• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۱:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401011205091
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره، اظهار کرد:  براساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا  10 فروردین‌ ماه سال‌جاری، 55 هزار و 601 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز است.

وی بیان کرد: خانه کرد سنندج در بین جاذبه‌های تاریخی استان با 19 هزار و 252 بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است.

گویلیان افزود: کاخ موزه خسروآباد با 13هزارو 961 نفر و موزه سنندج با 5هزار و 845 نفر، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران از این آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: همچنین آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهارهزارو 340 نفر، مسجد جامع سنندج سه ‌هزار و 388 نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و 180 نفر، غار باستانی کرفتو دوهزار و 388 نفر و تپه باستانی زیویه دو هزار و 75 نفر بوده است.

وی بیان کرد: در همین مدت آمار بازدیدکنندگان از سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستاهای هدف گردشگری و بازارهای تاریخی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بوده است.

گویلیان با اشاره به افزایش ورود مسافران به استان در این ایام، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شد تا مسافرین و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha