• جمعه / ۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401010501959

/ نوروز و کتاب/

«اسرار اشک»؛ آیا اشک باعث رقت قلب و صافی دل می شود؟

«اسرار اشک»؛ آیا اشک باعث رقت قلب و صافی دل می شود؟

ایسنا/قم کتاب «اسرار اشک: پژوهشی درباره گریه از دیدگاه اسلام و علوم روز» پژوهشی در مورد آثار و فواید مختلف دنیوی و معنوی گریه است.

کتاب «اسرار اشک: پژوهشی درباره گریه از دیدگاه اسلام و علوم روز» به قلم محمد ابراهیم سراج به همت موسسه بوستان کتاب قم در ۱۷۲ صفحه به چاپ رسیده است.

این کتاب پژوهشی در مورد آثار و فواید مختلف دنیوی و معنوی گریه از دیدگاه آموزه‌های اسلامی است. در این اثر ضمن بررسی ابعاد علمی و پزشکی گریه و اشک و یافته‌های علوم تجربی در این زمینه، به بحث در مورد انواع گریه و سطوح مختلف آن پرداخته شده و برخی از خصوصیات اشک و جایگاه آن در منابع اسلامی به عنوان موهبتی الهی بیان شده است.

 نویسنده، گریه و سرازیر شدن اشک از چشمان یک فرد مسلمان و معتقد را نشانه درک حقایق، خشوع، توبه و پشیمانی، نوعی عبادت، نشانه تقرب به درگاه الهی، وسیله شکرگزاری، عامل جلب رحمت الهی، علامت خوف از خدا و نشانه سعادت معنوی دانسته و گریستن در مصائب اهل‌بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) را دارای اهمیت فراوانی دانسته و سفارش‌های مؤکد پیشوایان دین را در این زمینه منعکس نموده است.

کتاب حاضر که حاصل سال‌ها پژوهش و مطالعه در منابع دینی و دانش بشری است تلاش می‌کند تا موضوع «گریه» را از نگاهی نو و زوایایی جدید بررسی کند و به سؤال‌های مختلفی مانند، جایگاه گریه در منابع اسلامی، نقش گریه در پیشگیری و درمان از بیماری‌های مختلف جسمی و روحی، انواع و اقسام اشک‌ها از نظر ترکیبات درونی با یکدیگر، آثار و پیامدهای فردی، اجتماعی و اخروی گریه و... بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha