• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401011205237
  • خبرنگار : 71661

تکاپوی جهانی مقامات آمریکایی برای تشدید فشارها علیه مسکو

تکاپوی جهانی مقامات آمریکایی برای تشدید فشارها علیه مسکو
بلینکن و محمد بن زاید در مراکش

همزمان با ورود جنگ اوکراین به ششمین هفته و فروکش کردن شوک‌های اقتصادی اولیه علیه روسیه، مقامات ارشد آمریکایی در هفته جاری رهبران جهان را تحت فشار قرار دادند تا به تشدید فشارها علیه مسکو ادامه داده یا به کارزار تحریم‌ها و سایر اقدامات بپیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا با مقامات ارشد لندن، بروکسل و پاریس دیدار کرده و در روزهای آتی به برلین خواهد رفت؛ معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌المللی مقامات هندی را دهلی‌نو تحت فشار قرار داد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در مراکش به بررسی مناقشه اوکراین با ولیعهد امارات متحده عربی، «محمد بن زاید آل نهیان» پرداخت.

این تلاش‌های آمریکا همزمان با آن صورت می‌گیرد که تاثیر اولیه تحریم‌های غیرمنتظره علیه بانک‌ها، الیگارش‌ها و شرکت‌های روسی در حال کمرنگ شدن است و واشنگتن در تدارک اقدامات اقتصادی بعدی خود برای منزوی کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد مطمئن باشد که متحدان اروپایی‌اش در تنبیه پوتین، متحد هستند. واشنگتن همچنین می‌خواهد کشورهایی را که تا امروز ناظر وقایع اوکراین و روسیه بوده‌اند را به حرکت وادار کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما باید به تشدید فشارها علیه روسیه و افزایش حمایت از اوکراین ادامه دهیم. این چالشی است که جهان آزاد و تمامی ملت‌های دموکرات با آن مواجه هستند و باید آماده باشیم که این چالش به مدت زیادی در جریان باشد.

این دیدارها اندکی پس از سفر هفته گذشته جو بایدن به اروپا و نزدیک شدن بی‌سابقه روسیه و چین صورت می‌گیرد. «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در روز چهارشنبه با همتای روسی خود، سرگئی لاوروف دیدار کرده و بار دیگر بر برنامه پکن برای ادامه روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۲ ۲۰:۵۰

با تهدید و تطمیع کشورها میخواهند فشار بر علیه روسیه را افزایش دهند ولی بعیده موفق شوند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۳ ۰۴:۱۹

کشورهایی که دوست ما نیستن خوب خواستن به هم بپرن موضع ما باید منافع ملی باشه یا از همون زاویه فرصت طلبانه که اونا به ما داشتن وسلام _ حمله نظامی روسیه به ایران به یک فرضیه باید توی اتاقهای فکر ارتش وسپاه باشه وسلام