• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401011004156
  • خبرنگار : 30057

ایده‌های تحول آفرین در حوزه آموزش‌ و تربیت حمایت می‌شوند

ایده‌های تحول آفرین در حوزه آموزش‌ و تربیت حمایت می‌شوند

با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری در حوزه آموزشی، از ایده‌های مرتبط با رفع چالش‌های آموزشی با استفاده از فناوری، حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، یکی از اهداف ایجاد خانه‌های خلاق، تاثیرگذاری آنها در حوزه آموزش و تحول این حوزه مهم و راهبردی در کشور است. بر همین اساس با حمایت معاونت علمی، یک خانه خلاق و نوآوری با تفکر ارائه راهکارهای نوین و خلاق تربیتی و آموزشی و با هدف حمایت از افراد، تیم‌های نوآور و استارت‌آپ‌های فعال این حوزه، برای حل چالش‌های موجود در فضای تعلیم و تربیت راه‌اندازی شد.

این مرکز در حوزه‌هایی چون کمک به تغییر ساختار آموزش و پرورش رسمی کشور در رفع مشکلات فعلی با استفاده از راهکارهای نوآورانه و فناورانه، اثرگذاری ملی در مدیریت زنجیره ارتقاء نوآوری و خلاقیت و مهارت‌های مرتبط با آن در حوزه تربیت و آموزش کشور،  ایجاد رابطه هدفمند بین تیم‌های کارآفرین و نقش آفرینی در اکوسیستم تربیتی و آموزشی کشور با ایجاد ابر شبکه سازی در این اکوسیستم متمرکز شده است.

در این راستا این خانه نوآوری و خلاق از ایده‌هایی که در حل مشکلات نظام مسائل آموزش و پرورش کمک کند، حمایت می‌کند. اگر ایده‌هایی ارائه شود که بتواند موارد و چالش‌هایی چون تقویت بنیان‌های فرهنگی-اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت، شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه‌ای با رویکردهای نوین، عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین و بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی را پاسخ دهد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

خدمات حمایتی این مرکز، تسهیل گری و ارائه خدمات مشاوره تخصصی در حوزه آموزش-تربیت و کسب و کار، شتابدهی (قرار دادن ایده در دوره یکساله شتابدهی  استارت‌آپ)، کمک به تیم‌ها برای تامین مالی در قالب جذب سرمایه و تخصیص بازار دانش آموزی و ارائه جوایز به ایده‌ها و تیم‌های برتر از فعالان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha