• شنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401011305578
  • خبرنگار : 71516

انصارالله یمن: آتش‌بس بعد از حملات ما در عمق عربستان محقق شد

انصارالله یمن: آتش‌بس بعد از حملات ما در عمق عربستان محقق شد

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که آتش‌بس در این کشور بعد از تماس‌های صورت گرفته میان صنعا و ائتلاف سعودی و به دنبال حملات اخیر انصارالله در عمق عربستان محقق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: آتش‌بس فرصتی برای کشورهای ائتلاف متجاوز است تا در مواضع خود برای رسیدن به صلح دائمی و فراگیر در یمن بازنگری کنند. قبل از اینکه آتش‌بس محقق شود تماس‌هایی میان صنعا و ائتلاف سعودی از طریق سازمان ملل و به دنبال حملات اخیر ما در عمق عربستان صورت گرفت. این تماس‌ها همچنان ادامه دارد و آتش‌بس فرصت گرانبهایی برای صلح دائمی است.

وی گفت: نمی‌توان بر وفاداری کشورهای متجاوز حساب باز کرد.  اما این آتش‌بس در سایه حملات اخیر متفاوت است.

محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعا نیز خواهان توقف تجاوز و لغو محاصره یمن شد و بر ادامه مبارزه و جهاد و پایداری و ثبات تا زمان آزادی کامل خاک یمن تأکید کرد.

وی گفت: میلیون‌ها یمنی دستشان روی ماشه است و آماده پیوستن به جنگ هستند. رژیم اشغالگر صهیونیستی کشورهای متجاوز را مجبور به حمله به یمن کرد. این تجاوز ما را مجبور کرد تا به حملات پاسخ دهیم.

همچنین محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن از آتش‌بس استقبال کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز از آتش‌بس در یمن استقبال کرد و گفت: ما اکنون فرصتی برای رسیدن به صلح و پایان بحران انسانی داریم. من از تمام طرف‌ها می‌خواهم برای حل سیاسی دائم تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۵

انصارالله همچنان بایددستش رویِ ماشه باشد؛ چراکه آل سعودکذاب است وممکن ازنقض آتش بس کند؛ این باراگرآل سعودنقض آتش بس کردپنجاه عددموشک برقلب ریاض فرودآوریدوکلکشون رابکنید@@!!.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۶

مرد مومن چرا واقعیت را قلب می کنی بگو به خاطر ماه مبارک رمضان وبه احتر ام این ماه عزیز که خون ریزی حرام است اتش بس صورت گرفت چرا منافع سیاسی خود را به جای دیگری گره می زنی و اصل و اساس دین و دین پروری و مسلمانی را زیر سئول می بری جای تعجب است در دیانت شما

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۱

از خبرگزاری ایسنا هم جای تعجب دارد که رسالت خبرنگاری خود را رعایت نمی کند و مسایل اساسی دینی را فدای اهداف خود می کند تا نانی به دست اورد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۳ ۲۱:۰۴

این هم احتمال زیاد دسیسه‌ای هست که از طرف غرب جهت حفظ جریان نفت و گاز کشیده شده تا بتوانند تاثیر مساله جنگ اوکراین و روسیه را روی بازار اروپا کاهش دهند و حکومت سعودی مثل همیشه به همین سبب به اربابانش گفته که چشم، وگرنه با حملات یمن به تاسیسات عربستان اوضاع اروپا را بسیار وخیمتر خواهد کرد. یمن باید با سرعت بیشتر روی سلاحهای است ااستراتژیک در این دو ماهه کار کند تا نقشه ال سعود و اربابانشان را خنثی کنند.