• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010401343
  • خبرنگار : 90067

حمله روسیه به اوکراین یک ماهه شد

حمله روسیه به اوکراین یک ماهه شد

حمله روسیه به اوکراین امروز پنجشنبه یک ماهه شد. در تاریخ ۲۴ فوریه بود که روسیه با وجود انکارهای قبلی اش تهاجم به اوکراین را آغاز کرد و اسم این اقدام را "عملیات ویژه نظامی" گذاشت.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد ناتو روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت بین هفت هزار تا ۱۵ هزار سرباز روسیه طی یک ماه حمله روسیه به اوکراین کشته شده اند.

روسیه بعد از روز دوم مارس آمار رسمی از شمار کشته های خود ارائه نکرده است، اما در آن زمان تعداد سربازان جان باخته را حدود ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

برای مقایسه، روسیه طی ده سال اشغال افغانستان حدود ۱۵ هزار کشته داد.

اوکراین هم آمار روشنی از کشته های خود ارائه نمیکند.

رئیس جمهور اوکراین دو هفته پیش گفته بود که ۱۳۰۰ سرباز این کشور در جنگ کشته شده اند.

همچنین همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان اوکراینی و آوارگی یک سوم از جمعیت ۴۴ میلیونی این کشور، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مردم سراسر جهان خواسته تا به خیابان‌ها بیایند و خواستار توقف جنگ شوند.

زلنسکی در یک ماه گذشته بارها از عدم حمایت مورد انتظارش از سوی غرب شکایت کرده و گفته انتظار دارد تا از سوی متحدان غربی اقدامات جدی انجام شود و بر درخواستش مبنی بر ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۲:۰۶

درود بر مقاومت ملت اوکراین مرگ بر متجاوزان

avatar

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگیلس

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۶:۱۴

زنده باد اوکراین و مرگ بر متجاوزان روسیه آدم کش و جنایت کار

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۶:۱۹

خدا لعنت کنه روسیه و طرفداران ش را

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۲۲:۲۶

باز هم اروپا . باز هم تجاوز گری . باز هم جنگ . اینها که مدعی تمدن و دفاع از حقوق بشر و انسانیت هستند بعد از دو جنگ جهانی در آستانه آغاز سومین جنگ جهانی هستند . اثبات خونخواری و بی‌رحمی این جنایتکاران بالفطره خیلی سخت نیست . ذاتا از انسانیت بدورند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۲۳:۰۵

مرگ بر روسیه و پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۲۳:۱۵

خاک بر سر روسیه....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۰۷:۰۲

روسیه شکست تلخی را تجربه خواهد کرد و رویای شکست دموکراسی که چین و روسیه و ...بااختراع کرونا داشتند به حقیقت نخواهد پیوست..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۲:۲۸

ببینید چطور بین مردم اختلاف میدازید ؟اگر اکراین اینطوری شد ببینید شما به عنوان قدرت منطقه ( فقط موشکی ) و گرانترین قیمت پایه منطقه بی نظم ترین کشور اقتصادی .....چکار کردید !!!اگر راست میگید برید دنبال حداقل امار فرهنگی که با مردم مناطق مرزی چکار کردیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۶:۴۵

عدالت به سرکردگی هر نظامی به غیر از نظام اسلامی مبتنی بر امامت، محقق نمی‌شود؛ زیرا حکومت مبتنی بر ولایت خالی از هر گونه خودبرتربینی و هواپرستی است و در راستای اهداف خالق هستی حرکت می‌کند‌ در چنین نظامی قدرت محدود به فرد خاصی نمی‌شود و قادر مطلق خداست، در نهایت تجمیع قدرت از هر لحاظی اتفاق نمی‌افتد تا فساد و افسار گسیختگی ایجاد کند... فعلا نزدیک‌ترین شخص به ولایت معصوم فقیه جامع الشرایط است. وقتی که آب نیست تیمم می‌کنیم!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۶:۵۷

یاد صدام متجاوز می افتم که 40روزه می خواست ایران اشغال کنه روسیه متجاوز و پوتین باید تحریم واعدام بشن تا همه دنیا ببینن تجاوز به خاک هر کشور نتیجه‌ای جز این نداره دنیا تازه فهمیده روسیه چه کشور کثیفیه. زنده باد مقاومت مردم اکراین مثل ایران علیه صدام متجاوز. ظلم پایدار نخواهد بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۸:۲۵

مرگ بر پوتین وحامیانش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۱۰:۴۹

مرگ بر آمریکا و طرفدارانش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۸:۴۸

ملت اوکراین شما هم از ایران یاد بگیرید و با امضای یک معاهده مثل ترکمانچای و یا گلستان خود را از دست روسیه خلاص کنید......

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۳

سلامً تمام. جنك. ها. بوسيله امريكا و اسرائيل و انكستان طرح و برنامه ريزي شده مانند. عراق و سوريه ليبي. و. أفغانستان وووو جنايت تا جه وقت ولي الان. روسيه و اكراين. كه هر دو. يك كشور بودن و اكراين. وقتي. در جتر همايتي. غرب رفت و جنك شد. و. لي. كشور هاي غرب كرا جرات مداخله نداشتن وأ كراين. تهديد براي روسيه با ناتو بهر صورت تمام زير بِنَا ها و فرودكاه ها تخريب شد بهتره. كول. كشورهاي غرب را نميخورد وبأيد و بهتره. هر جه زودتر. صلح و توافق كردد ولي. امريكا. مداخله ميكند كه با جان و مال كشور اكراين و روسيه بازي ميكند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۱ ۲۳:۰۸

مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب و روسیه و طرفدارانشون. زنده باد اوکراین و مردم آن کشور