• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401011004395

مسئول انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه:

تئاتر زبان گویای موضوعات اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی است

تئاتر زبان گویای موضوعات اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی است

ایسنا/یزد مسئول انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه گفت: نمایش و تئاتر می‌تواند زبان گویای موضوعات اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی و مشکلات انسان‌ها در جامعه باشد.

"اسماعیل اخلاقی" در حاشیه ویژه‌برنامه گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به بهانه گرامیداشت روز ملی تئاتر، به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «به رنگ تئاتر» در دهکده توریستی تیرجرد شهرستان برگزار و در حاشیه آن نیز یک نمایشگاه نقاشی برپا شد.
وی بیان کرد: بی‌شک هنر نمایش و تئاتر علاوه بر اینکه به برند سازی ابرکوه، معرفی شهر، جاذبه‌های گردشگری، آیین‌ها و سنت‌های کهن آن کمک می‌کند، می‌تواند زبان گویای موضوعات اجتماعی، دغدغه‌های فرهنگی و مشکلات جامعه باشد.

اخلاقی تصریح کرد: هنرمندان این شهر بی‌صبرانه منتظر حمایت و نیم‌نگاه مسئولین هستند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک، یک کار نمایشی فاخر و بزرگ را به روی صحنه برده و گامی در جهت پویایی و رشد فرهنگ این شهرستان بردارند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه همچنین یادآور شد: انجمن هنرهای نمایشی شهرستان در نظر دارد در صورت حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان، جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ایران‌زمین، در بخش نقالی و یا پرده‌خوانی را به واسطه وجود هنرمندان بسیاری در این رشته‌ها، برگزار کند.

گفتنی است، در ویژه‌برنامه به رنگ تئاتر، پس از اجرای نقل رستم و سهراب، اجرای کوتاه پرفورمنس آرت، شاهنامه‌خوانی و نمایش کوتاه کودک و نوجوان همراه با معرفی کتاب توسط باشگاه کتاب‌خوانی «بادگیر ابرکوه» اجرا شد.

تئاتر زبان گویای موضوعات اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی است

تئاتر زبان گویای موضوعات اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha