• سه‌شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401010200556
  • خبرنگار : 50491

کارشناس مسائل سیاسی:

تقویت مراکز دانش‌بنیان اقتصاد کشور را متحول می‌کند/ شعار سال، صرفاً به سخنرانی و بنر خلاصه نشود

تقویت مراکز دانش‌بنیان اقتصاد کشور را متحول می‌کند/ شعار سال، صرفاً به سخنرانی و بنر خلاصه نشود

ایسنا/گلستان کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تقویت مراکز دانش بنیان می تواند موجب تحول در اقتصاد کشور شود، گفت: توجه به این مهم زمینه ساز تولید اشتغال هم خواهد بود.

حسین کریمی‌اول با تبریک سال نو و بهار طبیعت در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ شعار سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذادی شد، با توجه به آرمان های انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال و خودباوری و دشمنی استکبار جهانی باید در همه عرصه ها خود را قوی کنیم، به معیارها و شعارهای انقلاب پایبند باشیم و آنها را در حد توان عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان طی ۴۳ سال اخیر برای نابودی انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نکردند، افزود: دشمن طی این سال ها توطئه های مختلف اعم از ترور، جنگ تحمیلی، محاصره های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی و تحریم های ظالمانه را بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت لذا ما در راستای روحیه ایستادگی و مقاومت باید در نقاطی که دشمن برای ضربه به ما انتخاب کرده متمرکز شویم و توطئه دشمنان را ناکام بگذاریم.

کارشناسی مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر نامگذاری شعار سال را بر محور اقتصاد و تولید قرار دادند، متذکر شد: امروز دشمن به این نتیجه رسید که دیگر قادر به مقابله نظامی با ایران اسلامی نیست و نقطه ضعف ما را بر روی مسائل اقتصادی دیده لذا در این حوزه متمرکز شده است، همانطور که در عرصه های مختلف مانند صنایع نظامی، دفاعی، موشکی، هسته ای و نانو پیشرفت کردیم و رتبه های تک رقمی دنیا را به خود اختصاص دادیم در عرصه اقتصادی نیز باید ارتقاء پیدا کنیم.

کریمی اول تولید را محور اصلی اقتصاد و ثبات اقتصادی دانست و تاکید کرد: تولیدی که ما را در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعتی و غیره قوی کند باید در دستور کار ما قرار گیرد و تولید موردنظر مقام معظم رهبری نیز تولید براساس علوم جدید و دانش بنیان است، امروز باید از مرحله سنتی عبور کرده و مراکز و شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم، باید جوانان باانگیزه در بخش تولید دانش بنیان شناسایی و تقویت شوند و قوانین مربوط به این بخش اصلاح شود.

ایجاد چرخه قدرت اقتصادی با پیوند زنجیره تولید و دانش‌بنیان‌ها

وی با بیان اینکه توجه به حوزه دانش بنیان هزینه های تولید را کاهش و راندمان تولید محصول را افزایش می دهد، بیان کرد: اختراعات و کشفیات علمی در حوزه دانش بنیان باید به حدی برسد که بتوانیم این علوم را به کشورهای دوست و همسایه که خواهان آن هستند منتقل کنیم.

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تقویت مراکز دانش بنیان می تواند موجب تحول در اقتصاد کشور شود، تصریح کرد: توجه به این مهم زمینه ساز تولید اشتغال هم خواهد بود و وقتی زنجیره تولید با محوریت دانش بنیان به یکدیگر گره بخورد ناخودآگاه اشتغال ایجاد می کند و نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی مشغول به کار می شوند و چرخه قدرت اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد و توطئه دشمن مبنی بر زمین‌گیر شدن مردم در حوزه اقتصادی خنثی می شود.

کریمی اول با تاکید بر اینکه توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ما را از شرایطی که دشمن ایجاد کرده عبور خواهد داد، گفت: ایران با تمرکز بر تولید و توجه به دانش بنیان‌ها می تواند به اقتصاد نوظهور در دنیا تبدیل شود، ایران یک کشور ضعیف نیست و از پتانسیل ها و ظرفیت های بی شماری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه می توان ظرفیت ها و پتانسیل‌های بی شمار خدادادی را در عرصه تولید به کار گرفت، تاکید کرد: اگر در استان گلستان مراکز دانش بنیان با محوریت اقتصاد کشاورزی پا به عرصه تولید بگذارند و در حوزه محصولات کشاورزی و دامپروری فعالیت کنند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

رئیس بنیاد فرهنگی سیاسی ایران ما گلستان با تاکید بر اینکه توجه به شعار سال نباید صرفا شعارگونه باشد، افزود: نباید به ذکر شعال سال صرفا بر روی پوسترها و بنرها و در سخنرانی ها و تریبون ها اکتفا کرد، باید با اقدام عملی و جهادی برای تحقق شعار سال گام برداریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha