• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010702715
  • خبرنگار : 71660

زلنسکی: تنها یک درصد از هواپیماها، تانک‌ها و تسلیحات ناتو را به ما بدهید

زلنسکی: تنها یک درصد از هواپیماها، تانک‌ها و تسلیحات ناتو را به ما بدهید

رئیس‌جمهوری اوکراین از شرکای اروپایی کشورش خواست تا یک درصد از هواپیماها، تانک ها و تسلیحات ناتو را برای دفاع از کشور مستقر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندین کشور وعده داده‌اند که موشک‌های ضد هوایی و همچنین سلاح‌های سبک ارسال کنند، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به تانک‌ها، هواپیماها و سیستم‌های ضد کشتی نیاز دارد.

او با تاکید بر تقویت "امنیت مشترک" همه کشورهای اروپایی گفت که "قیمت این امنیت" شامل هواپیما، تانک، سیستم های دفاع ضد موشکی و تسلیحات ضد کشتی برای اوکراین است. این چیزی است که شرکای ما دارند. این همان چیزی است که در انبارهای آنها خاک می‌خورد. به هر حال، همه اینها برای آزادی است نه تنها در اوکراین -- برای آزادی در اروپا. برای هیچ کس در اروپا قابل قبول نیست که کشورهای بالتیک، لهستان، اسلواکی و کل اروپای شرقی در معرض خطر درگیری با روسیه قرار گیرند، این خطر تنها به این دلیل وجود دارد که آنها فقط 1٪ از کل هواپیماهای ناتو و 1٪ از تمام تانک های ناتو را در آشیانه های خود رها کردند. یک درصد! ما بیشتر نخواستیم. و بیشتر نمی خواهیم. 31 روز است که منتظریم!"

زلنسکی بار دیگر خاطرنشان کرد که اگر اوکراین سقوط کند، روسیه به دنبال پیشروی به سمت اروپا خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که چه کسی جامعه یورو-آتلانتیک را اداره می کند، گفت: آیا هنوز مسکو دلیل ترس است؟

زلنسکی تاکید کرد که "شرکا" باید کمک به اوکراین را افزایش دهند زیرا موضوع امنیت اروپا مطرح است.

رئیس جمهور اوکراین با تشکر از نیروهای مسلح کشورش، همه مدافعان و گارد ملی گفت: همه در اوکراین متحد شده‌اند و بیش از یک ماه است که تمام انرژی خود را صرف دفاع از کشور کرده‌اند.

او خطاب به مدافعان شهر محاصره شده ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین، از عزم، قهرمانی و پایداری آنها قدردانی کرد و گفت: "من از تک تک آنها سپاسگزارم! آرزو دارم حداقل درصدی از شجاعت این مردان و زنان در کسانی بود که 31 روز است به این فکر می کنند که چگونه یک دوجین هواپیما یا تانک را منتقل کنند، نیروهای روسی در حال نابودی هر چیزی هستند که ما را به یک ملت تبدیل می کند، اما در نهایت در قبال این اقدامات پاسخگو خواهند بود.

زلنسکی گفت که دو بار با همتای لهستانی خود آندژی دودا در مورد افرادی که در لهستان به حمایت نیاز دارند و همچنین نیاز به تقویت "امنیت مشترک" برای همه اروپایی ها صحبت کرده است.

او گفت که هیأت عالی اوکراینی پیشتر در لهستان با همکاران آمریکایی خود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز به آنها ملحق شد، ملاقات کرد.

زلنسکی گفت: "همانطور که به من اطلاع داده شد، مذاکرات به ویژه به این منافع حیاتی مربوط می شد که در بالا ذکر کردم. اینکه ما واقعاً به چه چیزی نیاز داریم ،چه کسی باید هواپیما و سایر ابزارهای حفاظتی را و چگونه به ما بدهد.

زلنسکی گفت که رفع انسداد ماریوپل بدون تعداد کافی تانک، سایر خودروهای زرهی و هواپیما غیرممکن است و بسیاری از غیرنظامیان هستند که در محاصره جان خود را از دست می دهند. ایالات متحده این را می‌داند. همه سیاستمداران اروپایی می‌دانند. ما به همه گفته‌ایم. و این باید در اسرع وقت توسط هر چه بیشتر مردم روی زمین شناخته شود. تا همه بفهمند چه کسی و چرا به سادگی از جلوگیری از این فاجعه می‌ترسید.  به سادگی تصمیم گیری کنیم. تصمیمی حیاتی.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha