 50088

دیدار فرماندهانان مرزبانی درگز و ترکمنستان

دیدار فرماندهانان مرزبانی درگز و ترکمنستان

ایسنا/خراسان رضوی فرماندهانان مرزبانی درگز و ترکمنستان در منطقه لطف‌آباد شهرستان درگز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرمانده هنگ مرزی درگز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به اینکه برقراری امنیت پایدار در مرزهای مشترک ۲ کشور بسیار حائز اهمیت است، این دیدار در همین راستا و برای انعقاد توافقات امنیتی و جلوگیری از هرگونه تخلفات مرزی برگزار شده است.

سرهنگ جواد حسین‌زاده اظهار کرد: اکنون مرزهای خراسان رضوی از امن‌ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. برقراری امنیت در مرزهای کشور از جمله مرز درگز و ترکمنستان سبب توسعه اقتصاد و تجارت و سودآوری برای هر ۲ کشور خواهد بود.

وی افزود: اکنون با همت و تلاش شبانه‌روزی مرزبانان مرزهای کشورمان از امنیت بالایی برخوردار است و مرزنشینان در برقراری این امنیت نقش بسیاری دارند. نیروهای مرزبانی نیز با روحیه وصف‌ناپذیری از حدود و ثغور کشور پاسداری کرده و ما نیز به اینکه مرزبان جمهوری اسلامی هستیم، افتخار می‌کنیم.

حسین‌زاده در ادامه با اشاره به مطالبات مرزبانی ایران از مرزبانی کشور ترکمنستان بیان کرد: امیدواریم کشور همسایه به توصیه و توافقات مرزی خود عمل کند و مرزها به‌ صورت دوجانبه اداره شود و کسی به خود اجازه ندهد از مرزهای بین‌المللی و قانونی کشور ورود و خروج غیرقانونی داشته باشد. مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برقراری امنیت قاطعانه عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالباتی که در گفت‌وگو با مرزبان ترکمنستان انجام شد، برنامه‌ریزی دقیق در خصوص ساعات کاری گمرکات و افزایش همکاری در حوزه امور گمرکی بین ۲ کشور و پیشنهاد بازگشایی بازارچه در  گمرک باجگیران بود.

در این دیدار که در نقطه مشترک مرزی منطقه لطف‌آباد شهرستان درگز و منطقه قهقه ترکمنستان انجام شد، مرزبان کشور همسایه از همکاری مرزبان جمهوری اسلامی ایران در درگز جهت برقراری امنیت در طول ایام برگزاری انتخابات کشور ترکمنستان و تشدید اقدامات کنترل مرزی تقدیر و تشکر کرد.

گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌آباد  پایتخت ترکمنستان، واقع شده که فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha