• پنجشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011105021
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وزیر بهداشت:

راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ در خلیل‌آباد ضروری است

راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ در خلیل‌آباد ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ را از موارد ضروری شهرستان خلیل‌آباد برشمرد.

بهرام عین‌اللهی در نشست شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد عنوان کرد: توجه به سلامت مردم از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است. پیشرفت در حوزه سلامت یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که کشورمان به آن دست یافته است.

وی بیان کرد: علیرغم تمام مشکلات و تحریم‌هایی که دشمنان علیه کشورمان به وجود آورده‌اند، انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشته است، در دوران پیش از انقلاب اسلامی علیرغم اینکه کشورمان به طور کامل وابسته به کشورهای غربی بود اما پیشرفت را در حوزه سلامت داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در آن دوران، در بسیاری از بیماری‌ها به اجبار از پزشکان کم تبحر و بی‌کیفیت پاکستانی، افغانستانی و هندی استفاده می‌شد و در بیشتر موارد، برای درمان‌های تخصصی مجبور به اعزام بیماران به خارج از کشور بودیم.

وی بیان کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی پهلوی، علیرغم اینکه کشورمان دارای یک سوم جمعیت حال حاضر بود اما به اجبار بسیاری از اقدامات درمانی توسط سایر کشورها برای مردم انجام می‌شد و بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی که در حال حاضر در کشور فعال است در آن زمان وجود نداشت. این شرایط دقیقاً برای کشور افغانستان نیز رخ داد و با وجود اینکه این کشور تحت نفوذ آمریکا بود اما هیچ‌گونه خدماتی را به مردم این کشور ارائه ندادند و این نشان می‌دهد که ابرقدرت‌ها به فکر توسعه کشورها نیستند و این خود ما هستیم که باید سلامت را برای مردم تأمین و فراهم سازیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد: امروز در اکثر استان‌های کشور، اساتید برجسته، متخصصان و فوق متخصصان توانمند فعال هستند و نیازهای حوزه سلامت در کشور تأمین می‌شود.

وی گفت: توجه به سلامت مردم یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم محسوب می‌شود و رئیس جمهور کشورمان در ابتدای فعالیت خود، ریشه‌کنی کرونا را جزء اولین برنامه‌های خود اعلام کردند. امروزه برای همگان مشخص شده است که اگر سلامت نباشد، سایر حوزه‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، دوران همه گیری کرونا، حوزه‌های مختلف اشتغال، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار داد و به همین دلیل ریشه‌کنی و کاهش همه‌گیری این بیماری از اولویت‌های رئیس جمهور بود.

وی اظهار کرد: امروز به مدد تلاش‌های صورت گرفته شاهد ایجاد آرامش و بازگشت به شرایط عادی هستیم و حضور خیل عظیم زائران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز، گویای این موضوع است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حوزه واکسیناسیون تاکنون ۱۴۷ میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است، در این برنامه اگر تنها از ظرفیت پرسنل بهداشتی و درمانی استفاده می‌شد تزریق این تعداد واکسن دو سال زمان می‌برد اما با مشارکت مردم و ورود گروه‌های مختلف در صحنه کشورمان جزء ده کشور دنیا در اجرای برنامه واکسیناسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توسعه خدمات بهداشتی می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کرد، در همین راستا از مسئولان شهرستان درخواست می‌شود که برای سلامت مردم برنامه داشته باشند.

عین‌اللهی با اظهار تأسف از اینکه در بسیاری از مواقع برای همه چیز برنامه‌ریزی می‌شود اما برای سلامت، پیشگیری و بهداشت برنامه‌ریزی نمی‌شود، اظهار کرد: شهرستان خلیل‌آباد در حوزه درمان در شرایط مناسبی قرار دارد و یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند تأمین نیروی انسانی در حوزه درمان این شهرستان را تأمین کند، بومی گزینی به ویژه در رشته‌های پرستاری و پزشکی است و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ را از موارد ضروری این شهرستان برشمرد و بیان کرد: در این راستا وزارت بهداشت در راستای توسعه خدمات پیش بیمارستانی در این شهرستان، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار سال گفت: توجه به حوزه دانش بنیان تنها محدود به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها نیست، اقداماتی که در شهرستان‌های مختلف از جمله خلیل‌آباد انجام می‌شود، با توجه به نیروهای جوان توانمند، اگر مبتنی بر دانش بنیان باشد به طور حتم ضمن کاهش هزینه‌ها و خارج شدن از حالت سنتی، در افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال نیز تأثیرگذار خواهد بود.

عین‌اللهی تصریح کرد: شهرستان خلیل‌آباد در تولید محصولات کشاورزی از مناطق سرآمد است و مردم این منطقه می‌توانند اقدامات ملی و فرا ملی مختلفی را انجام دهند و در اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار و کمک کننده باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و مشارکت گروه‌های مختلف، مردم و حمایت دولت، شاهد پیشرفت و شکوفایی بیش از پیش نقاط مختلف کشور باشیم.

فرماندار خلیل‌آباد در این جلسه احداث حوزه علمیه و استقرار شهرک صنعتی و استقلال برخی از ادارات در خلیل‌آباد را از مهم‌ترین درخواست‌های شهرستان از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانست.

ابراهیم قاسم پور افزود: علیرغم اینکه خلیل‌آباد از سال ۱۳۸۴ به شهرستان ارتقاء یافته اما هنوز برخی از ادارات در شهرستان مستقر نشده‌اند.

وی احداث پل کاهه که ردیف ملی هم دارد در مسیر رودخانه ششطراز که بیش از ۶۰۰۰ برخوردار بخش کشاورزی را به مرکز شهرستان هدایت می‌کند ضروری دانست.

فرماندار خلیل‌آباد همچنین شبانه‌روزی شدن مرکز درمانی شهر کندر را یکی از مطالبات مردم این منطقه دانست و مطرح کرد: تکمیل پایگاه خیر ساز اورژانس شهری، تکمیل پایگاه خیرساز اورژانس جاده‌ای، تکمیل سوله بحران، ارتقاء بیمارستان خاتم‌الانبیاء از ۳۲ به ۷۲ تختخوابی، تکمیل سیستم فاضلاب بیمارستان از دیگر مسائلی است که باید به آنها توجه جدی شود.

وی با تأکید بر نوسازی مدارس و تکمیل کانون پرورش فکری کودکان گفت: برای تکمیل کانون پرورش فکری کودکان نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار هستیم.

قاسم پور همچنین تخصیص قیر و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل مسیر دسترسی به بیمارستان را ضروری دانست.

امام جمعه خلیل‌آباد در این جلسه بیان کرد: علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته اما مطالبات لاینحل مردم شهرستان همچنان باقی مانده است.

وی به مشکلات پیش روی بیمارستان خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود امکانات بالغ‌بر ۸۰ درصد جمعیت شهرستان برای درمان به کاشمر و شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی افزود: هرچند تابلوهای نام پزشکان در سر در بیمارستان نصب شده اما وجود خارجی ندارند، نبود پزشک متخصص مردم را دچار مشکل نموده است.

وی عنوان کرد: به دلیل تکمیل نشدن باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن این محور تبدیل به کشتارگاه شده و تاکنون چندین نفر جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند.

بازدید از حوزه علمیه نیمه کاره امام رضا و بیمارستان و همچنین دیدار با خانواده شهید آسوده از برنامه‌های سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان خلیل‌آباد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha