• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010702838
  • خبرنگار : 71588

وزیر دفاع ترکیه: به تلاش برای آتش بس در اوکراین ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه: به تلاش برای آتش بس در اوکراین ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آنکارا به تلاش‌های خود برای برقراری آتش‌بس در اوکراین و تخلیه غیرنظامیان ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که برای شرکت در مجمع دوحه به قطر سفر کرده است، با حضور در فرماندهی مشترک نیروهای ترکیه و قطر در ارتباط با تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین گفت: ترکیه و رئیس‌جمهور کشورمان برای توقف جنگ، ایجاد آتش‌بس و تخلیه انسان‌های بی‌گناه تمامی تلاش‌ خود را می‌کند و خواهد کرد.

آکار با اشاره به تلاش‌های نیروهای مسلح ترکیه در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه نیز اظهار داشت: فعالیت‌های ما در دریای اژه، مدیترانه شرقی و قبرس ادامه دارد. ترکیه خواهان حل این موضوعات در چارچوب مقررات بین‌المللی، مذاکرات و راه‌های مسالمت آمیز است.

وزیر دفاع ترکیه افزود: همچنین از کشورهای همسایه خواستار عدم ایجاد تنش و آسیب زدن به روابط‌ دو جانبه و وارد نکردن مناسبات به مسیر اختلافات هستیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز در حاشیه بیستمین دور همایش دوحه، دیدارهای مختلفی را با همتایان اتیوپیایی، الجزایری و سریلانکایی خود و معاون وزیر خارجه اوکراین انجام داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: در دوحه با رضوان حسین، وزیر خارجه اتیوپی، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر، گامینی لاکشمن پیریس، وزیر امور خارجه سریلانکا و همچنین امینه جبار، معاون وزیر خارجه اوکراین دیدار کردم.

امیر قطر روز شنبه بیستمین همایش دوحه با عنوان "حرکت به سوی یک عصر جدید" را افتتاح کرد و گفت: عصر جدیدی که همه ما رویای آن را داریم و من شخصا برای آن تلاش می‌کنم، عصر صلح و امنیت است.
آل ثانی در افتتاحیه این همایش همچنین اظهار کرد: هدف از این همایش آغاز گفت‌وگوها درباره چالش‌های بزرگ موجود در جهان، تقویت تبادل افکار، سیاست‌گذاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی قابل اجرا است.
به گفته امیر قطر در این دوره از همایش دوحه قرار است گفت‌وگوها بر موضوعات اصلی چون ائتلاف‌های ژئوپلتیک، روابط بین‌الملل، سیستم پولی، توسعه اقتصادی، مسائل دفاعی، امنیت سایبری، امنیت غذایی و نیز تغییرات آب و هوایی متمرکز باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha