• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401010903824
  • خبرنگار : 71575

عسگری:

سوت زدن داربی ۱۲۰ هزارتایی کار هر کسی نبود

سوت زدن داربی ۱۲۰ هزارتایی کار هر کسی نبود

رییس سابق کمیته داوران فوتبال از درگذشت حمید خوشخوان، ابراز ناراحتی و تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، حمید خوشخوان، یکی از با سابقه ترین داوران فوتبال ایران که سابقه سوت زدن در دو داربی پایتخت را داشت، صبح امروز پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، در گذاشت.

حسین عسگری، رییس سابقه کمیته داوران در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: جامعه داوری و حتی جامعه فوتبال، شخص مهمی را از دست داد. او یکی از بزرگ‌ترین داوران تاریخ فوتبال ایران بود که شاگردان زیادی را پرورش داده بود و به توسعه داوری نیز کمک کرده بود. خوشخوان روح بزرگی داشت و آدم خاکی و خوش‌برخوردی بود. او فوتبال را با استفاده از قوانین و روح فوتبال مدیریت می‌کرد و در زمین سوت می‌زد. بر خلاف بسیاری از داوران امروزی که سعی می‌کنند که با کارت دادن زیاد و یا داد و بیداد، بازی را آرام و مدیریت کنند، او اینگونه نبود و سعی می‌کرد باتوجه به تسلطی که به قوانین داشت، با آرامش سوت بزند و قضاوت کند.

وی درباره خاطره به یادماندنی از این داور افزود: او داربی را سوت زده که در کل تاریخ فوتبال بی‌سابقه است و کار هر کسی نیست. در آن داربی که سال ۶۲ برگزار شد، با حضور ۱۲۰ هزار هوادار، تبدیل به پرتماشاگرترین شهرآورد تاریخ شد. بیش از ۱۰ هزار نفر در کنار زمین نشسته بودند که این در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده بود. قضاوت چنین بازی طبیعتا برای هر داوری سخت است اما خوشخوان بدون مشکل این بازی را سوت زد و کارش را به درستی انجام داد.

عسگری همچنین گفت: یکی از دلایل تسلط این داور در قضاوت ، فوتبالی بودنش بود و نسبتا با جو بازی، شرایط بازیکنان و شرایط حاکم بر مسابقه آشنا بود و این موارد کمک می‌کرد تا بهتر سوت بزند. من سابقه این را داشتم که کمکش باشم و برخورد او همیشه برایم الگو بود. او بچه شاپور و میدان راه‌آهن بود و همیشه مهربان و خاکی رفتار می‌کرد و یکی از دلایل محبوبیتش بین بازیکنان و سایر داوران، همین طرز رفتار خوشخوان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha