• سه‌شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010200582
  • خبرنگار : 71129

زلنسکی: هرگونه توافق با روسیه نیازمند رفراندوم اوکراینی‌هاست/ آماده گفتگوی مستقیم با پوتین هستم

زلنسکی: هرگونه توافق با روسیه نیازمند رفراندوم اوکراینی‌هاست/ آماده گفتگوی مستقیم با پوتین هستم

رئیس جمهوری اوکراین گفت، هر توافقی که در مذاکرات صلح با روسیه حاصل شود، به همه‌پرسی در کشور گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت: من این مسأله را به تمامی گروه‌های مذاکره کننده توضیح داده‌ام؛ وقتی شما از همه این تغییرات در یک توافق آتی صحبت می‌کنید و این توافق می‌تواند تاریخی باشد باید بگویم که هرگونه توافقی با طرف روسی را با مردم اوکراین به همه‌پرسی می‌گذاریم. مردم باید هرگونه سازش و مصالحه را بررسی کنند.

وی همچنین اعلام کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگوهای صلح مستقیم در هر شکلی دیدار کند. زلنسکی افزود: وضعیت سرزمین‌های مورد مناقشه کریمه و دو جمهوری خودخوانده در دونباس می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

رئیس جمهوری اوکراین با طرح این سوال کلیدی که "چرا اوکراین هرگز نباید به ناتو بپیوندد؟"، گفت: اوکراین در ناتو پذیرفته نخواهد شد چون کشورهای عضو آن از روسیه می‌ترسند. خب این اشکالی ندارد، اما ما به سایر تضمین‌های امنیتی نیاز داریم.

زلنسکی افزود: کشورهای عضو ناتو وجود دارند که می‌خواهند تضمین‌های امنیتی ارائه کنند، کسانی که حاضرند همان کاری را انجام دهند که اگر ما عضو بودیم ناتو انجام می‌داد. به نظرم این یک سازش عادی است.

مسکو بر تضمینی تاکید دارد که بر اساس آن، اوکراین نباید هرگز عضو ناتو شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۴:۵۳

خب چه عجب جناب زلینسکی فهمیدی حریف پوتین نمیشی اخه یه بازیگر رو چه به سیاست البته خودت مقصر نبودی بازیچه شدی و در جواب اینکه چرا نباید عضو ناتو بشی باید بگم هیچ کس تحمل نمیکنه یه قاتل فراری همسایش باشه ورود اوکراین به ناتو یعنی حضور آمریکایی ها در اوکراین با پایگاه های نظامی متعدد و این چیزی نیست که روسیه اجازه بده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۱:۰۴

ایشان در بهترین دانشگاه دنیا درس خونده که در زمینه اقتصاد و مدیریت حرف اول را میزنه و از رشته حقوق نیز فارغ التحصیل شده،

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۲:۰۰

چی میگی مردم بی گناه را دارن میکشن زن و بچه ها را دارن میکشن روسیه اگه حریف بود که تا حالا نمیتونست طول بده که

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۵:۱۲

اون موقع که تصمیم گرفتی به اتحادیه اروپا بپیوندید هم نظر شهروندان اوکراینی رو در نظر گرفتید ؟ برای پیوستن به ناتو رفراندوم برگزار کردید ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۱۰

اگر قبل از حمله روسیه بجای اتکای غافلانه به غرب به فکر رفراندوم بودید بهتر میشد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۱۴

خیلی حقه بازی آقای دلقک . وقتی نیاز به همه پرسی هست مذاکره با شما به چه دردی می خوره ؟؟؟!!! فکر کلک زدن نباش ابله !!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۱۷:۳۳

رفراندوم!! دیگه آمدی ونسازی!. مردم شبه جزیره کریمه با رأی بالا به روسیه پیوستن ومردمش میگفتن اکراین مثل دیوونه خونه هست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۲۰:۳۵

بسم الله الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خسر الالذین آمنو و عملو الصالحات و تواصوبالحق و تواصو بالصبر بفضل الهی و توجهات ولیعصر روحی فدا خواستار صلح پایدار جهانی در کل کره زمین جایگاه اشرف مخلوقات عالمیم انشاالله و من الله توفیق الهم اصلح علی کل فاسدآ من امور البشر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۲ ۲۱:۵۰

کشورهایی که مستقل شدندپیمان شکنی کردندعمری بابودجه شوروی ساخته شدند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۰۳:۳۹

نیت زلنسکی با نیت باطن شیطان (پوتین) خیلی فرق داره هرچی زلنسکی شفاف تره شیطان حقه بازتر و خبیث تره لعنت بر شیطان (پوتین) درود بر زلنسکی تنها اما استوار و شجاع

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۰:۱۳

رئیس جمهور شجاع مردمی و همه چیز تمام

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۳:۳۲

به به افرین تمامی ابرقدرت های جهان روسای ممالک رهبران جوامع یاد بگیرید فقط خودتان نباید تصمیم بگیرید مردم شبان شما نیستن خواست و دیدگاه انها هم مهم تر هست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۳:۴۵

متأسفانه آقای زلنسکی شرایط رو درک نکرده و با همین طرز فکر بوده که کشور اوکراین را به اینجا کشانده آقای زلنسکی روسیه باید منتظر باشه ببینه از رفراندوم چی خارج میشه؟ پس تو نمی دانی جنگ و شکست به چه معناست!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۰۶

پس حق روس بر تامین امینتش در رابطه با عدم پیش‌روی بیشتر ناتو به سمت شرق و همچنین تضمین عدم عضویت اوکراین در ناتو رو به شکل ضمنی قبول کرده، چرا اسرائیل به زلنسکی صهیونیست کمک نمی‌کنه ؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۰:۰۳

دوستان طوری که کامنت میزارن که پوتین مجبور شده به اکراین حمله کنه و مظلوم واقع شده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۰:۳۹

متن قرارداد مخفی کن بیخیال همه پرسی