• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401010401559
  • منبع : شرکت اب‌منطقه‌ای اصفهان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

آب جاری در زاینده‌رود همچنان سریز رودخانه شور است

آب جاری در  زاینده‌رود همچنان سریز رودخانه شور است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه همچنان سریز آب این رودخانه شور دهاقان در بستر زاینده‌رود جاری است، گفت:

حسن ساسانی با اشاره بر عملیات‌ صورت گرفته در بازه رودخانه شور و بقیه آبراهه ها در منطقه مبارکه و دهاقان، اظهار کرد: در چند سال اخیر به جز بارش باران، اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در سرشاخه ها و طول مسیر این رودخانه باعث جریان دوباره این رودخانه و سرریز شدن آن به زاینده‌رود شده است. 

وی افزود: دبی پیک سیلاب ۵۰ ساله رودخانه شور حدود ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اقداماتی نظیر رفع تصرف و جلوگیری از تجاوز به بستر و حرایم این رودخانه، گفت: لایروبی در سرشاخه‌ها و طول مسیر از عملیات های ویژه دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بوده است.

وی اضافه کرد: تخلیه کامل نخاله‌های ساختمانی ریخته شده در بستر این رودخانه طی سالیان گذشته و همچنین برداشتن مادی‌ها در نقطه تلاقی این رود با زاینده‌رود با همکاری ادارات منابع شهرستان مبارکه و دهاقان، شهرداری‌های طالخونچه و مبارکه انجام شده است.

ساسانی تصریح کرد: از نتایج اقدامات انجام شده جلوگیری از خسارت سیل به اراضی کشاورزی، مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی، همچنین کاهش قابل ملاحظه تلفات آب در طول مسیر و جلوگیری از آلودگی منابع آب به واسطه تخلیه نخاله‌های ساختمانی از بستر است.

وی اقدامات صورت گرفته در محدوده شهرستان‌های مبارکه و دهاقان را شامل بیش از 11 کیلومتر آزادسازی، لایروبی و جمع آوری نخاله های ساختمانی  مسیل رودخانه شور عنوان کرد.

وی یادآور شد: رودخانه شور یکی از سرشاخه‌های مهم زاینده‌رود است که از ارتفاعات سمیرم و دهاقان سرچشمه می‌گیرد و پس از طی حدود ۸۰ کیلومتر در شهرستان‌های دهاقان و مبارکه، به رودخانه زاینده رود می پیوندد.

به گزارش ایسنا، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیش از این اعلام کرده بود خروجی سد زاینده‌رود با توجه به نزولات جوی پنجم فروردین ماه به مدت 10 روز افزایش می‌یابد و جریان زاینده‌رود احتمالاً ۲ روز پس از این تاریخ به شهر اصفهان و پس از آن به اراضی کشاورزی شرق خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha