• جمعه / ۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401010501963
  • خبرنگار : 71038

/به‌روزرسانی شد/

دیدار امیر عبداللهیان با رییس جمهور لبنان

دیدار امیر عبداللهیان با رییس جمهور لبنان

حسین امیرعبداللهیان با «میشل عون» رییس جمهور لبنان دیدار و رایزنی کرد.

 به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان و ادامه رایزنی با مقامات بلندپایه این کشور عربی، امروز جمعه با رئیس جمهور این کشور عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما با دقت تحولات لبنان را دنبال می‌کنیم و دوست و حامی این کشور در روزهای دشوار و در دوره‌های آرامش آن هستیم. ما آمادگی داریم در شرایط سخت کنونی لبنان، همه گونه همکاری را با این کشور دوست خودمان داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سرعت بالای تحولات در منطقه اظهار کرد: ما نتایج این تحولات را به نفع کل منطقه و لبنان می بینیم.

وی افزود: ما بر اساس اطلاعاتمان نسبت به آینده منطقه و همچنین نتایج مذاکرات خوشبین هستیم.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود جهت نقش آفرینی در حل و فصل بحران یمن تاکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از روابط منطقه‌ای و عربی سوریه استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام سید ابراهیم رئیسی، دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. 

در این ملاقات میشل عون نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورش اظهار کرد: هر گونه مشکلی در منطقه بر لبنان تأثیر منفی و بروز هر مشکلی در لبنان بر منطقه تاثیر نامطلوب دارد.

وی افزود: متاسفانه ما در منطقه ای زندگی می کنیم که در آن شبکه‌ای از مشکلات وجود دارد. کشورهای عربی دچار تشنج هستند و ما از مشکل آوارگان سوری رنج می‌بریم؛ لذا باید به سمت ثبات پیش برویم.

رئیس جمهور لبنان افزود: مقاومت لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز هست در جنوب این کشور رشد کرد و موجبات آرامش خیال کشور ما از اشغال را فراهم آورد؛ اما لبنان بابت همین مقاومت تحت فشار قرار می دهند.

رئیس جمهور لبنان در پایان ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتایج موفقیت آمیز برسد.

بر اساس این گزارش، حسین امیر عبداللهیان پیش از این با نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر امور خارجه لبنان نیز دیدار و رایزنی کرده بود .

امیرعبداللهیان صبح امروز نیز با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و رایزنی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha