• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010903970
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سفیر اندونزی در ایران:

روابط فرهنگی به همکاری‌های اقتصادی منجر می‌شود

روابط فرهنگی به همکاری‌های اقتصادی منجر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی سفیر اندونزی در ایران با اشاره به تأثیر هنرمندان بر گسترش روابط فرهنگی ۲ کشور گفت: روابط فرهنگی به همکاری‌های اقتصادی منجر می‌شود.

رونی پراستیو یولیانتورو در مراسم رونمایی از کتاب «دوریانی که بر سرم افتاد» که در مشهد برگزار شد، با تبریک سال نو به خاطره سفر پیشین خود به مشهد اشاره و اظهار کرد: من این سفر را خیلی بیشتر از سفر قبلی دوست دارم. علت شادی و رضایت من در این سفر این است که با افرادی بیرون از حوزه سیاست تعامل داشتم. در این سفر فارغ از زبان سیاست فرصت پیدا کردیم به زبان فرهنگی درباره مسائل انسانی سخن بگوییم. علت دیگر افتخار و شادیم به دلیل حضور در رونمایی کتاب مسعود سهیلی است. کتابی که درباره اندونزی نوشته شده است. من مسعود سهیلی را یک سفیر فرهنگی می‌دانم. امیدوارم این نوع فعالیت‌های فرهنگی روابط ۲ کشور را نزدیک کند. عکس‌های این کتاب بیانگر زندگی و فرهنگ مردم اندونزی است.

وی ادامه داد: اندونزی کشور پهناوری است که برای پیمودن شرق تا غرب آن با هواپیما سه ساعت زمان لازم است اما مسعود سهیلی بیش از من اندونزی را شناخته چون این شناخت صمیمانه او از اندونزی در نتیجه یک سفر زمینی با صرف زمان طولانی و تعامل نزدیک با مردم این کشور بوده است.  

تورو تصریح کرد: اگر سهیلی و هنرمندانی مانند او تمایل داشته باشند، می‌توانند در آینده به عنوان رابط فرهنگی ایران و اندونزی چنین فعالیت‌هایی را ادامه دهند. مهم‌تر اینکه سهیلی می‌تواند از طریق خانواده بزرگ و هنرمندش که طراحی لباس و سینما و بازیگری و فیلمسازی را به هم پیوند داده‌اند، محصولات هنری تولید و به زبان هنر یافته‌های خود را بیان کند. روابط فرهنگی به همکاری‌های اقتصادی منجر می‌شود. این کتاب که در ایران و اندونزی چاپ شده، می‌تواند ارتباطات عاطفی ۲ کشور را گرم‌تر و محکم‌تر کند.

امیرمسعود سهیلی، نویسنده کتاب، در این مراسم با اشاره به سفرش به کشور اندونزی گفت: هدف من از چاپ این کتاب برقراری ارتباط و اشتراک فرهنگی میان مردمان ایران و اندونزی است.

در این نشست بهادری، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در ۸۸ کشور جهان نمایندگی فعال دارد، گفت: اندونزی کشوری است که در سال‌های اخیر روند پیشرفت و توسعه را به خوبی می‌پیماید. ایران توافقات فرهنگی بسیاری با اندونزی امضا کرده است.

در پایان این نشست چند تن دیگر از هنرمندان حاضر در جلسه نظرات خود را درباره کتاب و این اتفاق فرهنگی بیان کردند و آیین رونمایی کتاب انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha