• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011205288
  • خبرنگار : 50455

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

بازگشایی حضوری مدارس به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی است

بازگشایی حضوری مدارس به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی است

ایسنا/قم رضایی با اشاره به اینکه در مدت دو سال و نیم شیوع بیماری کرونا با افت تحصیلی دانش آموزان رو به رو بودیم، افزود: به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی و پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود از روز یکشنبه ۱۴ فروردین تمام عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس در همه ی دوره های آموزشی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی حضور خواهند داشت و آموزش های حضوری را از روز یکشنبه از سر خواهیم گرفت.

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک سال جدید در خصوص زیرساخت های بازگشایی حضوری مدارس، بیان کرد: زیر ساخت های لازم برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم شده و تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیر کل اداره آموزش و پرورش شخصا از واحد های آموزشی بازدید داشتند، اظهار کرد: مدیران واحدهای آموزشی تمهیدات لازم را برای بازگشایی با نشاط در همه مقاطع تحصیلی آماده کردند.

رضایی با اشاره به اینکه در مدت دو سال و نیم شیوع بیماری کرونا با افت تحصیلی دانش آموزان رو به رو بودیم، افزود: به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی و پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود از روز یکشنبه ۱۴ فروردین تمام عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس در همه ی دوره های آموزشی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی حضور خواهند داشت و آموزش های حضوری را از روز یکشنبه از سر خواهیم گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص افزایش دوره ی آموزشی یادآور شد: دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برگزاری دوره های جبرانی آموزشی برای دانش آموزان در تیرماه را مطرح نکرده اما وزارت آموزش و پرورش پیشنهادی را به شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر این که یک ماه دوره های آموزشی را افزایش بدهند داده است و هنوز این شورا تصمیمی را به صورت نهایی اعلام نکرده  لذا در این خصوص تابع تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: درصورتی که شورای عالی آموزش و پرورش دستوری مبنی بر افزایش دوره های آموزشی ابلاغ نکند پایان دوره آموزشی پایان اردیبهشت ماه خواهد بود و امتحانات هم حضوری در خرداد ماه برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش عنوان کرد: این اطمینان را به اولیاء می دهیم که شرایط واحد های آموزشی به لحاظ رعایت دستور العمل های بهداشتی در وضعیت مطلوب قرار دارد و ناظرین بهداشت استان در مدارس حضور دارند و به شکل مستمر از واحدهای آموزشی بازدید می کنند فلذا جای هیچ گونه نگرانی برای والدین وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از اولیاء انتظار داریم فرزندان خود را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجیح کنند.

رضایی در خصوص سرویس مدارس اظهار کرد: با مسئولین جلساتی داشتیم و تمام پیش بینی ها انجام شده، از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس استفاده می کنیم در صورت درخواست والدین مطابق آیین نامه اجرایی مدارس در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان نسبت به ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی اقدام خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستور العملی در ۱۵ بند به مدارس یکی از بندهای قابل تذکر را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای دانش آموزانی که در صحت و سلامت کامل باشند و در مدرسه حضور نداشته باشند هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست لذا دانش آموزان باید در مدرسه حاضر شوند و اگر عدم حضور غیر موجه باشد طبق آیین نامه انضباطی مدارس با دانش آموز برخورد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha