• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010702625
  • خبرنگار : 90057

بایدن خطاب به پوتین: حتی یک لحظه هم به اینکه وارد یک وجب از خاک ناتو شوی، فکر نکن

بایدن خطاب به پوتین: حتی یک لحظه هم به اینکه وارد یک وجب از خاک ناتو شوی، فکر نکن

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در ورشو، پایتخت لهستان به همتای روس خود هشدار داد که حتی یک لحظه هم به اینکه یک وجب وارد خاک ناتو شود، فکر نکند. او در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده با تمام قدرت به تعهدات حفاظت جمعی مندرج در منشور ناتو متعهد است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور  آمریکا در سخنرانی خود تاکید کرد: در درگیری‌های کنونی در اوکراین نیازی به دخالت ایالات متحده آمریکا وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «نیروهای آمریکایی برای درگیری با نیروهای روسیه در اروپا نیستند. آنها اینجا هستند تا از متحدان ناتو دفاع کنند.»

بایدن در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به مردم روسیه گفت: «من همیشه مستقیم و صادقانه با مردم روسیه صحبت کرده‌ام. اجازه دهید این را بگویم که شما مردم روسیه دشمن ما نیستید. من باور ندارم که شما از کشتن کودکان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های بی‌گناه استقبال می‌کنید. من فکر نمی‌کنم که شما از اینکه مردم بیگناه در بیمارستان‌ها، مدارس و زایشگاه‌ها با موشک‌های روسی مورد هدف قرار گیرند استقبال کنید.» 

بایدن همچنین گفت که اقدامات پوتین در اوکراین اقدامات یک ملت بزرگ همچون روسیه نیست. او همچنین در ادامه افزود: این آینده‌ای نیست که شما و فرزندانتان شایسته آن باشید. من به شما حقیقت را می‌گویم. این جنگ شایسته مردم روسیه نیست. اقدامات پوتین سبب انزوای شما از بقیه جهان شده و پوتین می‌تواند و باید به این جنگ پایان دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند و نباید رهبر این کشور باشد. به خاطر خدا، این مرد دیگر نمی‌تواند در قدرت بماند.

جو بایدن جنگ در اوکراین را نبرد بین دموکراسی و خودکامگی و بین آزادی و سرکوب خواند و با بیان اینکه این نبرد در روزها و ماه‌های آینده به پایان نخواهد رسید، افزود: «ما باید خودمان را برای مباره‌ای طولانی که در پیش داریم آماده نگه داریم.» 

آقای بایدن همچنین هنگامی که از سوی گروهی از پناهجویان اوکراینی که در جمع حاضر بودند مورد تشویق قرار گرفت خطاب به آنها گفت: «ما در کنار شما می‌مانیم. امشب پیام مهمی به وزیر خارجه و وزیر دفاع اوکراین که اینجا حضور دارند منتقل کردم. به آنها گفتم که ما در کنار شما می‌مانیم.  پیام من برای شما مردم اوکراین این است که ما در کنار شما ایستاده‌ایم. تمام دموکراسی‌های جهان وظیفه دارند به مردم اوکراین کمک کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه گفت برای تحریم‌های غرب علیه روسیه، این پوتین است که باید سرزنش شود.

جو بایدن گفت روسیه تحت بهانه ساختگی همبستگی قومی به اوکراین حمله کرده است. پوتین مانند تمام خودکامگان معتقد است این قدرت است که تعیین می‌کند چه چیزی درست است درحالیکه برعکس باور وی، این اندیشه و عمل درست است که قدرت می‌آورد.

وی تاکید کرد تنها هزینه‌های «سریع و تنبیهی» می‌تواند روسیه را وادار به تغییر رفتارش کند.

جو بایدن در ادامه به تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه از جمله بانک مرکزی و نیز ممنوعیت صادرات بخش انرژی این کشور به آمریکا اشاره کرد و افزود هم‌اکنون ارزش یک دلار آمریکا برابر با ٢٠٠ روبل است و اقتصاد روسیه که اینک در رده یازدهم جهان قرار دارد به زودی حتی در بین ٢٠ اقتصاد برتر جهان نخواهد ماند.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه حمله روسیه از همین الان به «شکستی راهبردی» برای پوتین تبدیل شده و ناتو را بیش ازهمیشه متحد کرده، گفت روسیه با مشکلات فراوانی از جمله فرار بی‌سابقه مغزها و سرکوب رسانه‌ها و آزادی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

بایدن در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اروپا باید به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان دهد، افزود جنگ کنونی جنگ در راه آزادی است و برای همه هزینه‌بردار خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت مطمئن نیست که اعلام جدید روسیه برای تمرکز حمله خود بر منطقه دونباس اوکراین به معنای تغییر استراتژی مسکو در جنگ باشد. 

او همچنین بار دیگر اجرای ماده ۵ پیمان ناتو را که در آن حمله به یک کشور عضو به مثابه حمله به کلیه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی محسوب می‌شود برای کشورش یک «وظیفه مقدس» خواند.

رئیس جمهوری ایالات متحده نسبت به اجرای ماده پنج ناتو به آندری دودا، همتای لهستانی خود که کشورش بیم حمله روسیه را دارد، اطمینان داد و گفت برای ایالات متحده عمل به این بخش از پیمان ناتو وظیفه‌ای مقدس محسوب می‌شود.

وی سپس با اشاره به یک نقل قول قدیمی لهستانی با مضمونِ «برای آزادی ما و شما» خطاب به رئیس جمهوری لهستان گفت که  می‌تواند روی این تعهد ایالات متحده نسبت به اجرای ماده پنجم ناتو حساب کند.

شعارِ «برای آزادی ما و شما» به زمان شورش لهستانی‌ها علیه اشغال روسیه تزاری برمی گردد، زمانی که قرار بود با این شعار به روس‌ها یادآوری شود که قیام مردم لهستان آنها را نیز از استبداد تزارها رها خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با پناهجویان اوکراینی در ورشو در پاسخ به سوالی در باره همتای روس خود، وی را «قصاب» خواند.

در جریان این دیدار که به صورت مستقیم از شبکه‌های خبری لهستان پخش می‌شد خبرنگاری از بایدن پرسید با توجه به آنچه بر سر این پناهجویان آمده در باره ولادیمیر پوتین چه نظری دارد؟ وی نیز گفت «او یک قصاب است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۳

بایدن هیچ غلطی نمی تواند بکند چون بلافاصله دولت دموکرات ها منحل میشه و دوباره جمهوری خواهان در امریکا به قدرت می رسن در صو رتیکه مردم امریکا و اروپا خواهان جنگ نیستند و بدنبال رفاه و آسایش خودشان می باشند و در صورت عدم دخالت غیرعاقلانه در جنگ دوباره دموکرات ها در امریکا در انتخابات بعدی به قدرت می رسند. در مجموع حتی خود کارشناسان ، متفکران و اندیشمندان غربی متوجه ناکارآمدی ساختار کنونی نظام بین الملل و نیاز به تغییر این ساختار و ایجاد توازن در سهم شرق و غرب در تعریف ایدئولوژی جهانی و به پایان راه رسیدن تصویر بزرگ رویای امریکایی اذعان دارند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۴:۲۹

یادمون هم نرفته که روسیه چه بلاهایی سر ایران آورد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۰

هیچ غلطی رو نمیتونی بکنی رو خوب اومدی. همانطورکه ناتو نمیتونه با اکراین متحدبشه پوتین هم هیچ وقت واردجنگ با نامردها نمیشود. یعنی ناتوکه ازچندین کشورتشکیل شده که موقع جنگ 10کشور به سریک کشور خراب میشوند. خوب تو لغتنامه عامه مردم از واژه ناتو برای آدم نامرد وازپشت خنجر زن استفاده میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۹

چقدر جالب بایدن چه خوب گفت خاک ناتو اسم این کشورها اصلا الکی است بعد ورود ناتو خاک میشود خاک ناتو ناه اکراین و ترکیه و بقیه کشورها به نظر من همه یک پرچم بزنند و اسم کشورشان را بکنند کشور ناتو چون خاک امریکا است دیگر سگ دست اموز امریکا زلنسکی همان کشوری که تحریم حد اکثری ایران را افتخار امیز خواندو امضا کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۱:۴۹

اینان کسانی هستند که دیروز 5000 نفر سرباز و مستشار به کمک صدام بعثی در نبرد علیه کشور ما گسیل داشتند و امروز با شرکت توام با افتخار در تحریم ایران پس چرا نباید از قتل و عام پیر و جوان و کودک آنان و به بردگی جنسی بردن زنان و دختران جوانشان که ثبت تاریخ است آنهم به دست اروپایی ها خوشحال باشیم نکند کودکان ما قربانی مادر زاد این پست ها و فحش های تجسم یافته بشریت هستند!!! زدی ضربتی ضربتی نوش کن.نوش جان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۰:۱۳

انشالله پوتین را محاکمه کنند خدا حق مردم بی گناه را بگیرد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۶

درود برمدافعان حقوق بشر درود برمدافعان ودلسوزان پیرمردها وپیرزنها وکودکان وزنان بی گناه که خونشان راپوتین جلاد میریزد انشالله بااتحاد ناتو پوزه این ببردرنده شکسته خواهد شد وپوتین بجرم جنایت جنگی محاکمه خواهد شد انشالله

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۲:۱۳

آمریکا جز حمله و غارت به کشورهای جهان سوم و ریختن بمب اتم بر سر مردم یک کشور برای تحمل شکست به دولت اون دیگه سایر ادعاهای قدرتش خیلی منطبق با واقعیت نبوده، روسیه کشور جدی و قدرتمندی هست و شاید بتواند ظلم غرب رو به غرب برگردونه...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۶

این پیر خرفت انگار دلش میخواد کشورش با بمب اتم غیرقابل سکونت بشه!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۰

ببین حرف اضافی نزن روسیه هیچی نیست آمریکا اگه به خواد میتونه روسیه رو تو یه هفته تصرف کنه ولی نمیکنه چون جنگ جهانی راه میافته

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۵

دقيقا درسته. روسيه به لحاظ نظامي و اتمي پيشرفته ترين و قويترين كشور دنياست. اگر بخواد از تسليحات اتمي و هسته اي ويژه خود استفاده كنه ظرف چند ساعت آمريكارو با خاك يكسان مي كنه. امريكا قدرتش فقط در اقتصاده ومتاسفانه يك سري از عوام از برتري وقدرت نظامي روسيه خبر ندارن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۳

کی گفته این کشورها مال ناتو است. امپراتور بایدن زیر شلواریش سوراخ داره.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۴

روباه مکار دورغگوامریکا شمادوست هیچکس دردنیانیستید خورخوارکثافت اینشالله به اذن خداوند روسیه پوتین پیروزند وشما رفتنی آمین یارب

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۰

شماکه نظرمردم رونمیگذاریدببینن چرانظر خاهی میکنید برویدبه پوتین جونتون کمک کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۳

بایدن نامردکثیف لافت درغریبی گوزدربیابون اگرمردی بروجولو روسیه پیروزه شماناتواسراییل منافقین نابودن رفتنی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۲۶

بایدن آب نمیبنی اگرنه شناگری خوبی هستی البته کشورهای فقیرومظلوم دست زدن خوبه اینشالله روسیه پیروزه مرگ مرگ مرگ برامریکااسراییل برمنافقین وطن فروش دورد زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۳۵

من طرفدار روسیه و کمونیست ها نیستم اما کسی نیست به این بایدن منافق بگوید که نکنه فراموش کردی مردمان دهها کشور دنیا را به خاک و خون کشیدی ؟! حالا زبونت دراز هم شده مفنگی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۲

مرگ بر بایدن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۹

امریکای چندش جنایتکار متعفن این توهستی که درهمه جا با کامل بی آبرویی وپررویی ووقیحانه دخالت وغارت وچپاول وناامنی ایجاد میکنی افعی هرزه کفتار هار بااون دارودسته مکار وحیله گر اروپایی ات دنیا رو به گند وکثافت کشوندید ننگ وشرم برسما فاشیست های مذور

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۴:۴۱

بایدن جان دایه مهربانتر از مادر شدی؟اخه سگ پیر دنیا دیگه شما را نشناسن که باید برن بمیرن...اینو با صهیونیستها ...وهابی ها...خودتونم باید بفرمایید...باید ن جان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۹

این سگ پیر فقط واق واق میکند چرا در عراق و افغانستان این همه مردم بی گناه را کشت حالا دایه دلسوزتر از مادر شده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۴:۴۵

بایدن در ادامه گفت: اگر یک وجب داخل خاک ناتو بیایید با باد شدیدی از جانب امریکا مواجهه خواهید شد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۴:۴۶

ویتنام جنگ کره افغانستان لیبی عراق ۸سال جنگ ایران سوریه فلسطین داعش القاعده طالبان وهزاران جنایت جنگی دیگر قصاب شما کفتارها هستید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۵:۳۷

بایدن پیر وخذفت فقط خفه شو کثافت دنیا لجن کاری تورو تو دولتهای قبل آمریکا فراموش نکرده ذهانتو ببند که بوی تعفن جهان رو پر کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۵:۳۸

درودبرپوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۶:۴۱

چرا کسی نیست خود این آمریکایی‌ها را کمی نصحیت بکند مگر شما خودتان کمتر از روسیه هستید در این چندین سال گذشته چندین کشور را با خاک یکسان کردید وجان میلیونها انسان را گرفتید وزیرساختهای کشور ها را از بین بردید از جمله عراق ولیلی وسوریه وافغانستان وامروز هم یمن بمدت ۷ سال است بکمک شما غربی‌ها بدست آل سعود با خاک یکسان می‌شود پس شما آمریکایی‌ها نمی توانید دیگران را نصیحت کنید اول خودتان را اصلاح کنید بعد دیگران را نصیحت کنید در صورتی که آتش جنگ در اوکراین بدست شما کشورهای عضو ناتو روشن شده و زیاده خواهی شما باعث این جنگ وخونریزی است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۷:۲۹

آخه بایدن آلزایمری پوشکی دیوانه زنجیری مهره حکومت درسایه آخه روسیه خودش قدر یک قاره زمین داره به تو احمق نادان واون ناتو حرامزده مزدورت چکار داره شمائید که همه جارو چپاول غارت وبه فلاکت بدبختی انداختید حرامزاده های بیشرم بیشرف دنیارو به حال خودش بگذارید نکبتهای مذور ومتعفن لعنت بر افراد ضد بشری فاشیست ونئو نازی کثیف احمقها دزد بی آبرو تف توی ذات نداشته تون

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۹

بایدن چرا ازین وکودکان بی گناهش نمی‌گوید ازفلسطین افغانستان عراق سوریه حرفی نمیزند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۷

بایدن بیشرف چطورنمیگی سالهادرعراق وافغانستان ویمن وصربستان وکشورهای بی گناهی که تمامی کودکان راامریکابااون غرب لجن وانگلیس انگل وفرانسه لاش و آلمان مستعمره آمریکا گوه کشتید مسلمانان راقتل عام تابچاپیدوغارت کنید حرف نمیزنی.. اما چون اوکراین ریس جمهور رش یهودی است واروپا یی.. حال که روس داره قدرت توخالی ناتوو گوهی مثل شمارا درهم میکوبه حمایت ازاوکراین میکنی. اشتباه میکنی اینجانه عراق و افغانستان و پاکستان و سومالی وانگلا ومالی ونپال ویتنامه نه یمن مظلومه که به‌وسیله ایادی جیره خوار و پاچه کشت انهاراغرق درخون میکنی.. اینجابه سرزمین مرگ میرسی روس فرا ابرقدرت کره زمین...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۸:۵۳

آمریکا شیطان بزرگ یک دروغ گو به تمام معناست ، قصدش تحریک مردم روسیه علیه پوتین ، آمریکا رسماً کم آورد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۱:۵۶

بایدن همونه که الان تمام سیاستمداران دارن واسه برجام بهش التماس میکنن شرق گرایان اول تاریخ رو بخونید تابفهمید بیشترین تجاوز رو روسیه به خاک ماکردن یا امریکا به شماهاچه ربطی داره نمیخواد کاسه داغتر از اش بشین واسه کشورای دیگه خیلی دلسوز ایرانین مملکت خودمون روبسازین همش سنگ عربارو به سینه میزنین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۸:۵۵

مرگ بر آمریکا بایدن هنوز نمی‌داند با چه کسی طرف هست قدرت برتر موشکی جهان قدرت برتر انرژی قدرت درک بالا می‌داند فهمید چکار کند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۹:۳۵

خبرنگاری دانشجویان مثل اینکه خبرنگار پوتین است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۹:۳۸

قطعا ناتو پیروز میشه و کشورهای کمونیستی هرگز به اتحاد نمی‌رسند .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۹:۴۵

پوتین و ترامپ و بایدن و بقیه سگهای ولگرد دیگه رو همه یع شب بزارن قبر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۹:۴۷

این آمریکای ملعون از هر فرصتی برای ضربه زدن به روسیه استفاده می‌کنه اما درنهایت توسط همین همین روسیه از صفحه روزگار محو میشه و اون روز خیلی دور نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۷

توی سر پوتین و ترامپ و بایدن و تمام انگل های مضر برا بشر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۱۱

نظر پوتین دوستان چقدر زیاد شده. چکمه هم بد نیست عزیزان. ضد آب تر از پوتینه، لاستیک یک تکه ست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۲۵

جلوی یک گرگ درنده نگیرند حاری میگره انسانها هیچ فرقی با هم ندارن بایدازاوکراین دفاع کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۳۰

که چی مثلا ........ ملت چقدر بیکارن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۱:۳۰

نظرات موافق با پوتین متجاوز و موزی رو منتشر کن ولی تو خلوت خودت حداقل یه مثقال هم به وجدان از دست رفته ات سر بزن و اگر واقعاً آدم صلح طلب و آزاده ای باشی به خودت میای در غیر اینصورت خدا کمکت کند .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۲:۳۳

ویزویز کردن یک مگس در واپسین نفس های عمر ...جویی صدای کلنگ گورت بلنده کودن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۲:۵۹

مقلد امام ورهبرم.کامنت ها رو خوندم.امریکا و هرکشوری دنبال منافع خودش است.تعجب اینجاس توده ایهای مارکسیست دراول انقلاب خیانکاربودن وسوراخ موش میخریدن.اما حالا رنگ عوض کردن و روسیه وپوتین رو تبلیغ میکنن روسیه ومارکسیست درایران اسلامی بدجورنفوذکرده ک کشتار وجنایت پوتین مرحبا میگن..مواظب اصول انقلاب ک شهیددادیم وسختی کشیدیم باشیم امریکا وروسیه وانگلیس طرفدار صهیونیست ها هستن فقط طرفدار رهبروسپاه ومردم وانقلاب اسلامی باشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۳:۲۳

شما فقط نظرات طرفداران پوتین جونتون رو پخش میکنین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۳:۵۶

عجب، پس آمریکاییها میدانند انسانها انسان هستند و جان دارند و مهم اند. پس چرا از این کار بد ابراز برائت نمیکنند و همچنان مردم بیگناه یمن و فلسطین با چراغ سبز و تسلیحات آنان روزانه به خاک و خون کشیده می شوند، جهان جنایت های آمریکا و انگلیس و همین اتحادیه اروپا در عراق و افغانستان را فراموش نکرده ، دوران فریب پایان یافته است. صد البته که جنگ در تمام دنیا پذیرفتنی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۰:۲۸

چقدر کاسه لیسه پوتین دلقک

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۱:۰۴

قطعا جنگ در هر کجای جهان ناخوشایند است اما اگر پوتین قصاب است روسای جمهور آمریکا سلاخ هستند، آیا مردم عراق، سوریه، لبنان افغانستان، سومالی، لیبی، یمن، ویتنام، هیروشیما و ناکارآمدی و ... انسان نبودند؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۳:۳۷

اگر صد قدم هم بیاد هیچ قاطی نمی‌تونید بکنید دنیا فهمیده طبل تو خالی هستید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۵:۵۹

کاردنیاراببین که جلاداستکباردم ازدمکراسی میزند مردم یمن غرب رارسوا میکنند مردم سوریه وعراق وایران دمکراسی سراسرجنایت بارآمریکا واروپاراتجربه کرده اندنابودبادآمریکا ومزدورانش@

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۷

نه شرقی نه غربی ما باید به فکر منافع خود مون باشیم وطن فروش میگه عاشق روسیه وامریکا ست در صورتی هردو اینها به منافع متضرر زدند روسیه برای ما خطر ناک است همون طور که سهم ما رو از دریای خزر گرفت طمع به خاک ایران هم داره در طی ۲۰۰ سال گذشته با خوش خیالی مردم چند بار خاک کشور رو تسخیر کرده ضمیمه خاک خودش کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۳:۱۳

دست از سياسي بازياي كهنه برداريد. يك كم با مطالعه و منطق حرف بزنيد. خزر هيچ وقت نصفش مال ايران نبوده و تمامي اسناد و معاهدات هم همينو مي گن. حتي اگر بر فرض محال نصفش مال ايران بوده باشه الان مدعي سهم ايران ، اذربايجان و تركمنستان هستند نه روسيه كه هيچ ربطي به اين داستان اصلا نداره. روسها خودشون سهمشون به اندازه ايرانه. تجاوزات روسها به ايران متعلق به قرن هاي گذشته بود نه الان. حتي هيچ يك از مناطقي هم كه در قرنهاي گذشته بهش حمله كرده الان جزو خاك روسها نيستن. ظاهراً اتحاد روسيه با ايران براي يك عده زور داره كه به هر راهي براي تخريب الكي متوسل مي شن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۳:۱۳

دست از سياسي بازياي كهنه برداريد. يك كم با مطالعه و منطق حرف بزنيد. خزر هيچ وقت نصفش مال ايران نبوده و تمامي اسناد و معاهدات هم همينو مي گن. حتي اگر بر فرض محال نصفش مال ايران بوده باشه الان مدعي سهم ايران ، اذربايجان و تركمنستان هستند نه روسيه كه هيچ ربطي به اين داستان اصلا نداره. روسها خودشون سهمشون به اندازه ايرانه. تجاوزات روسها به ايران متعلق به قرن هاي گذشته بود نه الان. حتي هيچ يك از مناطقي هم كه در قرنهاي گذشته بهش حمله كرده الان جزو خاك روسها نيستن. ظاهراً اتحاد روسيه با ايران براي يك عده زور داره كه به هر راهي براي تخريب الكي متوسل مي شن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۴

کاش.مردم.اوکراین.یه.کم.بصیرت.داشتندجنگ.اوکراین.باروسهنتیجه.دخالت.غرب.دراوکراینه.زنلسکی.مهره.غرب.برای.نابودی.اوکراینه.بایک.مذاکره.بردبردباپوتین.بدون.دخلت.غرب.کارحله

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۴

پوتین روزهای اول جنگ به آمریکایی ها گفت ما حتی به مرزهای شما نزدیک نشده ایم ولی شما داخل خانه ما آمده اید. اینطور بنظر می یاد که آمریکا و اروپا برای درست کردن جای پا و نزدیک تر شدن به روسیه جهت ابراز قدرت، نظارت و نقشه های آتی از سال های پیش برنامه ریزی کرده اند. گویا با منتظر تشکیل یک پایگاه آمریکایی جدید در اوکراین بوده و از اختلاف افکنی های آن ها همه رنج برند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۶

بی شرف یمن چند ساله داره کشته میده زن و بچه وپیرو جون.چیزی درموردشون نمیگی.حالاداری واسه اوکراین دل میسوزونی..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۸

فعلأ آجازه بدهید پوتین از باتلاقی که شما غربی‌ها برایش ساختید بیرون بیاد(که البته نمیاد و در باتلاق اوکراین خفه خواهد شد) بعد هشدار مجدد بدهید. ناتو هم اگر خیلی به اعضا و کشورهایی که مایل به پیوستن هستند توجه داشت، و%ع اوکراین اینچنین نبود. خدا جفت شما لاشخورها را از روی زمین بردارد که تو از پوتین لجن تری و پوتین از تو. امروزه سگها و حرام لقمه ها بر کشورها و مردم جهان حکومت می کنند. کفتارها و لاشخورها هم به این سگان کمک می کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۳

اینو هیچوقت فراموش نکنید که آمریکا ابر قدرته و این بایدن الان گند زده تو آمریکا درسته ترامپ خیلی دیوونه بود ولی اگه الان اون بود روسیه جرعت حمله به اوکراین نداشت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۱

ناتوچه غلطی میتونه‌بکنه‌ بابا این بایدن الزایمر داره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۴

جناب آقای بایدن حیف آقا یمنی ها هم کودک و پدر بزرگ دارن چندساله که بدستوردولت تروریستی مطبوعتان و اسلحه مهمات آمریکایی به خاک وخون کشیده میشوندبهتره که خفه شی.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۳:۲۵

اقا شعار یا قدعه عوامل نه شرقی نه غربی بوده .که هنوز رو سر در وزارت خارجه هستش.اگه قبول دارین چرا از شرق دفاع میکنید و نگاهتون به سمت شرقه.وگرنه نگاه به هر دوشون کشور فروشی و خیانته.وسزای خیانتکاران و وطن فروشان مرگه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۱:۱۳

قشنگ مشخصه بایدن چقدر خوشحاله از حمله به اوکراین و آرزوشه که پوتین به خاک اروپا هم حمله کنه تا آمریکا قدرت نفوذش دراروپا بیشتر بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۸:۲۴

اینجا یه سری کامنت میبینم که میگن یادمون نره روسیه باما چیکار کرده. یه سوال.شما یادتون مونده آمریکا با تحریمش با بیماران پروانه ای چیکار کرده. یا انگلیس زمان شاه با نفت کشور چیکار کرده؟