• سه‌شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401010200691
  • خبرنگار : 71282

در گفت وگو با ایسنا تاکید شد

توسعه مشاغل دانش‌بنیان در سال جدید

توسعه مشاغل دانش‌بنیان در سال جدید

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اعلام آمادگی تشکلهای کارگری برای تحقق شعار سال، گفت: در سال جدید باید به سمت فناوری های جدید و مشاغل دانش بنیان گام برداریم و فعالیتهای مبتنی بر دانش را سرلوحه امور قرار بدهیم.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شعارها در سالهای گذشته عمدتا بر مبنای مسایل و موضوعات اقتصادی انتخاب شده است و امسال نیز مقام معظم رهبری در کنار بحث تولید و اشتغال، مساله دانش بنیان را مطرح کردند.

وی افزود: مقوله دانش بنیان اگر چه دامنه وسیع و گسترده ای دارد اما نشان می دهد که باید همگام با دنیا و پیشرفتهای روز حرکت کنیم.خیلی از مشاغل ما به ویژه مشاغل سنتی در حال منسوخ شدن است و جای آنها را مشاغل جدید می گیرد که از این منظر ما نیز باید همپای مشاغل جدید پیش برویم.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری این است که به سمت فناوری های جدید گام برداریم و فعالیتهای مبنتی بر دانش را سرلوحه کار قرار بدهیم.

ابوی گفت: بسیاری از جوانان خلاق و نخبه ما به لحاظ علمی به جایی رسیده اند و ایده هایی دارند که قابل بهره برداری است لذا لازم است مقدمات و شرایط ظهور و بروز این ایده ها در کشور فراهم شود و مشاغل دانش بنیان گسترش یابد.

وی در عین حال با بیان اینکه شعار سال نباید در حد نوشته و بنر در میدان ها و ورودی ادارات و دستگاهها باقی بماند، اظهار کرد: گاهی در سالهای گذشته می دیدیم که شعار سال در قالب نوشته و بنر روی در و دیوار زده می شد بدون ‌آنکه اقدام عملی در جهت تحقق آن صورت گرفته باشد لذا امیدواریم که در سال ۱۴۰۱ به معنای واقعی، اشتغال و تولید در سایه دانش بنیان شکل بگیرد و تشکل های کارگری آمادگی دارند که در راستای منویات مقام معظم رهبری برای عملیاتی شدن شعار سال گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha