• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010401479
  • خبرنگار : 50405

یک نماینده سابق مجلس:

تمام بخش‌های حاکمیت باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند

تمام بخش‌های حاکمیت باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تمام بخش‌های حاکمیت و حتی بخش خصوصی و مردم مخاطب پیام رهبری هستند، گفت: هر نهادی در حوزه کار خودش باید برای تحقق شعار امسال تلاش کند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار امسال، اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات زیاد اقتصادی و در راستای دستیابی به استقلال در حوزه اقتصاد، رهبر معظم انقلاب هر ساله بر حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و تولید تاکید مکرر دارند. به منظور خروج از وابستگی‌های اقتصادی، استفاده از ثروت‌های ملی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، رهبری راه نجات را در جهاد مستمر اقتصادی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌دانند و بر جهش تولید، رونق تولید و ارتقای تولیدات داخلی با استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور، تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر شعارهای سال‌های یک دهه اخیر نیز در خصوص مسائل اقتصادی بوده است، اضافه کرد: همه این‌ها نشان‌دهنده جهت‌گیری‌های رهبری در حوزه اقتصاد و لزوم دستیابی به توسعه متوازن است. من معتقدم توسعه کشور تا کنون به صورت متوازن و همه‌جانبه نبوده است و ما در برخی از زمینه‌ها مانند دانش هسته‌ای، صنایع نظامی و بهداشت و درمان پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و بعضا جزو کشورهای پیشتاز در دنیا محسوب می‌شویم، اما در برخی دیگر از زمینه‌ها مانند کشاورزی دانش‌بنیان و تامین امنیت غذایی عقب‌ماندگی‌های جدی داریم. در حال حاضر ما در بحث تامین نهاده و تامین برخی از اقلام غذایی مانند ذرت و گندم وابستگی داریم که این برای کشوری که سرشار از ظرفیت‌های گوناگون است، قابل قبول نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: دلیل توجه ویژه امسال رهبری به تولید دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور، مسائلی مانند افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات داخلی، تامین نیازهای کشور و مخصوصا رسیدن به اشتغال پایدار است.

آرین‌منش با بیان اینکه تمام بخش‌های حاکمیت و حتی بخش خصوصی و مردم مخاطب پیام رهبری هستند، گفت: هر نهادی در حوزه کار خودش باید برای تحقق شعار امسال تلاش کند. مثلا مجلس وظیفه دارد در جهت ریل‌گذاری مناسب برای تولید دانش‌بنیان، بر قوانین بازنگری و خلاهای موجود را برطرف کند و بر اجرای قوانین حمایتی مصوب نیز نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه دیگر مخاطب پیام رهبری دانشگاه‌ها هستند، افزود: دانشگاه‌ها باید ارتباط خود با صنعت، تولید و کشاورزی را تقویت کنند، به طوری که دانشگاه مسیر خود را جدا از صنعت نبیند. دانشگاه‌ها باید اتاق فکر تولید دانش‌بنیان باشند. به علاوه رسانه‌ها نیز مخاطب پیام رهبری بودند و باید در زمینه آگاهی‌بخشی، انعکاس دستاوردها و تشویق کارآفرینان گام بردارند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت مخاطب ویژه پیام رهبری است، عنوان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی، نظارت، حمایت و هدایت در زمینه تقویت تولید دانش‌بنیان گام بردارد تا اهداف مورد نظر رهبری محقق شود و در پایان سال دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

آرین‌منش با اشاره به مهاجرت روزافزون نخبگان از کشور، اظهار کرد: حفظ نخبگان در داخل کشور در گرو استفاده از دانش آنان است. اگر ما فرصت‌های لازم را برای نخبگان فراهم و آنان را تامین معاش کنیم، دیگر دلیلی برای ترک کشور نخواهند دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha