• دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401010803369

تشریح اقدامات اقتصاد و دارایی استان قم طی 5 سال گذشته

تشریح اقدامات اقتصاد و دارایی استان قم طی 5 سال گذشته

ایسنا/قم مدیرکل سابق امور اقتصاد و دارایی استان قم عملکرد و اقدامات این اداره‌کل طی 5 سال گذشته را تشریح کرد.

عادل علیپور در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی قم که امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به برخی از اقدامات و عملکرد این اداره کل طی ۵ سال گذشته، بیان کرد: علاوه بر پیشبرد پروژه های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی دولت، اجرای پروژه‌های خزانه‌داری الکترنیک از مهمترین اقدامات انجام شده در این استان است که با همراهی دستگاه‌های اجرایی در بازده زمانی ۴ ماهه راه اندازی شد.  

وی ادامه داد: با راه اندازی خزانه‌داری الکترونیک شاهد سهولت بیشتری در مباحث مالی و اقتصادی در سطح دستگاه‌های استانی هستیم و از انباشت بی مورد سرمایه جلوگیری بعمل آمده‌است.

مدیرکل سابق اقتصاد و دارایی استان قم از مولدسازی اموال غیرمنقول و فروش اموال مازاد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم اجرا شده در قم خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از اموال غیرمنقول استانی در سامانه‌های طراحی شده ثبت گردیده‌است.

وی بیان داشت:  قم در فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی در رتبه دوم کشور و در ثبت اموال منقول نیز در جایگاه های برتر کشوری قرار گرفته است.

علیپور بیان کرد: احداث نیروگاه خورشیدی یکهزار و ۵۰۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۳هزار هکتار در سه فاز ۵۰۰ مگاواتی نهایی  و تمام موانع پیش روی آن برطرف شده‌است که در صورت احداث این نیروگاه تمام نیاز شهرک الغدیر استان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار و اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران طی سال‌های اخیر این فرصت را به مسئولان استانی داد تا فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در قم کوتاه تر و به واقعیت نزدیک‌تر شود.

مدیرکل سابق اقتصاد و دارایی استان قم گفت: قم همچنین در شناسایی و معرفی موانع تولید و سرمایه‌گذاری نیز از استان‌های پیشگام در سطح کشور بوده و پیشنهادات زیادی از سوی این استان به مسوولان ملی ارجاع و بیشتر آنها تبدیل به قانون و مصوبه شده‌اند.

علیپور با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی درآمد و وصولی‌های استان طی سال گذشته، عنوان کرد: با این وجود کمترین اعتراضات در این استان بوجود آمده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha