• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401010903529
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان:

اقتصاد استان با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی شکوفا می‌شود

اقتصاد استان با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی شکوفا می‌شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: اقتصاد این استان با مشارکت فعال و موثر تشکل‌های بخش خصوصی شکوفا می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان با بیان اینکه مهمترین بخش اقتصادی استان، بخش کشاورزی است و استان نیز در این بخش استعداد و ظرفیت‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: در استان کردستان یک نقص عمده به نام نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در بخش کشاورزی وجود دارد و بیشتر محصولات تولیدی به صورت خام از استان خارج می‌شود که این مسئله باید با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی برطرف شود.

وی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی هم ارزش افزوده بیشتری نصیب استان می‌شود و هم می‌توان از این رهگذر اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مهمترین ظرفیت اقتصادی استان بخش کشاورزی است و با توسعه این رکن مهم اقتصادی می‌توانیم چشم اندازهای وسیع تری از تولید و اشتغال را ترسیم کنیم، عنوان کرد: هر دو ماه یک جلسه با دستور کارهای مشخص با تشکل های کشاورزی برگزار خواهیم کرد و از نظرات تجربی و کاربردی فعالان این حوزه استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامه از تشکیل شورای مشورتی متشکل از منتخبین و فعالان حوزه  کشاورزی به عنوان‌ مشاور استاندار در بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: تشکیل شورای مشورتی می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی  میان دولت و کشاورزان عمل کند و این امر در نهایت می‌تواند منجر به رونق و افزایش تولید شود.

زارعی کوشا اظهار کرد: بنا بر تصمیم و تاکیدات دولت سیزدهم امسال باید شاهد رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور باشیم و تحقق این مهم فقط با کمک بخش خصوصی میسر خواهد بود.

مقام عالی دولت در کردستان با بیان اینکه امسال در تسهیلات کشاورزی اتفاق خوبی افتاد و نزدیک ۸ درصد از اعتبارات خشکسالی کشور سهم کردستان شد، افزود: کل اعتبارات خشکسالی کشور سه هزار میلیارد تومان بود که  ۲۶۲ میلیارد تومان آن به کردستان رسید که این نشان از توجه خاص و ویژه دولت به استان کردستان است.

وی به دریافت اعتبار نقدی هزار میلیارد تومانی برای بخش آب استان نیز اشاره کرد و گفت: ما به مردم استان قول دادیم که مشکلات حوزه آب شرب را برطرف کنیم وبا پیگیری تخصیص اعتبارات و بارش های مناسبی که اتفاق افتاد بر آنیم که وعده‌ها عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha