• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011205287

/نوروز ۱۴۰۱؛ فیلم کوتاه/

«نگاه»؛ دلهره برای انجام وظیفه

«نگاه»؛ دلهره برای انجام وظیفه

ایسنا/قم نگاه روایت زن پرستاری است که نیمه‌های شب و در راه بازگشت به خانه در اتوبوس، شاهد پسر جوانی است که اقدام به دزدیدن کیف پیرمردی می‌کند.

نگاه روایت زن پرستاری است که نیمه‌های شب و در راه بازگشت به خانه در اتوبوس، شاهد پسر جوانی است که اقدام به دزدیدن کیف پیرمردی می‌کند.

زن پرستار، ابتدا فقط نظاره گر رفتار پسر جوان است؛ اما در لحظه آخر و هنگامی که پسر جوان قصد پیاده شدن از اتوبوس را دارد او را لو می دهد و پسر با دخالت مسافرین و راننده، از اتوبوس به بیروت پرت می‌شود.

از زمانی که زن پرستار، جوان دزد را سوار بر ترک موتور در تعقیب اتوبوس می‌بیند صدای موتور تبدیل به صدای هراس آوری برای زن می شود؛ زن از اتوبوس پیاده می‌شود. صداهای بی وقفه موتور سیکلت هر لحظه مخاطب را به هراس می اندارد که چه اتفاقی برای زن رخ می‌دهد حتی استرس زن از پچ پچ زن و مرد پشت سرش هم به خوبی به بیننده منتقل می‌شود.

این هراسی حتی زمانی که زن وارد خانه هم می شود دست از سر او بر نمی‌دارد و مخاطب را نیز درگیر می کند.

فیلم کوتاه «نگاه» نوشته فرنوش صمدی و علی عسگری است که فرنوش صمدی آن را کارگردانی کرده است و مرضیه وفا مهر، امیررضا رنجبران، پدرام انصاری، صفورا کاظم پور، مهرداد محمدی، کیانا اسدی و بابک کریمی در آن بازی کرده‌اند.

«نگاه» تاکنون بیش از ۸۰ حضور خارجی را تجربه کرده است و از مهم‌ترین جوایز آن می‌توان به جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره Timishort رومانی، جایزه بهترین فیلم کوتاه سی و یکمین جشنواره انسیتو ففیلم آمریکا  AFI، جایزه بهترین فیلم کوتاه شصت و ششمین جشنواره وایادولید اسپانیا، جایزه بهترین فیلم کوتاه از نگاه مخاطبان جشنواره اوپسالا سوئد و جشنواره مینیمالن نروژ و حضور در بخش مسابقه جشنواره لوکارنو اشاره کرد.

نگاه فیلم کوتاه داستانی ایرانی معرفی شده به آکادمی اسکار ٢٠١٩ نیز بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha