• شنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401010602423
  • خبرنگار : 90057

ژاپن: جنگ اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان داد

ژاپن: جنگ اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان داد

نخست وزیر ژاپن با استقبال از سفر سفیر ایالات متحده به هیروشیما، اولین شهری که مورد حمله اتمی قرار گرفت، گفت که چشم انداز استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای "به طور فزاینده‌ای واقعی است".

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن که نماینده هیروشیما در پارلمان است، روز شنبه به همراه رام امانوئل،‌سفیر آمریکا از بنای یادبود صلح و موزه شهر بازدید کرد.

کیشیدا به شبکه تلویزیونی NHK گفت: در حالیکه استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای به طور فزاینده‌ای جدی شده، من معتقدم سفر سفیر امانوئل به هیروشیما و مشاهده واقعیت فاجعه هسته‌ای به پیامی قوی برای جامعه بین‌المللی تبدیل خواهد شد. من معتقدم دیدار ما معنادار بود.»

او گفت که جنگ روسیه در اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان می دهد.

پوتین مستقیماً تهدید به حمله اتمی نکرده است. اما او در آغاز عملیات در ۲۴ فوریه هشدار داد که هر کسی که مانع روسیه شود با "چنان عواقبی روبرو خواهد شد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده" - بیانیه ای که برخی از رهبران آن را تهدیدی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تلقی کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تنها برای مقابله با "تهدید وجودی برای کشورمان" استفاده خواهد کرد.

رهبران گروه ۷ قدرت صنعتی روز پنجشنبه به روسیه هشدار دادند که از سلاح های بیولوژیکی، شیمیایی یا هسته‌ای در جنگ خود با اوکراین استفاده نکند.

ژاپن، تنها کشوری که مورد حمله تسلیحات اتمی قرار گرفته، مرتباً علیه تسلیحات هسته‌ای صحبت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۱۷:۰۰

ژاپن بیشترین خدمت را به دولت امریکا برای باور دادن سلاح هسته ای به ملتها کرد.. با اجرای نمایشنامه های هیروشیما و ناکازاکی که خانه های انها از جنس پلاستیک و چوب و مواد پلیمری با تراکم بالا بود واتمود به استفاده از سلاحی مخوف به نام بمب اتمی کردند که وجود خارجی نداشت. کاملا مشخص است که ژاپن نگران است که ضعف و ناتوانی روسیه در رویارویی با اوکراین وجود سلاح هسته ای را زیر سوال ببرد و فتاش ضشود که این سلاح خیالیست و مطلقا وجود خارجی ندارد. اگر دروغ بودن سلاح هسته ای فاش شود دست امپراطور ژاپن در همکاری با امریکا در جنگ جهانی دوم رو خواهد شد و ابرویشان خواهد رفت و چه بسا این امپراطوری نابود شود. نگرانی نخست وزیر ژاپن از جهان بدون سلاح هسته ای نشان می دهد که ریگی به کفش انهاست که اینگونه نگران و اشفته شده اند. چرا بقیه نگران نیستند اما کشور ژاپن که می گوید قربانی جنگ جهانی دوم است از دنیای بدون سلاح هسته ای می ترسد. به طور خلاصه می توان گفت تفسیر حرف نخست وزیر ژاپن این است که سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد. البته یک کشور دیگر هم هست که نگران افشای دروغ بودن سلاح هسته ایست و انهم کسور کوباست. کوبا ذز سال 1962 به امریکا کمک کرد که نمایشنامه بحران موشکی کوبا اجرا شود و وانمود شود که شوروی 80 موشک اتمی را در خاک کوبا مستقر کرده است و چند ماه با این نمایشنامه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشتند و سلاح هسته ای دروغین را بیشتر به ملتها باور دادند.. در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی فیدل کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا برای القای ترس از سلاح اتمی به کشورهای جهان باشد. و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته باشد و انقدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند و این خیانت را متوجه همه جهانیان بدانند