• شنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010602458
  • خبرنگار : 90057

تصاویری از شویگو در تلویزیون روسیه

تصاویری از شویگو در تلویزیون روسیه

تلویزیون روسیه امروز تصاویری از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حالی که کرملین به دنبال رد شایعات مبنی بر سکته قلبی او بود، نمایش داد. ژنرال ۶۶ ساله ارتش با چهره خسته و صدایی خشن، در یک جلسه، ظاهرا در حال خواندن یادداشت‌هایی نمایش داده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، هیچ مدرکی مبنی بر زمان جلسه شویگو وجود نداشت، اگرچه به وضوح به «عملیات نظامی ویژه»  در اوکراین اشاره داشت.

همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شویگو در آغاز جنگ به دنبال استعفا بوده اما درخواست او رد شده است.

وزیر دفاع پس از جلسه ای با وزارت دارایی به مقامات نظامی گفت که حفظ سرعت تحویل تسلیحات به سربازان ضروری است. حضور قطعی قبلی شویگو در ۱۱ مارس بود، اگرچه روس‌ها می گویند که او در یک کنفرانس ویدئویی با ولادیمیر پوتین در ۲۴ مارس شرکت کرد. برخی گفته‌اند فرد نمایش داده شده بدل شویگو است.

آنتون گراشچنکو، مشاور دولت اوکراین گفته است برخی گمانه زنی‌ها در مسکو وجود دارد که شویگو یا از مشکلات قلبی یا حمله قلبی رنج می‌برد.

او به روایتی در مسکو اشاره کرد که پوتین و شویگو در چند روز اول جنگ در فوریه زمانی که مشخص شد پیروزی سریع غیرممکن است، با هم درگیر شدند. برخی شایعات از تقویت تدابیر امنیتی در اطراف شویگو حکایت دارد که از آن به عنوان بازداشت یاد شده است.

شایعه دیگری نیز رواج دارد که گفته می‌شود. شویگو - که از او به عنوان جانشین قابل قبول پوتین یاد شده است - از وخامت وضعیت سلامتی خود شکایت کرده، اما گفته می شود که رهبر روسیه نسبت به او ابراز همدردی نکرده و حتی یک بار به پوتین اطلاع دادند که شویگو «احساس ناخوشایندی دارد و از درد و سوزش در ناحیه قلبش شکایت دارد». به گزارش کانال تلگرامی جنرال اس وی آر، منابع داخلی ادعا می کنند، رئیس جمهور روسیه کمک پزشکی به دوستش را رد کرد و در عوض او را "مجروح" نامید. پوتین تنها پس از اینکه به رئیس جمهور اطلاع داده شد که شویگو هوشیاری خود را از دست داده است، اجازه بستری شدن را داد.

همچنین ادعا شده است که شویگو در ۱۰ مارس به دنبال استعفا بوده اما پوتین با وی مخالفت کرد و گفت که پس از جنگ به وظایف دیگری منتقل خواهد شد. در همین حال، گفته می‌شود که پوتین به جای شویگو که نقشش در نشست‌ها مانند "یک فرد اضافی" است، در مورد جنگ از والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه مشاوره نظامی می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۱۷:۵۱

با درود! نخست این که شما نام خانوادگی وزیر دفاع روسیه را درست نمی نویسید! как правильно, где поставить ударение в фамилии – Шо́йгу или Шойгу́? Правильно – Шойгу́ (тувинская фамилия). فشار در نام خانوادگی وزیر دفاع روسیه بر حرف آخر است نه بر حرف «о» بنابراین حرف о مانند «ا» تلفظ می شود نه «و». در فارسی هم همیشه نوشته می شود، شایگو نه شویگو!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۱۸:۱۷

چقدر نکته سنج /// :)

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۱۸:۴۴

شایگو یا شویگو فرقی ندارد هرچه هست خداوند او را برای پوتین حفظ کند!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۲۱:۵۱

روسیت خوبه ها! برای اونا کار میکنی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۲۳:۰۸

حالا نام این ژنرال روسی چقدر برای شما اهمیت دارد گویی داریم از نوع گونه های ویروس کوید۱۹ حرف می‌زنیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۲۰:۵۳

با درود فراوان خدمت شرق گدای مزدور عزیز اصلا شیگو به توچه میخای بگی منم روسی بلدم ؟!روسیه واست نون نمیشه برو درست رو بخون...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۹:۵۳

کشورهای عضو ناتو خیلی متمدن و بشر دوست هستند در راس آنها امریکا ببینید بعد از ۲۰ سال برای افغانستان چقدر تمدن و علم و دانش به همراه آوردن و کشور افغانستان نمونه ای از تمدن جهان کشورهای عضو ناتو را نشان می‌دهد … البته نمونه های زیادی دارد عراق ؛ لیبی ؛ مصر ؛ سوریه و …………

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۳

وقتی یه ملتی اینقدر بی لیاقت هست آمریکا و یا هر کشوری دیگر چیکار می تونن بکنند . آمریکا به اندازه کافی پول خرج کرد بعد گذاشت رفت چیکار باید می کرد اتفاقا لیاقت ملت افغانستان همون طالبان هستند .....................................

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۲۲:۲۱

نیمه کاره . . . همهتون خائن هستید تمام این نظرات هم زیر سر خودتونه و نقل خودتون نظر هیچکس را منعکس نمیکنید پس خر خودتونید یکساله هرچی با احترام و در نظر گرفتن قوانین شما نوشتم حتی یکیش منعکس نشد بمیرید