• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401010703004
  • خبرنگار : 71021

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

کشته شدن ۴۰۰ مسافر ریشه‌یابی شود

کشته شدن ۴۰۰ مسافر ریشه‌یابی شود

عزت‌الله ضرغامی کشته شدن ۴۰۰ گردشگر و مسافر در عرض یک هفته را بسیار دردآور دانست و تاکید کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود تا با همکاری دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی برای مردم به سمت کاهش تلفات برویم.

به گزارش  ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: گردشگری باید سالم‌ترین و ارزان‌ترین تفریح مردم باشد. مردم حق دارند از هر جای دیدنی در کشورشان با قیمت ارزان و با سهولت و دریافت خدمات مناسب بازدید کنند.  

گفته بودم "سونامی سفر" راه می‌افتد

او اظهار کرد: این یک واقعیت است که امکانات اقامتی مناسب برای جمعیتی که به خصوص در یک مقطع خاص سال مثل تعطیلات نوروز همه با هم می‌خواهند به سفر بروند، فراهم نیست. من در بازدیدهایی که از استان‌ها داشتم، در دومین روز عید اعلام کردم مراکز اقامتی رسمی پُر شده است و این هشداری بود به مردم که اگر قصد سفر دارند، حتما محل اقامت خود را از طریق رزرو آنلاین یا تلفنی هماهنگ کنند تا با مراجعه حضوری دچار مشکل نشوند.

او اضافه کرد: این‌که گفتم مراکز اقامتی پُر شده است، به این معنا نیست که هیچ‌گونه امکان اقامتی در استان‌ها وجود ندارد؛ چرا که همکاران ما در استان‌ها و استانداران تلاش شبانه‌روزی کردند و از امکانات جایگزین استفاده کردند. در واقع با یک حرکت جهادی همه امکاناتی که قابلیت اقامت مردم را داشت، از قبیل مدارس، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، ورزشگاه‌ها و... به کار گرفته شد. جا دارد از همه این عزیزان و همفکرانی که در این دستگاه‌ها تمام تلاششان را کردند، تشکر کنم، به‌ویژه در مناطقی که می‌توانست شرایط قدری بحرانی باشد، مثل مشهد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که نوروز امسال تعداد گردشگرها چندین برابر شده است، افزود: افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها در برخی مناطق تاریخی و میراث‌فرهنگی بیش از ۱۰۰درصد و در برخی مناطق کمتر از ۱۰۰درصد بوده است که پس از تعطیلات آمار دقیق را ارائه خواهیم داد.  

ضرغامی همچنین گفت: آن پیش‌بینی که کردم ما با "سونامی سفر" مواجه خواهیم بود، کمابیش به وقوع پیوست، ولی الحمدلله با آمادگی کامل با آن روبه‌رو شدیم، به ویژه ستاد هماهنگی خدمات سفر و ۲۳ دستگاه عضو این ستاد که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد و همه دستگاه‌ها همکاری خیلی خوبی داشتند و باعث شد که سفرها مدیریت شود.

او سپس اظهار کرد: این‌که امکانات اقامتی ما متناسب با سفرها نیست، یک واقعیت است. دولت محترم قطعا در این حوزه ورود خواهد کرد و تسهیلاتی را در نظر گرفته که کمک می‌کند به کسانی که می‌خواهند در مراکز اقامتی سرمایه‌گذاری کنند. تبصره ۱۸ وام خوبی است، توافق‌نامه‌ای که با صندوق توسعه ملی داشتیم، امکان خوبی است و تسهیلات مختلفی را برای خدمات مختلف فراهم می‌کند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری در سال‌های آینده به مسافران داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خیلی از سرمایه‌گذاران هستند که احتیاج به تسهیلات ندارند و فقط باید موانع از پیش پای آن‌ها برداشته شود. من با تعدادی از این افراد ملاقات شخصی داشتم و در مجموعه وزراتخانه تلاش می‌کنیم پنجره واحد، عملی شود تا کسانی که می‌خواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، همه مشکلاتشان یک‌جا برطرف شود و بتوانند به حوزه سرمایه‌گذاری اقامتگاه و ساخت هتل‌ها و گردشگری وارد شوند. 

ضرغامی ادامه داد: برخی افراد معتقدند بوم‌گردی‌ها باعث می‌شود فرهنگ‌های بیگانه که مطابق با فرهنگ بومی ما نیست، وارد این مناطق شود و فرهنگ آن منطقه را تغییر دهد، در حالی که این طور نیست. با توجه و همتی که مردم ما دارند، خرده فرهنگ‌های غنی که در سراسر کشور وجود دارد و باعث افتخار و مزیت نسبی ما است، گسترش می‌یابد. کسانی که بوم‌گردی می‌کنند و به خانه کسی که شرایط اقامتی برایشان فراهم کرده می‌روند فرهنگ او را یاد می‌گیرند و کاربری‌های دیگر را می‌توانیم در آن اقامتگاه‌ها تعریف کنیم.  

او درباره جلوگیری از اجاره منازل شخصی، گفت: خانه‌هایی که در شهر است با خانه‌هایی که در طبیعت وجود دارد، متفاوت است.  کسی که می‌خواهد داخل شهر خانه‌اش را در اختیار گردشگر قرار دهد، باید از قوانین و ضوابط صنفی مثل جامعه هتلداران تبعیت کند. این موضوع قابل بررسی است و می‌تواند در قالب یک برنامه جامع و در همکاری با جامعه هتلداران، امکانات شخصی داخل شهرها مورد بررسی قرار گیرد.  

تقاضا دارم وضعیت پوشش منطبق با شرایط اعتقادی مردم منطقه باشد

ضرغامی با اعتقاد بر این‌که گردشکری خانواده‌محور در کشور رو به رشد است و این نوع از گردشگری یک پاکی و زیبایی خاصی دارد، گفت: از مردم تقاضا دارم در محیط‌های مذهبی، مثل امامزاده‌ها، مساجد و اماکن مذهبی که قواعد خاصی دارد و بعضی از حرمت‌های رفتاری و اخلاقی مثل پوشش‌ها باید جدی‌تر دیده شود، آن را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در همه جای دنیا برای مکان‌های خاص ضوابط خاص وجود دارد. تقاضا دارم در برخی اماکن مثل امامزاده‌ها و مساجد وضعیت پوشش‌ها به گونه‌ای باشد که منطبق با شرایط اعتقادی مردم آن منطقه باشد. خواهش من این است که این موارد رعایت شود و همکاران ما هم وظیفه دارند این موارد را منتقل و اطلاع‌رسانی و نظارت کنند تا ان‌شاءالله متناسب با شرایط معنوی این اماکن گردشگری به نحو احسن صورت گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره ادامه کار ستاد هماهنگی خدمات سفر پس از نوروز نیز گفت: بعد از دو سال محدودیت‌های کرونا، سفرهای نوروزی برای ما و مردم مسأله مهمی بود، برای همین این ستاد تشکیل شد. خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی داشتند و در دولت هم گزارش‌های مناسب داده شد. تاکید رییس‌جمهور و همه همکاران و وزرا نیز بر این بود که همه باید با هم همکاری کنیم. تصور من این است که بعد از این تعطیلات وقتی که جمع‌بندی تجربیات انجام شود، حتما این مسأله باید به عنوان یک الگو در طول سال برای هماهنگی همه دستگاه‌ها مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه سفر مردم انجام وظیفه کنیم و فکر می‌کنم این تجربه را می‌توانیم تکرار کنیم.

کشته شدن ۴۰۰ گردشگری و مسافر در یک هفته ریشه‌یابی شود

ضرغامی همچنین در جلسه ارائه گزارش ستاد مرکزی خدمات سفر که با حضور نمایندگان ۲۳ وزارتخانه، سازمان و نهاد و استانداران برگزار شد، با تاکید به دور دوم و پایانی سفرهای نوروزی، اظهار کرد: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در هفته دوم باید آمادگی داشته باشیم تا غافلگیر نشویم و با وضعیت بهتری هفته دوم و پایانی سفرهای نوروزی را پشت سر بگذاریم.

او کشته شدن ۴۰۰ گردشگر و مسافر در عرض یک هفته را بسیار دردآور دانست و تاکید کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود تا با همکاری دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی برای مردم به سمت کاهش تلفات برویم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: امیدوارم که هر دستگاه فعالیت‌های مربوط به خودش را آسیب‌شناسی کند و من بتوانم این مشکلات را در هیأت دولت و یا با وزیر مربوطه مطرح کنم. هم‌افزایی یکی از دستاوردهای این ستاد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۱:۵۲

حتما ريشه اش در اينستاگرام است 😂

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۷ ۲۲:۵۶

خیلی خیلی دیر به فکر فرهنگ‌سازی افتاده آید قربان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۰:۵۲

تو مرد این میدان نیستی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۱:۰۰

خودرو سازان داخلی ، وزارت راه و ترابری ، بیکفایتی مدیران و بیلیاقتی قاتلان این ۴۰۰ نفر هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۱:۰۴

ریشه یابی شد ، مردم نسبت به احداث و توسعه - نوسازی و ایمن سازی جاده ها اقدام نکرده اند ! مردم نسبت به تولید و عرضه خودروهای با کیفیت و استانداردهای بین المللی اقدام ننمودند ! مردم با زاویه مناسب تصادف نمی کنند !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۳

ریشه اش ارابه های مرگ ایران خودرو و سایپا هست والسلام

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۶

داداش همه میدونستن سونامی سفر پیش میاد. غیب گفتی.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۰۹:۰۴

جناب ضرغامی قید سود خودتان از ایران خودرو سایپا بزنید تا اینهمه به ناحق در جاده های غیر استاندارد کشته نشوند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۶

وقتی تمام قوانین راهنمایی و رانندگی گرفتار بی مسئولیتی می شود و مثلا حرکت از سمت راست و حرکت با سرعت مقرر در اتوبان ها و جاده ها توجهی نمی شود چه انتظاری دارید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۹

این دروغهای که میبافید چی هست مردم از شماها رفاه و ارزانی قیمت نخواستند فقط سرویس بهداشتی تمیز در مسیر مردم دیگه این دروغ ها را باور نمیکنند خجالت بکشید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۲

توی جاده شاهد رانندگی بد و عجول بعضی از رانندگان هستیم که جان انسانهای بی گناه را به خطر می‌اندازد ، رانندگی پرخطر رانندگان را کسی نمیتواند تحت کنترل بگیرد مگر خود رانندگان و سر نشینان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۸

کیه که دیگه نمیدونه مافیای خودرو چه بلایی سر این ملت آورد مسولان خودروسازی ایران با خودروهای بی کیفیت سالهاست که نان تو خون مردم می زنند و می خورند وبا ثروت هنگفتی که به دست آوردند با این پولهای کثیف دهان خیلی ها را می بندند ومتاسفانه به راحتی می توانند از قانون فرار کنند و هیچ ریس جمهوری هم توی این چند دهه نتوانسته کاری برای به قانون کشاندن مافیا انجام بدهد وهمش در حد حرف و وعده بوده است .واین چرخه کشتار همینطوری می چرخه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۸

به بچه دبستانی هم بگی میگه ریشه در نوع آموزش از ریشه و مهمتر ساخت ارابه های مرگ ساخت کشورمونه که چندبرابر تمام دنیا به مردم فروخته میشه کار از اصل خرابه برادر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۷:۰۰

شماها درد را چه می دانید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۷:۲۱

تلفات جاده‌ای به دلیل بی کیفیت بودن خودروهای داخلی هست ، نمیشه فقط با فرهنگ سازی درستش کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۳

نیاز به ریشه یابی نیست اقا وقتی اعلام می کنید همه چی ارومه برید خوش باشید مسافرت برید مردم بعد از دو سال معلوم بار و بندیل می بندن میرن مسافرت بماند که ویروس رو پخش می کنن و امثال ما که خونه نشین هستیم میشیم قربانی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۸

بی کیفیت بودن جاده وخودرو احساس بی مسئولیتی نمایندگان ودولت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۲

جناب ضرغامی شما در زمان ریاست بر صدا وسیما حاضر به همکاری با نیروی انتظامی در جهت فرهنگ سازی به جز با دریافت پول نبودید حالا چطور شده وجدان درد گرفته اید......

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۰:۲۶

ریشه اش خودرو بی کیفت است که تازه مردم همون ها رو ندارن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۰:۳۶

ریشه اش همون ایرانخودرو و سایپا هستش که جنس بدنه خودرو از حلب روغن نباتی...تا عمل نکردن کیسه های هوا می باشد....نمونه اش تصادف زنجیره ای بهبهان، اهواز که هیچ کیسه هوایی باز نشد...افسوس باید خورد و متاسف باید شد که هیچگونه نظارت قاطعی صورت نمیگیرد...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۳

نظر من اینه که تا موقعه ای که گواهینامه را باپول وپارتی می‌توان گرفت وضع همینه گواهینامه راباید پول نباید گرفت طرف گواهینامه داره ولی رانندگی بلد نیست چرا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۱:۴۹

خودروهای بی کیفیت باعث این تلفات سالانه هست حالا یک نماینده بی مخ میادمیگه واردات خودرومصلحت نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۱:۵۵

لازم نیست داداش ریشه اش تو فارسه. فارس سرزمین گل و بلبل و حافظ و سعدی و تخت جمشید و ... که به استثنای شیراز و حوالی آن ، بقیه جاهاش علی الخصوص شهر داراب و فاصله فسا تا داراب و از داراب به سمت قلاتویه قتل گاه شده ... آمارش را بگیرید تا خودتون متوجه بشید هر چند که بعید میدونم آمار واقعی رو مسئولان بیرون بدن چون اولین کسی که زیر سوال میره خودشون هستند نشون به این نشون که ما در خبرها فوت یه سرنشین در فلان جاده کشور باخبر میشیم اما شش نفر در جاده داراب نه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۲:۲۰

ماشینهای بدون ایمنی جاده های بدون ایمنی و مردمی بی پول و فکرای مشغول که از اول تا آخرسفر نگران خرج سفر هستند و به خاطر زن و بچه همچنان زجر میکشند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۰:۱۰

اقای ضرغامی شوخی نفرماید دیگر کارگر ساده هم میداند علت چیست شاید شما اصلا درباغ ایران نیستید حمایت از تولید مرگ اور باعث این نشده مردم دروغ میگویند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۱:۵۵

مشکل از ندانم کاری مسئولینه بی خودی و برای پوز دادن سفرهای نوروزی بی خاصیت رو باب کردن که یعنی مردم ایران دارن توریست میشن . و یه عده ای هم که عقده سفر دارند رو ریختن تویه شهرها و طبیعت که تولید زباله کنند و خطر بیافرینند و خودشون رو خوشبخت فرض کنند و پراید لازم بشنودو بخرند اربه مرگ رو و البته پژوی قاتل رو و بعد شروع کنند بنزین و بیت المال کشور رو آتیش بزنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۷:۳۰

لطفا به وضع اسفبارو دربه داغون آسفالت جاده های کشور توجه و ترمیم کنید ۰

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۰۸:۴۱

سلام از اینکه بفکر راهکار هستی تشکر هفتگی بعد خبر ۲۰سی یک ساعت کلاس عیب و ایراد هر راننده و نوع بد را بی فرهنگی قلمداد کردن از کوچه تا جاده وحتی پیادروی در پیاده رو را چه در کتاب درسی از کتاب سوم تا الی دانشگاه ها آموزش درسی باشد. و آموزش در تلویزیون ....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۰:۰۶

ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنید از خارج ماشین وارد کنید جاده ها رو درست کنید دیگه کسی نمی میره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۰:۲۴

با سلام احترام و خسته نباشید . آقای ضرغامی ریشه اصلی ماشین های غیر استانداردی هستش که کل ایران ، و جان ایرانی میگیره و جاده های غیر استاندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۴:۵۶

وقتی ریشه یابی کنید متوجه می شوید ۹۹ درصد کشته و معلولین و مجروحین و بیوه ها و یتیم ها و پاشیدگی اقتصاد و خانواده این نوع تصادفات حاصل بی فرهنگی نتیجتا عدم توجه و احترام به قوانین و مقررات رانندگی از جمله سرعت و سبقت و دور زدن غیر مجاز و خواب آلود رانندگی کردن و استفاده از موادمخدر هنگام رانندگی ووووو است که سالانه خسارات سنگین جانی و مالی به ملت و مملکت نتیجتا ضربه شدید به امنیت ملی کشور وارد می کند از این رو باید از رانندگی افراد به صرف داشتن گواهینامه جدا جلوگیری شود آموزش فرهنگ مهم مهم مهم است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۳

حالا زوده دلایل کشته شدن چهارصد نفر ریشه یابی بشه بذارید به چهارهزار برسه بعد البته یکی علتهارو من میگم ،خواب ناکافی ونامناسب شب قبل به علت گرانی هتل وغیره و نهایت چادر خوابی با بدبختی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۷

شما چه چیزی را تا حالا ریشه یابی کردید که کشته های مسافرت‌ها را ریشه یابی کنید ؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۵

اینکارها را که گفتید باید خود ووزارتخانه تان انجام دهد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۵:۴۰

تازه اونایی که تازه کرونا گرفتن چی برای همین میگیم نه به حضوری مدارس دیگه که دانش آموزی کشته نشود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۴

بی توجهی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به راه ها باعث کشتار مردم و مسافران شده است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۵

بلاخره چه وقت این ریشه یابی ها سر از خاک در می آورد؟!!!...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۹

۶۰ درصد ماشین ایرانی ۲۰درصد رانندگی ما ایرانی ها که صددرصد پلیس راهور مقصره که اعمال قانونش سلیقه ای است و۲۰ درصد جاده ها

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۹

بهترین کار بستن خروجی شهر ها یا واردات خودرو ایمن وارزان قیمت و بمباران ویرانخودرو و شایپا و غیره است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۸:۵۷

سلام عمده مشگلات در این حوادث جادها اصلی فرعی روستایی و ورودی وخروجی نامناسب شهرها هست مشگلات همچون عرض کم نبود شانه خاکی خط کشی نور نامناسب شیب وهیچ تند و نقاط حادثه خیز دیکه میشه با توسعه راه‌ها و توجه به اونا رفت و آمدها و طی مسیرهای اضافی کم شه و راه‌ها و شهرها بهم نزدیکتر شن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۹:۲۳

کشته شدن ۴۰۰ نفر به جاده های داغون و ماشین های نا ایمن ربطی نداره. همش خطای انسانیه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۷

پیک هفتم کرونا شروع شده خیلی‌ها در منزل بستری هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۲:۳۵

خوبه مدیریت کشور با اون کفش های آهنین دستت نبود که الان ۴۰۰ شخص فوت شدند...دادا کفش آهنین نخواستیم با همون دامپائی ابری بیا ولی یه کار درستی مدیریت کن باتشکر از ایسنا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۳:۴۷

سلام خدمت آقای ضرغامی عزیز یکی از مشکلات فقر نداری مردم هست که عده بالا نشین و امتیاز بگیر از صنایع و معادن وتمام درآمدکشور که شامل همه چیز میشه رو قبضه کردن که حتی از صنعت خوردوهم نفع میبرن ودلیل فوت کردن هموطنای عزیزمون بی کیفیت بودن خودرو میشه ودلیل بعدی نبود امکانات رفاهی در شان مردم عزیزمون که با درآمد کم مجبورن بخاطرخانواده خطرکنن چادر بزنن و کپسول پیکنیک تو چادر روشن کنن دلایل فوتشون هست شما خودتون کلی سمت تو راس مملکت داشتید ودارید دقیقا از حال روز مردم با خبر هستید بجای هزینه های گزاف جنگ با کشورهای دیگه بفکرمردم باشیدقطعا چنین اتفاقات تخلی هرگزروی نمدهد با