• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401010903991
  • خبرنگار : 50184

در نشست ستاد خدمات سفر استان مطرح شد

افزایش ۸ درصدی تردد در جاده های کرمانشاه/ ۱۴ روستای هدف گردشگری میزبان گردشگران هستند

افزایش ۸ درصدی تردد در جاده های کرمانشاه/ ۱۴ روستای هدف گردشگری میزبان گردشگران هستند

ایسنا/کرمانشاه در سومین نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که در نهمین روز از آغاز سال جدید برگزار شد، دستگاه های مختلف عضو این ستاد به ارائه گزارشی از عملکرد خود در بحث پذیرایی از میهمانان نوروزی و ارائه خدمات به آنها پرداختند.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه در این نشست که عصر امروز(نهم فروردین) با حضور استاندار برگزارشد، بااشاره به هماهنگی های این دستگاه با پلیس راه استان به منظور کنترل راه ها، افزود: در این رابطه گشت های نظارتی محسوس و نامحسوسی در جاده های استان مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: پایانه های مسافربری و شرکت های حمل و نقل هم به منظور استقبال از میهمانان نوروزی زیباسازی و آماده سازی شدند.

مدیرکل راهداری کرمانشاه تصریح کرد: پیگیری هایی را نیز از طریق شرکت مخابرات انجام دادیم تا نقاط کور در جاده های استان که آنتن دهی ندارند را پوشش دهد.

وی به فعالیت های انجام شده در حوزه راهداری اشاره کرد و افزود: خط کشی جاده ها، نصب نیوجرسی، پاکسازی حاشیه جاده ها و ... برای ایجاد حداکثر ایمنی از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

کرمی ادامه داد: در بحث حمل و نقل جاده ای هم از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین علیرغم اینکه ناوگان کرمانشاه حدود پنج درصد کاهش ظرفیت داشته، اما شاهد افزایش سه درصدی جابجایی ها در استان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲.۷ درصد افزایش ترددها را در داخل استان داسته ایم.

مدیرکل راهداری کرمانشاه از کاهش تصادفات فوتی در جاده های استان نیز خبر داد و افزود: علیرغم افزایش تصادفات در استان، در تصادفات منجر به فوت کاهش داشته ایم.

وی اضافه کرد: با شرکت های بیمه ای هم رایزنی کردیم تا برای ایام نوروز کشیک داشته و در این رابطه هم اطلاع رسانی داشته باشند.

پس از این صحبت های فریبرز کرمی، استاندار کرمانشاه از عدم ارائه خدمات آنلاین توسط شرکت های بیمه ای در مدت تعطیلات نوروز انتقاد کرد و گفت: مقرر بود شرکت های بیمه ای در این مدت خدمات آنلاین از جمله در پرداخت ها را داشته باشند که طبق رصدی که داشتم این کار در کرمانشاه انجام نشده است.

سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها نیز در این نشست به تشریح عملکرد شهرداری ها در ایام نوروز پرداخت و گفت: پیش از شروع تعطیلات عید اقدامات مختلفی را برای زیبا سازی فضای شهری و ایجاد یک شور و نشاط در سطح استان پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: همچنین زیباسازی شهرها و اداراتی که در مسیر عبور مسافرین نوروزی هستند را اجرا کردیم.

رئیس کمیته شهرداری ستاد خدمات سفر استان تصریح کرد: جمعا حدود ۴۸ آیتم را برای ارزیابی فعالیت های نوروزی شهرداری های مختلف استان در این ایام در نظر گرفتیم که از جمله آنها می توان به رنگ آمیزی، زیباسازی، جمع آوری زباله ها و... اشاره کرد.

به گفته این مسئول، ساماندهی میادین میوه و تره بار و تلاش برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

در پایان سخنان سلیم ساسانی‌ استاندار کرمانشاه از عدم خلاقیت و نداشتن ایده های نو در زیباسازی فضاها توسط شهرداری ها در برخی از شهرها انتقاد کرد.

در ادامه فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: در مدت ایام نوروز جمعا ۴۸ عملیات امداد و نجات در استان انجام داده ایم که ۲۹ مورد آن مربوط به حوادث جاده ای است.

وی یکی دیگر از اقدامات این نهاد طی این مدت را اطلاع رسانی و ارائه آموزش ها به مسافرین نوروزی خواند و گفت: این آموزش ها شامل اطلاعات پیشگیری از ابتلا به کرونا، مناطق حادثه خیز، ترافیکی و ...بوده است.

امیر خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استان نیز در ادامه بااشاره به آماده سازی روستاهای استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی، اظهار کرد: هرچند در سطح استان تعداد قابل توجهی روستای دارای قابلیت گردشگری هستند، اما تعداد ۱۴ مورد به عنوان هدف گردشگری شناخته شده اند که در این ایام روی آمادگی آنها برای پذیرش مسافرین نوروزی تمرکز شد.

وی در ادامه از روستای هجیج به عنوان یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری استان نام برد و گفت: تا پیش از شیوع کرونا آمار قابل توجهی گردشگر از این روستا بازدید می کردند که اکنون هم با بهبود شرایط کرونایی این روزها شاهد حجم بالای ورود گردشگران به آن هستیم.

خسروانی تصریح کرد: متاسفانه با ورود حجم بالای گردشگر به این روستا شاهد ترافیک شدیدی در این روستا هستیم که نباید چنین مشکلی را داشته باشیم، لذا باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام عبدالله عزیزی مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست، به وجود آثار شاخص تاریخی و جاذبه های گردشگری متعدد در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود این آثار و حتی دو اثر ثبت جهانی شده، اما آنگونه که باید کارکرد آنها جهانی نبوده است‌.

وی ادامه داد: قابلیت های گردشگری زیادی در کرمانشاه داریم که اگر آنها را شکوفا کنیم، موجب ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

مدیرکل دفتر عملکرد و بازرسی استانداری کرمانشاه در ادامه به نظارت های صورت گرفته بر فعالیت دستگاه ها و ارگان های مختلف در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت بازدیدها و بازرسی های مختلفی را از ادارات، اصناف، اماکن توریستی و ...داشته ایم و خوشبختانه فعالیت ها به خوبی در حال انجام است.

همچنین در این نشست، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در بحث بازدید بهداشتی از واحدهای صنفی، اقامتی بین راهی، رستوران ها، سامانه های آبرسانی، مراکز عرصه و توزیع مواد غذایی و ...ارائه شد.

تماس ۱۵ هزار نفر با اورژانس پیش بیمارستانی و مراجعه ۳۰۸ نفر به کمپ های سلامت از آمارهای نوروزی حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ایام عید بوده است.

انتهای پیام







  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha