• دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010803092
  • خبرنگار : 50405

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

امسال، سال اتفاقات خوب در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی است

امسال، سال اتفاقات خوب در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی است

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران کشور استعدادهای بی‌نظیر است و درخواست مقام معظم رهبری در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان کاملا قابل تحقق است. امسال سال اتفاقات خوب در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی خواهد بود.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: توجه به مساله تولید از جمله کارهایی است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و شاخصه‌های اقتصادی را ارتقا دهد. ما در کشور جوانان تحصیل کرده بسیاری داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان ما نیز ظرفیت فوق‌العاده‌ای در افزایش بهره‌وری تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی دارد. لذا مقام معظم رهبری امسال بر تولید دانش‌بنیان که یک تولید پایدار است، تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور از عدم‌ اشتغال و بیکاری ناشی می‌شود، افزود: همچنین با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته و با بروز بحران کرونا ما با افزایش نرخ بیکاری مواجه شدیم، باید به اشتغال‌زایی توجه ویژه‌تری شود. برای دستیابی به یک موقعیت قابل قبول اقتصادی و فرهنگی باید توجه به موضوع تولید دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: هنگامی که ما در تولیدات داخلی خودمان از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان کشور بهره بگیریم، قطعا تولیدات‌مان ارزش صادراتی بیشتری پیدا می‌کند. جمهوری اسلامی دنبال تقویت روابط اقتصادی با کشورهایی است که با آنان رابطه‌ای نزدیک و دوستانه دارد؛ لذا تولیدات داخلی ما باید در کیفیت و کمیت مشخصه‌های ویژه‌ای داشته باشد. برای نیل به این هدف ما باید نگاه دانش‌بنیان به موضوع تولید داشته باشیم. قطعا با افزایش صادرات و ارزآوری قدرت پول ملی افزایش می‌یابد و شاخص‌های اقتصادی ما تقویت می‌شود.

محبی با تاکید بر اینکه باید امکانات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، عنوان کرد: مجلس باید هم به لحاظ تقنینی و هم به لحاظ نظارتی به موضوع تسهیل در صدور مجوزها توجه داشته باشد. در سال گذشته قریب به ۵۰ قانون در مجلس تصویب شد که برخی از آن‌ مانند قانون جهش تولید مسکن مسیر تولید را هموار خواهد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: لازمه تلاش جهت تحقق شعار سال اعتقاد به آن است. وقتی من به عنوان یک نماینده تا کنون در بیش از ۳۰۰ روستا حضور داشته‌ و مشکلات مردم را از نزدیک دیده‌ام، درک می‌کنم که تحقق این شعار چقدر ضروری است. اهتمام مجلس و دولت بر این است که شعار سال به طور کامل تحقق یابد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha