• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401010401529
  • خبرنگار : 50165

قابل توجه زنجانی‌ها در روزهای بادی برای پیشگیری از حادثه؛

اتصالات بخاری‌ها را در روزهای باد بررسی کنید

اتصالات بخاری‌ها را در روزهای باد بررسی کنید

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان بر لزوم بررسی اتصالات بخاری در روزهای بادی تاکید کرد.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رعایت نکات ایمنی در رابطه با استفاده از وسایل گرمایشی، اظهار کرد: وسایل گازسوز همانند سایر وسایل مشابه برای روشن شدن و سوختن مناسب؛ نیاز به هوا دارد و تنها راه ارتباطی آن‌ها با فضای خارج از ساختمان، از طریق هواکش است.

این مسئول با بیان اینکه گازگرفتگی از جمله حوادثی است که معمولاً در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گازسوز به خصوص بخاری و آب‌گرمکن و نبود تهویه کافی در فضای اتاق روی می‌دهد، ادامه داد: سوختن ناقص گاز و تجمع گازهای مسموم‌کننده و یا حتی کمبود اکسیژن سبب مسمومیت افرادی که در چنین فضایی تنفس می‌کنند، شده و ممکن است به مرگ آن‌ها منتهی شود.

وی افزود: گاز منواکسید کربن از سوختن ناقص تولید شده و مهم‌ترین کانون نشست آن از دودکش‌های غیراصولی وسایل گرمایشی است، بنابراین شهروندان باید هنگام نصب دودکش توجه داشته باشند که انتهای دودکش باید حداقل ۹۰ سانتی‌متر تا یک متر از سطح بام و یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد و انتهای آن کلاهکی به شکل H قرار داده شده باشد.

رابطی با تاکید بر بررسی دودکش بخاری‌ها در هوای بادی، تصریح کرد: استفاده از یک دودکش برای چند وسیله گرمایشی کار بسیار اشتباهی است و شهروندان باید سرتاسر مسیر دودکش‌ها را به منظور اطمینان از هدایت مناسب آلاینده‌ها و گازهای سمی به بیرون کنترل و از سالم بودن اتصالات اطمینان حاصل کنند و دقت شود که لوله‌های بخاری باید گرم باشد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان، ایجاد دریچه مناسب برای محیط‌های کوچک را نیز برای کاهش خطر گازگرفتگی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کم شدن اکسیژن محیط هم عامل مهم دیگری برای بروز خفگی است که برای جلوگیری از آن حتماً باید راهی برای تبادل هوا و ارتباط با محیط باز در نظر گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha