• دوشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401010100198
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مسئولین در اولین سال قرن جدید باید فکری به حال اشتغال، ازدواج و فرزندآوری جوانان کنند

مسئولین در اولین سال قرن جدید باید فکری به حال اشتغال، ازدواج و فرزندآوری جوانان کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با اشاره به اقدامات انجام شده در آذربایجان‌شرقی در سال گذشته، یکی از مشکلات بزرگ کشور را بحران جمعیتی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این پیام ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی و قرن جدید خدمت رهبر معظم انقلاب، همه‌ی ایرانیان، مردم ولایت مدار آذربایجان و به‌ویژه جوانان اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ با همه‌ی تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که داشت، به پایان رسید؛ سالی که به‌رغم برخی تلخ کامی‌ها در ارتباط با شیوع ویروس کرونا و برخی بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، روزهای شیرین و امیدوار کننده‌ای نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ با انتخابات ریاست جمهوری، تغییر در سران قوه مجریه و قضائیه و آغاز به کار شوراهای شهر و روستاها همراه بود و اتفاقات خوب و ارزشمندی با حماسه‌ی حضور مردم رقم زده شد که امیدواریم آثار آن را در ایجاد امید، اعتماد و رضایتمندی در میان مردم مشاهده کنیم و با استمرار این تحولات به سوی خدمت بی‌منت در قرن جدید پیش برویم.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید مردم، شاهد موفقیت کشور باشیم و طعم شیرین خدمت صادقانه و مدیریت جهادی را بیش از پیش بچشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: واکسینه شدن گسترده‌ی مردم در سه دز، استرس و ترس ابتلای به ویروس کرونا را کاهش داد؛ اگرچه کرونا جان بسیاری را گرفت اما واکسینه کردن از فشار روحی و روانی مردم کاست و امیدها را برای پایان دادن این ویروس در میان مردم زنده کرد.

وی یادآور شد: سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، سال پر فراز و فرودی برای مردم آذربایجان بود و موفقیت‌های بسیاری از نظر کشاورزی، اقتصادی و ... به همراه داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: دیدار مردم آذربایجان به مناسبت ۲۹ بهمن ماه با رهبر معظم انقلاب یکی از این رخدادهای مهم بود که مانند سالهای گذشته باشکوه برگزار شد و رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهمی در این دیدار در ارتباط با آذربایجان فرمودند و بر استمرار حرکت‌های خوب و انقلابی تاکید کردند.

وی ادامه داد: افزایش مشکلات اقتصادی، تورم، فقر، اختلاف طبقاتی و همه‌گیر شدن ویروس کرونا باعث به حاشیه راندن شدن و خارج شدن برخی از مشکلات اجتماعی از مرکز توجه شد که این مشکلات به‌صورت نرم و خزنده شروع به رشد کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته از آن غافل شده‌ایم، فرو رفتن ایران در بحران جمعیتی است که بنابه گفته‌ی مسئولان استان، بحران سالمندی در کمین آذربایجان شرقی است البته برنامه‌ریزی‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست و تا زمانی که همه‌ی دستگاه‌ها پای کار نیایند، در ۳۰ سال آینده با مشکل بزرگی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد ازدواج نکرده و یا به بیش از یک فرزند راضی نیستند؛ بنابراین با بحران جدی روبرو خواهیم بود؛ برخی معتقدند با وجود مشکلات اقتصادی نمی‌توان فرزندآوری کرد اما حلال مشکلات اقتصادی در امر ازدواج خدواند متعال است.

وی متذکر شد: مسئولین در اولین سال قرن جدید باید فکری به حال اشتغال، ازدواج و فرزندآوری جوانان بکنند و با طرح‌های حمایتی و تشویق دولتی آن را بهبود بخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در عرصه‌ی رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها انجام شد که امیدواریم به نتیجه برسد تا شاهد شادابی مردم باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید مسلمانان جهان در هر جای دنیا دست به دست هم دهند و با وحدت کامل، اهداف اسلام را به ثمر برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha