• دوشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401010100044
  • خبرنگار : 50184

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان:

حفاظت از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه تشدید می‌شود/ افزایش ۲۶ درصدی کشفیات اشیاء تاریخی

حفاظت از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه تشدید می‌شود/ افزایش ۲۶ درصدی کشفیات اشیاء تاریخی

ایسنا/کرمانشاه رییس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تشدید حفاظت از محوطه ها و بناهای تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از بناهای تاریخی استان در ایام نوروز، اظهار کرد: امسال هم به مانند سال‌های گذشته به منظور حفاظت از بناهای تاریخی استان و جلوگیری از سوء استفاده و تخریب محوطه های باستانی اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در نوروز امسال برای حفاظت از بناهای تاریخی روی آن تاکید داریم، لزوم افرایش مشارکت اجتماعی به عنوان حفاظت اطمینان بخش است.

رییس یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا نشست هایی را با دهیاران، بخشداران، میراث بانان افتخاری و ... مناطق مختلف استان داشته ایم و آموزش های لازم به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ظرفیت مردمی، روی کمک سایر نیروها همچون نیروی انتظامی و بسیج هم برای حفاظت از محوطه های تاریخی تاکید شده است، اعلام کرد: از آنجایی که بسیاری از محوطه های تاریخی در روستاها قرار دارند، بنابراین با نیروی انتظامی هماهنگی شده تا در این ایام پاسگاه ها از این محوطه ها سرکشی داشته باشند که این همکاری جای قدردانی دارد.

ایمان پور تاکید کرد: باتوجه به اینکه در یگان حفاظت میراث فرهنگی با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستیم، از ظرفیت نیروی‌های بسیج هم برای حفاظت از این محوطه های تاریخی استفاده می کنیم.

وی در ادامه از مردم هم خواست تا در این ایام اگر موردی از آسیب رسانی و تخریب محوطه های تاریخی دیدند را به یگان حفاظت گزارش کنند، چراکه این محوطه های تاریخی متعلق به خود مردم است و باید خود آنها در حفاظت از گذشته خود مشارکت داشته باشند.

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از افزایش گزارش های مردمی هم طی مدت یکسال گذشته نسبت به مشابه سال قبل هم خبرداد و افزود: ۵۴ درصد افزایش گزارش های مردمی را درخصوص تخریب محوطه های تاریخی داشته ایم.

وی با بیان اینکه کشفیات اشیا تاریخی طی سال‌ گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۶ درصد افزایش داشته، اعلام کرد: از سویی میزان ساخت و سازهای غیرمجاز که معمولا در روستاها است نیز ۲۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha