• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401010702887
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی شود

قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در چند روز اخیر گزارشات متعددی از قطع روشنایی معابر ارائه شده است. رفع این مشکل نیازمند ریشه یابی است و نباید امنیت منازل و اماکن شهری در نتیجه این خاموشی‌ها با خطری مواجه شود.

فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه ۷ فروردین ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی گفت: تاکید می‌شود که در ایام نوروز شاهد هیچگونه قطع روشنایی در  نباشیم.

وی افزود: میزان بازدید از موزه، های استان چشمگیر نبوده و لازم است در مسیرهای برون شهری و درون شهری بلیط‌ها به صورت نیم بها در اختیار مسافران قرار گیرد تا آنها به گردشگری در استان مرکزی متمایل شوند.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: لازم است که شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود و با نصب بنرهای مرتبط مردم و دستگاه‌های مختلف به استقبال ماه مبارک رمضان بروند. همچنین با توجه به اینکه میزان مصرف قند و شکر در این ماه افزایش می‌یابد، لازم است قند و شکر مورد نیاز استان تامین و انبار شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در این جلسه عنوان کرد: تعداد کل اقامت کنندگان مسافران نوروزی از تاریخ ۲۶ اسفندماه الی ۶ فروردین ماه در استان مرکزی حدود ۴۲ هزار ۷۴۷ نفر بوده است. لازم به ذکر است که تعداد ۱۴۳ بازدید نظارتی نیز ۰از تاسیسات گردشگری صورت گرفته است.

حسن حسینی افزود تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی تا به امروز ۴۷۳هزار و ۱۹۳ نفر بوده است، همچنین سه هزار و ۷۰۷ نفر از موزه‌های موجود در استان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اتمام ظرفیت تمام هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی بیان کرد: در شهرستان‌های محلات و دلیجان اقامت مسافرین به مرحله اضطرار رسیده و در راستای بهبود این وضعیت از مدارس نیز استفاده شد.

شهردار اداک نی  در این جلسه خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در تعطیلات عید نوروز در مدیریت پسماند و بهبود سیمای شهری فعالیت کرده‌اند. بطور کلی نظافت شهر، رنگ‌امیزی معابر، کاشت گل‌های زینتی، نوسازی تجهیزات پارک‌ها، اجرای برنامه‌های متنوع در دره گردو، برنامه استقبال از مسافرین نوروزی، بازرسی مناطق، لکه گیری مناطق، امادگی کامل آتش‌نشانی، کمک به راهیان نور و نصب‌المان های جدید از جمله فعالیت‌های شهرداری اراک بوده است.

علیرضا کریمی تصریح کرد: ۵ بوستان نیز برای مسافرین نوروزی بازسازی و اماده‌سازی شد. یکی از معضلات اخیر در شهر اراک خاموشی نورخیابان‌ها و معابر بوده است، متاسفانه شهر اراک از مازوت نیروگاه بهره مند می شود، اما از برق و نور آن بهره مورد نیاز را ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد:  ارائه خدمات به مسافرین راهیان نور و ارائه بسته‌های فرهنگی به آنها، اجرای دو نمایش طنز صحنه‌ای در شهرستان‌ها، اجرای مسابقات شاد و مفرح، برگزاری نمایشگاه‌های میدانی و صحنه‌ای، اجرای برنامه‌های متعدد توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در تعطیلات نوروزی بوده است.

سینا دلشادی ضمن اشاره به روز هنرهای نمایشی و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بالای هنرمندان نمایش استان اضافه کرد: استان مرکزی در عرصه نمایش دارای ظرفیت بسیار بالایی است که اگر مورد حمایت واقع شود می‌تواند در تمامی عرصه‌های تعزیه، تئاتر، شبیه خوانی موفق عمل کرده و افتخارات بسیاری را برای استان کسب کند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر شعار قرن جدید قرن امید به اجرای برنامه‌های شورانگیز و نشاط افزا پرداخت و در اجرای این موارد گروه‌ها و مناطق محروم  مدنظر قرار گرفتند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست بیان کرد: بطورکلی تعداد ماموریت‌های اورژانسی بیمارستان‌های سطح استان به ۱۱هزار و ۹۱ می‌رسد که
از این تعداد ۴۰۰ ماموریت به دلیل تصادفات صورت گرفته است. تعداد اعزام شدگان به بیمارستان به دلیل تصادف ۴۳۲ نفر بوده است که ۱۷ نفر از انها منجر به فوت شده است.

به گزارش ایسنا در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای‌پیام


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha