• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401010702921
  • خبرنگار : 71610

خشم گروه‌های فلسطینی از نشست سازشگران در "نقب"

خشم گروه‌های فلسطینی از نشست سازشگران در "نقب"

گروه‌های مقاومت فلسطین نشست شش جانبه امروز (یکشنبه) وزرای خارجه چهار کشور عربی با حضور وزیر خارجه آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی در "النقب" را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای نسبت به نشست امروز وزرای خارجه بحرین، امارات، مراکش و مصر به همراه یائیر لاپید و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در اراضی اشغالی "النقب" واکنش نشان داد.

حماس ضمن محکوم کردن این نشست، بر مخالفت خود با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی تنها به نفع دشمن است و آن را به تشدید جنایاتش علیه ملت و سرزمین مقدس فلسطین تشویق می‌کند.

جنبش حماس در ادامه از کشورهایی که توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، خواست که در تصمیمشان بازنگری کنند.

داوود شهاب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز این نشست را که قرار است طی امروز برگزار شود، محکوم کرد.

وی در این باره گفت: این نشست یکی از جنبه‌های عادی سازی روابط است که به رژیم اشغالگر در اجرای سیاست‌هایش علیه ملت فلسطین و سرزمین آنها کمک می‌کند.

کمیته جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای نشست شش جانبه مذکور را "نشست ننگ" خواند.

در بیانیه این کمیته آمده است: تهدید واقعی برای امت عربی "اسرائیل" است و هرگونه تهدید دیگر ناشی از توهمات آمریکا و متحدش اسرائیل است.

این کمیته در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این نشست و همچنین اقدامات و دیدارهای از این قبیل با مقاومت ملت فلسطین ناکام خواهد ماند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه، میزبان وزیران خارجه آمریکا، امارات متحده عربی، مراکش و بحرین است. وزیر خارجه اسرائیل، این نشست پنج‌جانبه را «تاریخی» خوانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha