• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010903594
  • خبرنگار : 71402

بایدن: بابت صحبت‌هایم درباره پوتین عذرخواهی نمی‌کنم

بایدن: بابت صحبت‌هایم درباره پوتین عذرخواهی نمی‌کنم

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر گفت که صحبت‌هایش درباره اینکه "پوتین نباید در قدرت بماند" بازتاب خشم خودش از حمله روسیه به اوکراین بوده است، نه تغییر در سیاستگذاری آمریکا.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بابت صحبت‌هایش علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تحت فشار قرار گرفته و سوالاتی مطرح شده مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده به سمت سیاستی برای "تغییر رژیم" در مسکو حرکت می‌کند یا خیر.

بایدن دوشنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت: من نه در آن زمان و نه الان، درباره یک تغییر سیاست صحبت نمی‌کنم. من خشم خودم را که حس کردم، ابراز کردم و بابت آن عذرخواهی نمی‌کنم.

او گفت که سخنان جنجالی‌اش که شنبه در ورشو لهستان مطرح شد، بعد از دیدار احساسی با خانواده‌های اوکراینی آواره از جنگ روسیه بوده است. بایدن در پایتخت لهستان گفت که "پوتین نمی‌تواند در قدرت باقی بماند." پس از آن مقام‌های دولتی آمریکا به سرعت در تلاش برای شفاف‌سازی برآمده و تاکید کردند که کاخ سفید به دنبال "تغییر رژیم" در روسیه نیست.

بایدن دوشنبه گفت که با شفاف‌سازی درباره اظهاراتش قصد "عقب‌نشینی از چیزی" را ندارد. او در پاسخ به اینکه آیا صحبت‌هایش با واکنش منفی از سوی پوتین مواجه می‌شود، گفت: اهمیتی نمی‌دهم او چه فکری می‌کند... او کاری که بخواهد، انجام می‌دهد.

اما بایدن بار دیگر گفت که پوتین نباید روسیه را رهبری کند. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر پوتین به مسیری که در آن است ادامه دهد، به یک چهره منزوی در جهان تبدیل می‌شود و چه کسی می‌داند که وضعیت حمایتی از او در داخل چطور خواهد شد.

 با این حال او ملاقات با پوتین را بعید ندانست و گفت این بستگی به آن دارد که پوتین بخواهد در مورد چه چیزی صحبت کند. بایدن گفت که اظهاراتش در ورشو درباره پوتین، خطاب به روس‌ها بود. او گفت: بخش پایانی سخنانم، صحبت با مردم روسیه بود. من این را نه تنها به مردم روسیه، بلکه به کل جهان گفتم. این صرفا بیان این حقیقت بود که این نوع رفتار اصلا قابل قبول نیست. این کاملا غیر قابل قبول است.

بایدن در سخنانش در ورشو ابتدا ولادیمیر پوتین را "قصاب" خواند و در پایان سخنان خود گفت: محض رضای خدا هم که شده، این مرد - پوتین - نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.

این اظهارات به سرعت خشم مسکو را برانگیخت و سخنگوی کرملین گفت ماندن یا نماندن پوتین در قدرت به جو بایدن مربوط نمی‌شود بلکه به مردم روسیه ارتباط دارد. مسکو همچنین "قصاب" خواندن پوتین را اقدامی دانست که "به ترمیم روابط دو کشور آسیب وارد می‌کند."

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۹

در این مورد دمت گرم اما کلا تو هم مثل همون پوتین دیوانه ای در ضمن بی خاصیت اگر ترامپ بود از همون اول گوش این روس متوهم رو کشیده بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۶:۵۳

پسر خوب جنگ خود آمریکا به راه انداخته ترانمپ یا بایدن مگه کی هستند گوش بپیچانید به نظرم توهم آمریکا بیشتر از بقیه کشورهاست وآمریکا اروپا بازنده این بازیند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۵

سگی چون تونیازی نمیبینم که حتی استخون بندازیم جلوش کسی نگفته غلط اضافی بخورکه نخواهی گوه بخوری.. لذا جهت اطلاع حتی دموکرات هاهم توررانمیخوان... دیدیم که هم جممعوری خواهان حرفاتوشخصی ومحکوم کردن.. اگه تو آمریکا رابه وسیله همین روسیه بهه نابودی و نکساندی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۴:۳۴

مسکو باید واکنش تندتری داشته باشد. بایدن غلط می‌کند برای مردم روسیه و یا هر کشور دیگری نظر بدهد. آمریکایی فضول !!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۵:۴۴

لعنت مرگ برپوتین دشمن جهان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۷

آقای بایدن خیلی گوخوردند ...درود برپوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۳

با سلام دیگر حنای آمریکا رنگی ندارد تا چه رسد به یک رئیس جمهور فراموش کار عقب مانده آمریکا از اول هم این نبود دیگران آمریکا را سراب کردند مثل ظریف و روحانی و دیگر کشورهای گاو آمریکا دها کشور احمق به رهبری یک آدم کش و کودک کش می‌شود آمریکای جنایتکار سرخ پوستان روزی انتقام مملکتشان را خواهند گرفت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۲:۳۸

بابا چرا اینقدر پوتین، بایدن می کنین. اصلا بر هر دو تاشون لعنت. خوب شد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۲۳:۳۹

جنگ گاو نر میخواهد و مرد کهن شما یانکی ها داعش پرورش میدهید و به جنگ میفرستید و خودتان جرات ندارید اما پوتین شخصا عملیات جنگ را در دست گرفته است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۳

مرگ بر پوتین قصاب روباه صفت زنده باد طالبان صلح جهانی بدون در نظر گرفتن دین و مذهب نژاد ما ز بالاییم و بالا میرویم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۱:۱۷

مرگ بر بایدن درود بر پوتین کبیر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۲

احسنت بایدن🥰💪💪💪💪💪💪🤝🤲🤲🙏👏👏🌷🌹🪴🌹🌹🌹🌹🌹🥀🌹🌹🌹🌹🌴🌺

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۲:۲۴

توجیهاتِ طرفداری کردنهای ما ایرانیها هم جالبه ها! بعضی ها طرفدار پوتین، و بعضی ها هم طرفدار بایدن. همیجور ادامه پیدا کنه، احتمالا بزودی میشنویم: بایدن سرور پوتینه، یا برعکس 😁 آقا بسه دیگه! بچسب به مملکت خودمون ایران!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۲ ۲۱:۱۳

اگر برده های رسانه های لندنی بگزارند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۰:۱۴

تو هم مثل دیگر یانکی ها بسیار بی تربیت و از خود متشکری .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۱۶:۴۶

پوتین بایددر مقابل آمریکا بایستد ومتحدان روسیه باید بارونیه متحد شوند تاامریکا عقب بایستد اگرلاذم باشد آمریکا راهم بکوبند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۲۰:۴۵

خب مهم نیست شما که از فرار از افغانستان هم عذرخواهی نکردین و کشتار مردم مسلمان عراق و افغانستان...‌