• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011205076
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

بازدید وزیر نیرو از نیروگاه سبزوار

راه اندازی واحد یک نیروگاه گازی سبزوار طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱

راه اندازی واحد یک نیروگاه گازی سبزوار طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱

ایسنا/خراسان رضوی وزیر نیرو در جریان بازدید از پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می‌شود ۲۷ واحد نیروگاهی با توان تولید ۴۵۰۰ مگاوات، از تابستان امسال در کشور، به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود. افزایش ظرفیت مذکور از محل احداث نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر است.

علی اکبر محرابیان در رابطه با سرعت گرفتن ساخت این پروژه عنوان کرد: مهمترین مشکلات نیروگاه‌ ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار، محدودیت‌های کرونایی، عدم برداشت از اعتبار اسنادی به دلیل مشکلات ارزی بوده که در حال حاضر این پروژه با رفع موارد پیشتر گفته، در حال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می‌باشد و طی ماه‌های آتی با تداوم تامین اعتبارات لازم و برنامه‌ریزی عملیاتی شرکت افق توسعه و گروه مپنا، روند تکمیل واحدهای این نیروگاه محقق خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، وی ادامه داد: نیروگاه سبزوار پس از طی فرایند دریافت اعتبار اسنادی از صندوق توسعه ملی، عملیات اجرایی خود را  از  سال ۹۸ به صورت رسمی آغاز نموده  و در طی سال‌های گذشته، پس از رفع موانع و مشکلات پیش رو در این دولت به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد.

 محرابیان بیان کرد: ۶۰۰۰ مگاوات تولید برق  برای سال اول تولید واحد یک گازی این نیروگاه پیش بینی شده که آن را به واحدهای نیروگاهی اضافه خواهیم کرد. عملیات اجرایی واحد ۲ و بخش بخار این نیروگاه هم به صورت موازی در دست احداث بوده و به زودی به نقاط هدف گذاری شده اضافه می‌گردند.

وی  در پایان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات ارزی این نیروگاه مرتفع شده و تامین تتمه آن نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در نیمه نخست امسال، به مرحله بهره‌ برداری برسد و اختلاف موجود بین میزان تولید و مصرف برق کشور به حداقل ممکن رسیده و نهایتا مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha