• سه‌شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401010200523
  • خبرنگار : 50225

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

وضعیت نامطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی / هشدار وقوع موج جدید کرونا

وضعیت نامطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی / هشدار وقوع موج جدید کرونا

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت نامطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به وقوع موج جدید کرونا هشدار داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به حضور مسافران نوروزی در استان خوزستان اظهار کرد: در این روزها وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب نیست؛ هر چند در محل اسکان مسافران نوروزی همه تلاش‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اما عادی‌انگاری، دید و بازدیدهای خانوادگی، دورهمی‌ها و ترددهای بی‌ضابطه موجب نگرانی در خصوص احتمال افزایش موارد بیماری و وقوع موج جدید کرونا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۸۱۹ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۱۲۰ نفر بیشتر بوده است.

علوی بیان کرد: پس از تست‌های انجام شده، ۱۳۸ بیمار شناسایی شده‌اند. در این مدت ۱۵ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل دو نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که همه این افراد بالای ۶۵ سال داشتند، دو نفر از این تعداد واکسن تزریق کرده بودند اما یک نفر سابقه واکسیناسیون نداشته است.

وی افزود: تعداد بهبودیافتگان در این روز نیز ۵۴۴ نفر بوده و در مجموع تعداد بهبودیافتگان در استان خوزستان ۵۸۱ هزار و  ۱۴۰ نفر شده است بنابراین میزان بهبودیافتگی در خوزستان ۹۸ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است، گفت: وضعیت پوشش واکسیناسیون در خوزستان نسبت به روزهای گذشته پیشرفت چندانی نداشته است بنابراین همچنان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۲ درصد و نوبت دوم ۷۳.۳ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۲.۳ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha